1. Op welke manier is het afschaffen van positieve discriminatie intolerant? Positieve discriminatie is in de basis zélf intolerant, daarmee wordt een andere groep gediscrimineerd én (in dit geval) een bepaalde goddeloze ideologie te verankert.DDD schreef: ↑24 jan 2025, 16:20Welnee. Het is intolerant, en ook totaal niet structureel, want bij een volgende verkiezing begint het hele circus weer opnieuw.TSD schreef: ↑24 jan 2025, 15:12 Een reden waarom veel conservatieve christenen op Trump hebben gestemd:
https://www.rd.nl/artikel/1093166-front ... dskantoren
Ik ben blij dat er op dit gebied serieus wordt doorgepakt vanaf dag 1.
o.a. positieve discriminatie van LBHTI-ers bij sollicitaties was natuurlijk echt waanzin, daarmee werd het ambtenarenapparaat in feite nogal politiek.
Ook degenen die dit hebben gepromoot worden ontslagen en dat is denk ik echt goed, zodat zoveel mogelijk een echt structurele verandering geborgd wordt.
Ik ben blij dat ambtenaren in Nederland wat meer een stabiele factor zijn en niet zomaar kunnen worden ontslagen al naar gelang de politieke voorkeuren van de president.
2. Met structureel bedoel ik: Als het ambtenarenapparaat even progressief blijft en hetzelfde beleid blijft voeren kan er "bovenin" wel een andere wind waaien, maar ben je na 4 jaar inderdaad zó terug bij af. Door een dergelijke verandering tot diep in de haarvaten van de overheid te borgen dwing je een blijvendere verandering af die ook minder makkelijk is terug te draaien. Het gevaar dat ook deze maatregelen weer na 4 jaar worden teruggedraaid is zeker aanwezig. Dat zal afhangen van het succes van deze overheid de komende jaren.