Er staan geen beurten van hem ergens online, misschien nog aan het studeren?
Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.
-
- J.C. Philpot
Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.
Hij is in maart 2024 toegelaten. Ik weet niet wanner dan een studie begint. Maar het zou wel redelijk snel zijn als hij al voorging.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wat wordt er bedoeld met leer-werk?J.C. Philpot schreef: ↑23 jan 2025, 18:31Hij is in maart 2024 toegelaten. Ik weet niet wanner dan een studie begint. Maar het zou wel redelijk snel zijn als hij al voorging.
Ik dacht juist dat ze ook wel beginnen met preken, lees onderstaande postings van enkele bladzijden terug.
...Waarom is het eigenlijk de gewoonte dat studenten (bijna) gelijk gaan preken?...
...De OGGiN heeft geen opleiding, dus je kunt gelijk van start. Wel is er begeleiding van 1 of 2 predikanten....
....Je kunt de opleiding zien als een leer-werktraject, dus eigenlijk zijn we heel modern..
-
Het gaat hier om de vrije ogg mij is niet bekent of die hetzelfde werken als de ogg, er is niet een officieel verband alleen een samenwerking.Terri schreef: ↑23 jan 2025, 18:53Wat wordt er bedoeld met leer-werk?J.C. Philpot schreef: ↑23 jan 2025, 18:31Hij is in maart 2024 toegelaten. Ik weet niet wanner dan een studie begint. Maar het zou wel redelijk snel zijn als hij al voorging.
Ik dacht juist dat ze ook wel beginnen met preken, lees onderstaande postings van enkele bladzijden terug.
...Waarom is het eigenlijk de gewoonte dat studenten (bijna) gelijk gaan preken?...
...De OGGiN heeft geen opleiding, dus je kunt gelijk van start. Wel is er begeleiding van 1 of 2 predikanten....
....Je kunt de opleiding zien als een leer-werktraject, dus eigenlijk zijn we heel modern..
-
Het zou wel beter zijn als predikanten iig 3 jaar lang les krijgen ook mbt grondtalen zover als mogelijk erin te krijgen.
Als het niet bij eigen kerk gaat, dan zou je toch ook bij de GG/GGiN kunnen aanschuiven voor aantal vakken?
Als het niet bij eigen kerk gaat, dan zou je toch ook bij de GG/GGiN kunnen aanschuiven voor aantal vakken?
-
Helemaal waar, zonder kennis van de grondtalen kun je eigenlijk niet preken, maar of de genoemde verbanden daarvoor een goede keuzen is betwijfel ik, dit kan ook per vak op een universiteit. Maar dan komt de vooropleiding om de hoek kijken.Geytenbeekje schreef: ↑23 jan 2025, 20:20 Het zou wel beter zijn als predikanten iig 3 jaar lang les krijgen ook mbt grondtalen zover als mogelijk erin te krijgen.
Lijkt me toch dat GG en GGiN het dichtst bij de OGGiN staan.Scheepsbel schreef: ↑23 jan 2025, 20:28Helemaal waar, zonder kennis van de grondtalen kun je eigenlijk niet preken, maar of de genoemde verbanden daarvoor een goede keuzen is betwijfel ik, dit kan ook per vak op een universiteit. Maar dan komt de vooropleiding om de hoek kijken.Geytenbeekje schreef: ↑23 jan 2025, 20:20 Het zou wel beter zijn als predikanten iig 3 jaar lang les krijgen ook mbt grondtalen zover als mogelijk erin te krijgen.
En bij de GG zijn de klassieke talen vele jaren terug al geschrapt, vertelde ds. A. Verschuure eens. Hij hoorde bij de laatste groep. Maar hij wist niet over een causaal verband zat tussen het feit dat deze lessen direct na zijn aanwezigheid zijn geschrapt.Bobber schreef: ↑23 jan 2025, 20:34Lijkt me toch dat GG en GGiN het dichtst bij de OGGiN staan.Scheepsbel schreef: ↑23 jan 2025, 20:28Helemaal waar, zonder kennis van de grondtalen kun je eigenlijk niet preken, maar of de genoemde verbanden daarvoor een goede keuzen is betwijfel ik, dit kan ook per vak op een universiteit. Maar dan komt de vooropleiding om de hoek kijken.Geytenbeekje schreef: ↑23 jan 2025, 20:20 Het zou wel beter zijn als predikanten iig 3 jaar lang les krijgen ook mbt grondtalen zover als mogelijk erin te krijgen.
BSH schreef: ↑23 jan 2025, 20:38En bij de GG zijn de klassieke talen vele jaren terug al geschrapt, vertelde ds. A. Verschuure eens. Hij hoorde bij de laatste groep. Maar hij wist niet of er een causaal verband zat tussen het feit dat deze lessen direct na zijn aanwezigheid zijn geschrapt.Bobber schreef: ↑23 jan 2025, 20:34Lijkt me toch dat GG en GGiN het dichtst bij de OGGiN staan.Scheepsbel schreef: ↑23 jan 2025, 20:28Helemaal waar, zonder kennis van de grondtalen kun je eigenlijk niet preken, maar of de genoemde verbanden daarvoor een goede keuzen is betwijfel ik, dit kan ook per vak op een universiteit. Maar dan komt de vooropleiding om de hoek kijken.Geytenbeekje schreef: ↑23 jan 2025, 20:20 Het zou wel beter zijn als predikanten iig 3 jaar lang les krijgen ook mbt grondtalen zover als mogelijk erin te krijgen.
In de GGiN worden klassieke talen gegeven door oud. Thomson heb ik eens begrepen.
Ik weet niet of iedereen die moet volgen.
Ik weet niet of iedereen die moet volgen.
Wanneer van 2 naar 3 jaar gegaan en wanneer van 3 naar 4
-
Exacte jaartallen heb ik niet paraat.
Maar ds. Weststrate heeft de 2 jarige opleiding nog gedaan (was ook al bekwaam in Latijn).
Ds. Krijgsman eveneens de 2-jarige opleiding. (2007-2009)
Ds. van der Tang de 3-jarige opleiding (2013-2016)
Ds. van der Kieft de 3-jarige opleiding (2015-2018)
Vervolgens in notulen van de synode 2020-2021:
Dus tot 2009 was het 2 jaarBij curatoren en docenten leefde al langer de wens om de studieduur van studenten aan onze Theologische School te verlengen van drie naar vier jaar. De studiestof is voor onze studenten, ook gelet op het onderwijs in de Hebreeuwse en Griekse taal, omvangrijk. Het is de bedoeling dat het proponeren na het derde studiejaar gaat plaatsvinden. Dit besluit geldt ook voor de huidige studenten Van Meijeren en Van Putten. Het betekent dat voortaan een totale studieduur geldt van vier jaar.
Van 2009 tot 2018 was het 3 jaar
Vanaf 2021 is het 4 jaar (met terugwerkende kracht voor de student die in 2019 begon aan de studie).
Tot zo ver…
Zie citaat in bovenstaande post: door de omvangrijke studie.