Ik denk dat het heel Bijbels is dat er om bewijs wordt gevraagd op het moment dat er anoniem in het openbaar een (zware!) beschuldiging over iemand wordt geuit, ik denk dat het zelfs onze plicht is om dat te vragen, of te wijzen op het feit dat een beschuldiging niet voorzien is van bewijs. Dat heeft niets met wantrouwen of ongeloof te maken. Volgens mij weet jij dat ook best wel.Forummer schreef: ↑18 jan 2025, 19:44Ik heb het me al vaker afgevraagd, maar waarom zou je iemand niet gewoon op zijn woord geloven?Herman schreef: ↑18 jan 2025, 16:59Je bent hier anoniem. Ik ken je vader niet. Evenmin je ooms. Blijkbaar is het juridisch niet belangrijk geweest om in oorlogsarchieven te komen. Toch moet ik jouw geloven. Voor mij is het een suggestief verhaal. Daar hoor je mee uit te kijken.Scheepsbel schreef: ↑18 jan 2025, 16:56Dat is niet ongefundeerd als mijn ooms en vader dit zelf verteld hebben en nog een paar anderen. Ik sta in voor wat ik schreef dat is geen kletspraat.
Het is wel tekenend dat als je, zie mijn eerdere bericht richting Scheepsbel, er gewoon er netjes om vraagt en er in de basis vanuit gaat dat het klopt (zoals ik deed), je ook geen antwoord krijgt. In dat geval moet je niet willen om die beschuldiging anoniem op internet te zetten, voor iedereen leesbaar, zonder dat het te verifiëren is. Niemand kan (én mag!) er wat mee.