Haha het was een speldenprik om niet mijn persoonlijk opvatting te ventileren. Mijn persoonlijke opvatting is juist dat het wel op zondag moet plaatsvinden.DDD schreef: ↑14 jan 2025, 12:04De kerkenraad bepaalt zoiets, denk je ook niet? Dat zou althans zo moeten zijn. Al kan het heel goed zijn om rekening te houden met de persoonlijke voorkeuren van alle betrokkenen.Evangelist schreef: ↑14 jan 2025, 11:41Mooi dat ds. Heijkamp dat op zondag doet! Gewoon in de eigen gemeente, zonder allerlei bijzonderheden-shoppers. Hopelijk volgen er meer in het land.sleeve schreef: ↑14 jan 2025, 10:52Bevestiging en intrede op zondag in de Ger. Gem? Zijn daar meer voorbeelden van?Mistig schreef: ↑20 nov 2024, 15:47 Bevestiging en intrede ds. Heijkamp is op zondag 26 januari 2025.
https://www.gergeminfo.nl/agenda/bevest ... g-heijkamp
Nu kan iedereen weer rustig slapen.
In mijn omgeving gebeurt dat echt niet op zondag in de Ger Gem (in Ned). Alleen de hervormden doen dat, want die krijgen door de weeks de mensen niet naar de kerk. Maar ik ben echt verbaasd over deze post.
Ik ben naar aanleiding van de opmerking van Sleeve wel benieuwd op welke dagen een aantal bekende oudvaders intrede deden.
Daarom pas ik de vraag over de oudvaders en op welke dag zij intrede deden graag door naar de voorstanders om deze events op doordeweekse dagen te laten plaatsvinden.
Deze week vindt er in mijn omgeving weer een intrede plaats. Dit event vindt plaats in een grotere kerk elders om de grote stroom toeschouwers van elders getuige te kunnen laten zijn. Laat het een zaak van de gemeente op zondag zijn. Toeschouwers moeten dan zelf maar uitmaken of zij er bij kunnen/willen zijn, of de livestream op afstand volgen.
Dit even terzijde: hoor niet thuis in dit topic: in mijn omgeving is er nog een Ger Gem die nog een stapje verder gaat. Zij dopen al (!!) hun kinderen op doordeweekse dagen. Het is wel toegestaan op 2e paasdag en 2e pinksterdag en 2e kerstdag, mits deze dagen niet op zondag vallen.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, maar het komt wel zeer vroom over.