Klinkt dat niet als 'ben ik mijn broeders hoeder?' Mogen wij dat zeggen als christen of moeten wij wat opschuiven/inleveren van onze rijkdom? Ik begrijp wel waarom al die mensen willen komen en zie de andere (negatieve) kant ook.DDD schreef: ↑11 jan 2025, 11:58 Nederland is niet verantwoordelijk voor alle problemen in de wereld. De globalisering en ongebreidelde bevolkingsgroei leiden tot potentiële migratiestromen die de gehele samenleving kunnen ontwrichten.
Wat mij betreft, komt er een stop op arbeidsmigratie van buiten de EU (liever nog ook van binnen de EU, maar dat zal nu niet zoveel meer uitmaken). En daarnaast vind ik het idee van asielcentra in Rwanda ook helemaal niet gek. Ik begrijp dat dit voor ASML een probleem kan zijn. Maar Eindhoven (en trouwens heel Nederland) raakt óók ontwricht door ongebreidelde werkmigratiestromen.
In de bijbeltijden waren er ook grote migratiestromen, maar was de wereld véél dunner bevolkt.
Ik denk wel eens dat werkkampen voor economische vluchtelingen, met verplichte verslaglegging op sociale media, een heleboel doden op de Middellandse zee zouden kunnen voorkomen.
Overigens woon ik naast Eritreese vluchtelingen, en die hebben allemaal een baan. Dat het vooral hoogopgeleide mensen zijn die verhuizen, is bij politieke vluchtelingen niet zo gek.
Vluchtelingenbeleid
Re: Vluchtelingenbeleid
Je kunt prima beleid maken op het bouwen van huizen en deze migratiestromen wel mogelijk maken. Maar daar is de wetgeving te stroperig voor en hebben burgers met een woonrecht al een enorm voordeel doordat ze heel lang nieuwbouwprojecten kunnen tegenhouden. Ik geloof in veel theorieën, maar niet in de kreet dat Nederland 'vol' zou zijn.
-
Ik geloof ook niet dat Nederland 'vol' is. Het is al ver daarover heen. Nederland is meer dan vol.
Gestreefd moet worden naar reductie van het aantal inwoners.
Hoe wil je die reductie bereiken?
- Niet meer zo actief -
-
Als alle migranten welkom zijn, dan moeten we miljoenen huizen bouwen. Bedoel je alle migranten die geld hebben om de dure en levensgevaarlijke reis naar Europa te maken?Herman schreef: ↑13 jan 2025, 12:01Je kunt prima beleid maken op het bouwen van huizen en deze migratiestromen wel mogelijk maken. Maar daar is de wetgeving te stroperig voor en hebben burgers met een woonrecht al een enorm voordeel doordat ze heel lang nieuwbouwprojecten kunnen tegenhouden. Ik geloof in veel theorieën, maar niet in de kreet dat Nederland 'vol' zou zijn.
DDD had het over arbeidsmigranten. Dus dat zijn mensen die hier komen omdat ze al een baan hebben.MGG schreef: ↑13 jan 2025, 12:46Als alle migranten welkom zijn, dan moeten we miljoenen huizen bouwen. Bedoel je alle migranten die geld hebben om de dure en levensgevaarlijke reis naar Europa te maken?Herman schreef: ↑13 jan 2025, 12:01Je kunt prima beleid maken op het bouwen van huizen en deze migratiestromen wel mogelijk maken. Maar daar is de wetgeving te stroperig voor en hebben burgers met een woonrecht al een enorm voordeel doordat ze heel lang nieuwbouwprojecten kunnen tegenhouden. Ik geloof in veel theorieën, maar niet in de kreet dat Nederland 'vol' zou zijn.
Niet alleen dat.MGG schreef: ↑13 jan 2025, 12:46Als alle migranten welkom zijn, dan moeten we miljoenen huizen bouwen. Bedoel je alle migranten die geld hebben om de dure en levensgevaarlijke reis naar Europa te maken?Herman schreef: ↑13 jan 2025, 12:01Je kunt prima beleid maken op het bouwen van huizen en deze migratiestromen wel mogelijk maken. Maar daar is de wetgeving te stroperig voor en hebben burgers met een woonrecht al een enorm voordeel doordat ze heel lang nieuwbouwprojecten kunnen tegenhouden. Ik geloof in veel theorieën, maar niet in de kreet dat Nederland 'vol' zou zijn.
https://nos.nl/artikel/2551498-illegale ... r-ons-land
Het is al erg genoeg dat deze mensen voor minder dan het minimum loon ana de slag gaan in Nederland. Moeten we hun leefomstandigheden ook nog beperken?
-
De tekst die jij deelde maakt geen onderscheid tussen de verschillende groepen. Vind je dat iedereen welkom moet zijn?Herman schreef: ↑13 jan 2025, 13:14DDD had het over arbeidsmigranten. Dus dat zijn mensen die hier komen omdat ze al een baan hebben.MGG schreef: ↑13 jan 2025, 12:46Als alle migranten welkom zijn, dan moeten we miljoenen huizen bouwen. Bedoel je alle migranten die geld hebben om de dure en levensgevaarlijke reis naar Europa te maken?Herman schreef: ↑13 jan 2025, 12:01Je kunt prima beleid maken op het bouwen van huizen en deze migratiestromen wel mogelijk maken. Maar daar is de wetgeving te stroperig voor en hebben burgers met een woonrecht al een enorm voordeel doordat ze heel lang nieuwbouwprojecten kunnen tegenhouden. Ik geloof in veel theorieën, maar niet in de kreet dat Nederland 'vol' zou zijn.
Ik vind dat iedereen welkom is, ja. Dat lijkt me een basishouding. Ik vind niet dat iedereen die hier komt vanwege het feit dat ze binnen de landsgrenzen arriveren recht hebben op een woning. Er zit een verschil tussen welkom zijn en recht hebben op een woning.
Ja. Dat klinkt zo. Maar dat is zo niet. Die uitspraak moet je wel lezen in een context waarin mensen een beperkt aantal naasten hadden. Je kunt dat niet zomaar één op één generaliseren naar onze tijd.merel schreef: ↑13 jan 2025, 11:31Klinkt dat niet als 'ben ik mijn broeders hoeder?' Mogen wij dat zeggen als christen of moeten wij wat opschuiven/inleveren van onze rijkdom? Ik begrijp wel waarom al die mensen willen komen en zie de andere (negatieve) kant ook.DDD schreef: ↑11 jan 2025, 11:58 Nederland is niet verantwoordelijk voor alle problemen in de wereld. De globalisering en ongebreidelde bevolkingsgroei leiden tot potentiële migratiestromen die de gehele samenleving kunnen ontwrichten.
Wat mij betreft, komt er een stop op arbeidsmigratie van buiten de EU (liever nog ook van binnen de EU, maar dat zal nu niet zoveel meer uitmaken). En daarnaast vind ik het idee van asielcentra in Rwanda ook helemaal niet gek. Ik begrijp dat dit voor ASML een probleem kan zijn. Maar Eindhoven (en trouwens heel Nederland) raakt óók ontwricht door ongebreidelde werkmigratiestromen.
In de bijbeltijden waren er ook grote migratiestromen, maar was de wereld véél dunner bevolkt.
Ik denk wel eens dat werkkampen voor economische vluchtelingen, met verplichte verslaglegging op sociale media, een heleboel doden op de Middellandse zee zouden kunnen voorkomen.
Overigens woon ik naast Eritreese vluchtelingen, en die hebben allemaal een baan. Dat het vooral hoogopgeleide mensen zijn die verhuizen, is bij politieke vluchtelingen niet zo gek.
Natuurlijk moeten wij inleveren van onze rijkdom. Maar als dat ertoe leidt dat je in een jaar niets verdient, omdat je teveel hebt weggegeven of gratis gedaan, dan ga je verder dan wat God van ons vraagt. De Heere Jezus zegt; de naaste zoals jezelf. Dus als je bijvoorbeeld zelf 50.000 euro verdient, dan is het goed om mensen die minder verdienen korting te geven en mensen die meer verdienen meer te laten betalen. Maar je hoeft niet gratis te werken voor mensen die meer verdienen dan jij.
Daarnaast: de verantwoordelijkheid van een individu is anders dan van de staat. De staat hoeft bijvoorbeeld niet te bepalen dat als iemand jou een tik op de wang geeft, je ook nog de andere wang toekent. Dat zou zelfs heel onrechtvaardig zijn.
Ik vind Nederland nu al veel te vol. Veel te veel autowegen, lelijke uitbreidingsplannen. Als ik bij mijn geboortedorp kom, dan doet het gewoon pijn aan mijn ogen. Pas was ik bij Tiel. Ook al zo vreselijk.Herman schreef: ↑13 jan 2025, 12:01Je kunt prima beleid maken op het bouwen van huizen en deze migratiestromen wel mogelijk maken. Maar daar is de wetgeving te stroperig voor en hebben burgers met een woonrecht al een enorm voordeel doordat ze heel lang nieuwbouwprojecten kunnen tegenhouden. Ik geloof in veel theorieën, maar niet in de kreet dat Nederland 'vol' zou zijn.
Ik vind esthetiek geen goed argument om te beoordelen of het land 'vol' is.
Ik wel. Vol is een nogal subjectief begrip, dat zich niet leent voor een natuurwetenschappelijke benadering. Zelfs als er geen grasspriet meer over is, zou een natuurkundige kunnen zeggen dat we ook een nieuwe verdieping boven of onder Nederland zouden kunnen aanbrengen.
Wat mij betreft, leidt dat niet tot een leefbare samenleving.
Er zijn gewoon teveel mensen in Nederland. De eerste stap is om geen arbeidsmigratie meer toe te staan en ten tweede om verhuizen naar half uitgestorven dorpjes in Spanje, Italie en Portugal te stimuleren. En daarnaast om vluchtelingen alleen een tijdelijke status te geven en bijvoorbeeld in Rwanda op te vangen.
Vol is een subjectief begrip en als je door Nederland rijdt, zie je dat er volop plekken zijn waar je makkelijk nog een paar miljoen mensen kunt vestigen.DDD schreef: ↑13 jan 2025, 20:51Ik wel. Vol is een nogal subjectief begrip, dat zich niet leent voor een natuurwetenschappelijke benadering. Zelfs als er geen grasspriet meer over is, zou een natuurkundige kunnen zeggen dat we ook een nieuwe verdieping boven of onder Nederland zouden kunnen aanbrengen.
Wat mij betreft, leidt dat niet tot een leefbare samenleving.
Er zijn gewoon teveel mensen in Nederland. De eerste stap is om geen arbeidsmigratie meer toe te staan en ten tweede om verhuizen naar half uitgestorven dorpjes in Spanje, Italie en Portugal te stimuleren. En daarnaast om vluchtelingen alleen een tijdelijke status te geven en bijvoorbeeld in Rwanda op te vangen.
Je zou ook kunnen beginnen om de huidige huizencapaciteit te gebruiken om te bewoning ervan te verdubbelen. Dat is nu 2,11 bewoners per woning terwijl dat in 1964 er 3,49 waren. De wegen worden dan wel voller, dus daar moet je wat aan doen, maar planologisch hoef je niets te wijzigen aan de bebouwing.