Dat kan de AP wel willen, maar zij zitten in de eigenaardige positie, dat ze zowel de regels bepalen én er toezicht op houden door eventuele boetes uit te delen.Herman schreef: ↑06 jan 2025, 10:37Het tweede is natuurlijk wel een ingewikkeld vraagstuk:Tiberius schreef: ↑06 jan 2025, 10:27 Eens. Openbaarmaking van de archieven is geen enkel probleem.
Wat die zwarte-peper-website stelt, namelijk dat 'zelfs de overheid geen greep meer heeft op de steeds complexere privacyregels' is sowieso onzin.
We belijden toch dat iedereen geneigd is tot alle kwaad? En van Adam afstammen. Waarom zou dat voor collaboratie dan niet gelden?
1. De autoriteit op privacy gebied heeft voorkomen dat het héle archief openbaar komt.
Maar de AP kan niets tegenhouden, dat kan alleen een onafhankelijke rechter. En eventuele boetes van de AP kan je - net zoals andere boetes - gewoon aanvechten als het onterecht is.
Veel organisaties houden zich alleen maar aan hun regels omdat ze geen zin hebben in gedoe.
Ja, ik geloof dat wel.
Het is altijd een afweging tussen de belangen van de verwerkersverantwoordelijke en de privacy van de betrokkenen.
Daarvoor moet een zogenaamde DPIA opgesteld worden. Ik heb die DPIA zitten lezen, maar kan me voorstellen dat de inzet van die verkeerslichten niet proportioneel is: de privacybelangen van de betrokkenen worden veel zwaarder geschonden, en dat weegt niet op tegen de belangen van de wegbeheerder.