Welk boek ben jij nu aan het lezen?

parsifal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

merel schreef: 05 dec 2024, 10:26 Ik heb het boek 'er komt een land bij de dokter'van Michelle van Tongerloo op mijn lijstje staan. Zij is straatarts in Rotterdam.
Bij de ongelooflijke podcast had ze interessante dingen te zeggen. Zij is vertrouwen in verzorgingsstaat wel behoorlijk kwijt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Daar is natuurlijk ook alle reden toe. Dat geldt voor mij ook.
merel

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 20 dec 2024, 08:19
merel schreef: 19 dec 2024, 23:11
Edelweiss schreef: 10 dec 2024, 13:51
merel schreef: 05 dec 2024, 10:26 Ik heb het boek 'er komt een land bij de dokter'van Michelle van Tongerloo op mijn lijstje staan. Zij is straatarts in Rotterdam.
Het boek staat ook hier op de lijst, maar voor na onze verhuizing volgende maand. Eerder heb ik er denk ik geen tijd en rust voor. Ik hoor heel graag wat jij er van vindt.
Rauw en aangrijpend! En opnieuw een beetje spijt dat ik geen geneeskunde heb gestudeerd.
Wat houdt je tegen om het alsnog te doen?
Meerdere dingen houden mij tegen. Allereerst financiën; geneeskunde is een fulltime studie. Ik zou voor enkele jaren moeten stoppen met werken, terwijl de kinderen de duurste jaren naderen. Daarnaast ben ik nu altijd voor de kinderen bereikbaar. Ik kan om hun afspraken heen plannen en werk meestal thuis. En ook niet onbelangrijk; mijn man begint in april aan een opleiding. Hij zal daarvoor meerdere malen een periode extern verblijven. Dus al met al past het nu niet in mijn leven.
Terri

Bericht door Terri »

DDD schreef: 20 dec 2024, 11:46 Daar is natuurlijk ook alle reden toe. Dat geldt voor mij ook.
Er was pas een regionale bijeenkomst van para medici. Zij zijn ook zeer verontrust. Wat echt schokkend was, was het verhaal van iemand die bij (de) zorgverzekeringen werkt.
Wat een cadeaus en personeel uitjes kwamen daar voorbij, mijn collega was helemaal onthutst. Er is een behoorlijke scheefgroei gaande.
parsifal

Bericht door parsifal »

DDD schreef: 20 dec 2024, 11:46 Daar is natuurlijk ook alle reden toe. Dat geldt voor mij ook.
Ik heb het maar deels. Dat veel dingen niet werken is duidelijk, maar ik heb nog wel de hoop dat dingen kunnen werken. Daarom ben ik ook zo voor systemen zonder toeslagen en voor regels met zo min mogelijk uitzonderingen. Hoe eenvoudiger, hoe minder er gecontroleerd moet worden en hoe minder fraudegevoelig een systeem is, waardoor vertrouwen kan groeien en de kosten minder in de bureaucratie gaan zitten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
refo

Bericht door refo »

Terri schreef: 20 dec 2024, 14:23
Er was pas een regionale bijeenkomst van para medici. Zij zijn ook zeer verontrust. Wat echt schokkend was, was het verhaal van iemand die bij (de) zorgverzekeringen werkt.
Wat een cadeaus en personeel uitjes kwamen daar voorbij, mijn collega was helemaal onthutst. Er is een behoorlijke scheefgroei gaande.
Wat voor cadeaus en wat voor uitjes?
merel

Bericht door merel »

Terri schreef: 20 dec 2024, 14:23
Ik herken dit niet. Het is bij meestal karigheid troef.
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: 20 dec 2024, 11:16
Bij de ongelooflijke podcast had ze interessante dingen te zeggen. Zij is vertrouwen in verzorgingsstaat wel behoorlijk kwijt.
Klopt, ik volg haar al een tijdje via LinkedIn. Haar verhalen grijpen mij altijd aan.
DDD

Bericht door DDD »

Vandaag in de Volkskrant nog een stuk over een verpleeghuis in Amsterdam gelezen. Schokkend.
Scheepsbel

Bericht door Scheepsbel »

Bescherm je brein tegen dementie van Reginald Deschepper.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

merel schreef: 19 dec 2024, 23:11
Edelweiss schreef: 10 dec 2024, 13:51
Het boek staat ook hier op de lijst, maar voor na onze verhuizing volgende maand. Eerder heb ik er denk ik geen tijd en rust voor. Ik hoor heel graag wat jij er van vindt.
Rauw en aangrijpend! En opnieuw een beetje spijt dat ik geen geneeskunde heb gestudeerd.
Oeh, dat klinkt erg interessant en wakkert mijn interesse alleen nog maar meer aan. Dank je wel.
Dank ook @parsifal voor het noemen van de podcast, die ga ik zeker luisteren.
DDD

Bericht door DDD »

Scheepsbel schreef: 21 dec 2024, 10:54 Bescherm je brein tegen dementie van Reginald Deschepper.
O dat is wel een boek voor mij. Dank voor de tip.
Scheepsbel

DDD schreef: 21 dec 2024, 12:15
Scheepsbel schreef: 21 dec 2024, 10:54 Bescherm je brein tegen dementie van Reginald Deschepper.
O dat is wel een boek voor mij. Dank voor de tip.
Haha ik hoop niet persoonlijk? Maar interessant is het zeker.
DDD

Bericht door DDD »

Dat hoop ik niet. Maar dat weet je nooit. Ik maak mij er in ieder geval wel eens zorgen om, zeker als ik weer heel vergeetachtig ben.
Scheepsbel

DDD schreef: 21 dec 2024, 12:19 Dat hoop ik niet. Maar dat weet je nooit. Ik maak mij er in ieder geval wel eens zorgen om, zeker als ik weer heel vergeetachtig ben.
Gelukkig en herkenbaar, maar vergeten kan ook komen door een overvol brein, als je ouder word zit er veel info in en kan geheugen of dingen terug roepen moeilijk worden. Gelukkig hoeft dat geen dementie te zijn maar de gedachte dat dementie kan is vervelend en onzeker.
Plaats reactie