1. Niet uitdragen betekent m.i. stoppen met discussiëren over dit onderwerp. Het z.g. "meedenken" met anderen "vanuit dezelfde basis" kan gewoon niet, als je die basis zelf niet hebt. M.i. heeft ook niemand daar behoefte aan, en dat is inmiddels ook duidelijk door diverse personen uitgesproken.
2. Ik vind het bizar om dan van christelijke gehoorzaamheid te spreken. Je stelt je bewust actief op in dit topic. Het zou van meer oprechtheid en gehoorzaamheid getuigen, wanneer je dan de discussie in dit topic niet voert, evenals andere topics (zoals t.a.v. het vrouw in het ambt) waarin je je mening niet kunt uitdragen omdat die tegen de forumlijn ingaat.
En dan ga je dus toch gewoon je mening uitdragen...Wat ik in ieder geval constateer, is dat de gradaties in zonde-oordelen heel vaak meer met de onderbuik dan met een zindelijke interpretatie van de heilige schrift te maken hebben. En dat zie ik ook op dit forum. Daar leg ik graag duidelijk de vinger bij, ook in het belang van zoveel andere naamloze Roberts, die als God het niet verhoedt, zich buiten het koninkrijk van God stellen, omdat ze zich daar door mensen als Scheepsbel en HHR toe gedrongen voelen.
De postings van Scheepsbel en HRR ervaar ik juist als heel zinvol, evenals van Maanenschijn, Huisman, Helma, Lilian1975 en anderen.
Maar wanneer jij en anderen inderdaad de discussie op grond van Schrift en belijdenis frustreren met gemaskeerde postings en verhullend taalgebruik, is het wel heel moeilijk om met elkaar meer diepgang te bereiken. Hoewel ik zie dat sommigen daar toch goed in slagen (gelukkig).