Welke muziek beluister je nu?

FlyingEagle

Re: Welke muziek beluister je nu?

Bericht door FlyingEagle »

Herman schreef: 04 dec 2024, 09:55
FlyingEagle schreef: 04 dec 2024, 09:54
Herman schreef: 04 dec 2024, 09:41
Tiberius schreef: 04 dec 2024, 09:34 Ik denk dat je dit wel een interessant artikel vindt, @Herman: https://www.rd.nl/artikel/1087160-refo- ... AlyjV-BKNw
Klopt. Daarin staat wel wat dingen die helderder zijn. Streamen is dus best lucratief. Met het huidige abonnee aantal halen ze een omzet van 2.000.000. Het zou interessant zijn om te kijken hoeveel daar dan bij de musicus terechtkomt. Waarschijnlijk heel weinig, net als in heel veel andere bedrijfstakken, overigens.
Hoe kom je aan die 2.000.000?
18.000 abonnees x tientje in de maand x 12 maanden = meer dan 2 mln omzet op jaarbasis.
Ah ja. Ik had daarover heen gelezen. Bedankt
DDD

Bericht door DDD »

Al met al is er alle reden om hier nog nader over te berichten.

Als het werkelijk zo is, dat de eigenaren van Familystream vijfmaal meer omzet hebben van één beluisterde opname dan de musici, dan neig ik naar het idee dat tuchtmaatregelen passend zijn, althans, zeker als dat er toe leidt dat ze een inkomen hebben dat hoger is dan de WNT.

Maar zeker de professionele musici hebben ook een eigen verantwoordelijkheid. Als ze allemaal lid waren van de RMU, dan konden ze veel beter onderhandelen. Nu heb je kans dat het bedrijf wel lid is, maar de individuele musici denken allemaal dat ze het in hun eentje beter kunnen regelen.

En dan is er nog de Autoriteit Consument en Markt. Ik vind dat het interview een redelijk vermoeden geeft van het nastreven van een monopoliepositie. Als het een stichting is met een maatschappelijk doel of een maatschappelijke onderneming met transparante cijfers, dan zou ik daarmee kunnen leven. Maar als het doel van de oprichters zou zijn om zoveel mogelijk geld te verdienen, dan niet.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik vind je gevolgtrekkingen wel heel erg negatief en de conclusies voorbarig.

Je kunt als musicus klagen dat je weinig verdiend, maar misschien is er ook sprake van differentiatie. Er lijkt me een logische verschil tussen een musicus die 500 keer gestreamd is, en een musicus die 100.000 streams haalt.
DDD

Bericht door DDD »

Herman schreef: 04 dec 2024, 10:20 Ik vind je gevolgtrekkingen wel heel erg negatief en de conclusies voorbarig.

Je kunt als musicus klagen dat je weinig verdiend, maar misschien is er ook sprake van differentiatie. Er lijkt me een logische verschil tussen een musicus die 500 keer gestreamd is, en een musicus die 100.000 streams haalt.
Ik ben mij enkel van één (voorwaardelijke) conclusie bewust.

Verder eens met het tweede punt.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Heerlijk om bij te werken.

Het herinnert me ook aan de (korte) tijd dat ik in Canada werkte en kerkte.

https://youtu.be/xQk9HkTX_IE?si=tsoH9Y3tlUu1Pl3p
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Bij het NOS journaal een stukje over het orgel van de Notre Dame in Parijs.
Op de achtergrond de melodie van het Gebed des Heeren, niet-ritmisch dacht ik te horen.
KDD

Bericht door KDD »

Maanenschijn schreef: 04 dec 2024, 14:47 Heerlijk om bij te werken.

Het herinnert me ook aan de (korte) tijd dat ik in Canada werkte en kerkte.

https://youtu.be/xQk9HkTX_IE?si=tsoH9Y3tlUu1Pl3p
Ik was er bij die avond. Van genoten.
Henk J

Bericht door Henk J »

Bourdon16 schreef: 06 dec 2024, 20:17 Bij het NOS journaal een stukje over het orgel van de Notre Dame in Parijs.
Op de achtergrond de melodie van het Gebed des Heeren, niet-ritmisch dacht ik te horen.
Dan ga ik ook naar het journaal kijken ;) . Je hoorde een klein stukje uit de 6e sonate van Mendelssohn, inderdaad het Gebed des Heeren en in de koraalzetting niet-ritmisch.
Job

Bericht door Job »

Inwoner schreef: 04 dec 2024, 08:08 (...)
Ik ben overigens benieuwd waar de naam sevenfy op wijst of waar deze vandaan komt.
Ik heb er ook naar zitten raden, Inwoner. Het is sowieso natuurlijk een variant op de naam Spotify. Die naam betekent volgens Wikipedia:

De naam Spotify is ontstaan uit de twee woorden spot en identify. Hiermee wil het bedrijf zeggen dat je een nummer dat je allang vergeten was, spot, identificeert. Dan kun je weer van dat ene nummer genieten.

In het geval van Sevenfy zijn dus "Seven" en "Identify" samengevoegd. Ik moet er wat fantasie op loslaten maar het lijkt me dat men met seven de Bijbelse betekenis van volmaaktheid wil weergeven. Wie maakt de toepassing?

Aanvulling:
Deze website zegt iets anders over de betekenis van Spotify: https://www.diezit.nl/blog/branding/het ... am-spotify. Nu, misschien riep Joost van Belzen dan ook wel gewoon iets door de kamer wat werd verstaan als "Sevenfy!"
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Heinrich Schütz Weihnachtshistorie - Schütz' revised version
https://www.youtube.com/watch?v=24D2ErAEYCI
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Henk J schreef: 06 dec 2024, 20:38
Bourdon16 schreef: 06 dec 2024, 20:17 Bij het NOS journaal een stukje over het orgel van de Notre Dame in Parijs.
Dan ga ik ook naar het journaal kijken ;) . Je hoorde een klein stukje uit de 6e sonate van Mendelssohn, inderdaad het Gebed des Heeren en in de koraalzetting niet-ritmisch.
Ja, in de Notre Dame zijn ze nog degelijk, daar spelen ze het Gebed des Heeren op hele noten ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Forummer

Bericht door Forummer »

Christen schreef: 30 nov 2024, 18:52 Kerst met Sela! Indrukwekkend.. zo mooi en waardevol! Dankbaar.
Vorig jaar geweest, erg mooi inderdaad. Dit jaar gaan we naar Kerst met LEV.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Hendrikus schreef: 07 dec 2024, 09:43
Henk J schreef: 06 dec 2024, 20:38
Ja, in de Notre Dame zijn ze nog degelijk, daar spelen ze het Gebed des Heeren op hele noten ;)
Zo is het maar net. Zelfs professionals kunnen blijkbaar tot de juiste inzichten komen;).
Henk J

Bericht door Henk J »

Het ontwaken van het orgel van de Notre Dame. Vind het mooi gedaan, de improvisaties zijn wel modern vormgegeven, zal voor sommigen misschien wat anders dan gewend zijn. Maar ik vind het wel mooi dat op een plek als de Notre Dame vooruitgekeken wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=f8gJEgpSTLI
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Henk J schreef: 09 dec 2024, 19:06 Het ontwaken van het orgel van de Notre Dame. Vind het mooi gedaan, de improvisaties zijn wel modern vormgegeven, zal voor sommigen misschien wat anders dan gewend zijn. Maar ik vind het wel mooi dat op een plek als de Notre Dame vooruitgekeken wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=f8gJEgpSTLI
Ik ben benieuwd. Het is overigens bénédiction de l'orgue, dat gaat wat verder dan alleen ontwaken.
Plaats reactie