Ik ben geen lid van de GGiN en zal het om vele redenen ook niet worden maar wat jij hier zegt is bewijsbaar onjuist.GG links schreef: ↑04 dec 2024, 17:53De GGiN leert een voorwaardelijk aanbod en daarmee is mijn stelling dat het in de GGiN helemaal zo is voldoende onderbouwt. Er wordt de onbekeerde niets aangeboden.Simon0612 schreef: ↑04 dec 2024, 16:17Waar lees je dat soort reactie dan? Mij viel juist op dat het tegenovergestelde gebeurde. In de overtreffende trap buitelt men over elkaar heen om iets van de GG en/of de GGiN te vinden. Waarbij men dan juist nog zegt (in eigen woorden): "als het in de GG zo is dan is het in de GGiN al helemaal zo". Zonder dat men dat onderbouwt. Echt zielig gedrag. En ik zie vrijwel geen reacties die tegengas geven, ook ik heb besloten om dit soort terugkerende discussies voortaan te mijden. Als je als lid iets vindt van de prediking dan zijn daar andere processen voor dan refoforum.nl. Je kan naar de dominee, kerkenraad, classis etc. En mocht dat allemaal geen gewenst effect hebben dan zou ik me afvragen of ik wel op de juiste plek zit. Het gal spuwen hier komt echt mijn neus uitHeidebloem schreef: ↑04 dec 2024, 15:40 Ik vind het verdrietig dat deze discussies altijd op hetzelfde uitlopen. Een partij forummers die het (gelukkig maar) niet herkennen maar die dan ook zeggen dat het dus niet waar is of een karikatuur of, of, of...
Terwijl er genoeg, nee te veel forummers zijn die hun persoonlijke ervaringen delen rondom dit soort prediking en de bijbehorende worstelingen.
We kunnen toch niet ontkennen dat er iets fout gaat in bepaalde predikingen? Als er zoveel mensen hier tegenaan lopen? Dezelfde 'karikatuur schetsen'?(en ik vind persoonlijk dat het ook niet getuigd van een ander leven te kennen)
Lees deze 10 preken van ds. J. Roos en je zult je stelling moeten terugnemen.
https://www.deboekenkamer.nl/tweedehand ... zen_46660/
Een preek heeft als thema: Wie van ons kan Jezus’ gouden handen aanprijzen?
1. Omdat Jezus’ handen u zegenen.
2. Omdat Jezus’ handen u versterken.
3. Omdat Jezus’ handen u beschermen.
Hij besluit een preek met het gedicht:
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw handen.
Graveer Gij ze daarin met onuitwisbaar schrift.
Dat niets of niemand ze meer ooit daaruit kan branden.
ook niet als satan ze straks als de tarwe zift.
En zegt dan o.a. dat hij de hele gemeente in Zijn handen wil leggen. Gebed: Ik leg de namen van de gemeente in Uw handen.
Deze preek is voluit een Christus prediking en dat geldt voor de andere 9 preken ook.
Nu lees ik dat jij nooit een preek uit dit kerkverband heb gelezen of beluisterd. Dan is jouw opmerking wel heel lastig te plaatsen in een christelijke context.