Wil je dat ook bij de rechtspraak, tuchtrecht en kerkelijke zaken? Als het vertrouwen in een commissie ontbreekt, dan win je het niet terug door een andere partij het oordeel te laten vellen.
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
De comissie wetenschappelijke integriteit staat ook onder controle van het cvb, en zo zijn er meerdere landelijke organen mee gemoeid en is er geen sprake van keuren van eigen vlees.
Maar wie of wat is in de context heel het volk?Ad Anker schreef: ↑29 nov 2024, 06:56In het Grieks staat er gewoon: heel het volk. Dus niet alle mensen. Jij pakt dus de Ryle bril, in de SB de kanttekeningenbril. Als de KJV bedoelt alle mensen is dat dan toch niet goed vertaald?huisman schreef: ↑29 nov 2024, 00:11Het is Lukas 2 : 10 met kanttekening 15. J.C. Ryle zegt het anders. Grote blijdschap voor heel het volk dus niet alleen Gods volk. Logisch want de King James zegt: all the people. Ik ben het eens met Ryle en dus niet met ds. de WitAd Anker schreef: ↑28 nov 2024, 21:14Zeker, hij legt uit dat het lezen van de SV met kanttekeningen het gevaar niet in zich heeft dat je dan door een mensenbril de Bijbel leest. De kanttekenaren hadden de Hebreeuwse en Griekse grondtekst voor zich.Emma de Jong schreef: ↑28 nov 2024, 20:56 Iemand het artikel van ds. de Wit in de Saambinder al gezien?
Bijvoorbeeld: Het is goed om te weten dat we in de kanttekeningen lezen dat 'al den volke' in Lukas 2:15 ziet op Gods volk.
Volgende keer gaat hij Johannes 1 vers 12 bekijken.
Dan gaat het alleen over deze specifieke tekst hè. In Johannes 3:16 wordt de boodschap van het heil bijvoorbeeld breder getrokken. Al is daarover ook al genoeg gedisputeerd.
Denk dat jouw Grieks beter is dan je Engels.Ad Anker schreef: ↑29 nov 2024, 06:56In het Grieks staat er gewoon: heel het volk. Dus niet alle mensen. Jij pakt dus de Ryle bril, in de SB de kanttekeningenbril. Als de KJV bedoelt alle mensen is dat dan toch niet goed vertaald?huisman schreef: ↑29 nov 2024, 00:11Het is Lukas 2 : 10 met kanttekening 15. J.C. Ryle zegt het anders. Grote blijdschap voor heel het volk dus niet alleen Gods volk. Logisch want de King James zegt: all the people. Ik ben het eens met Ryle en dus niet met ds. de WitAd Anker schreef: ↑28 nov 2024, 21:14Zeker, hij legt uit dat het lezen van de SV met kanttekeningen het gevaar niet in zich heeft dat je dan door een mensenbril de Bijbel leest. De kanttekenaren hadden de Hebreeuwse en Griekse grondtekst voor zich.Emma de Jong schreef: ↑28 nov 2024, 20:56 Iemand het artikel van ds. de Wit in de Saambinder al gezien?
Bijvoorbeeld: Het is goed om te weten dat we in de kanttekeningen lezen dat 'al den volke' in Lukas 2:15 ziet op Gods volk.
Dan gaat het alleen over deze specifieke tekst hè. In Johannes 3:16 wordt de boodschap van het heil bijvoorbeeld breder getrokken. Al is daarover ook al genoeg gedisputeerd.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De uitleg bij de studiebijbel zegt:Martijn schreef: ↑29 nov 2024, 16:33Maar wie of wat is in de context heel het volk?Ad Anker schreef: ↑29 nov 2024, 06:56In het Grieks staat er gewoon: heel het volk. Dus niet alle mensen. Jij pakt dus de Ryle bril, in de SB de kanttekeningenbril. Als de KJV bedoelt alle mensen is dat dan toch niet goed vertaald?huisman schreef: ↑29 nov 2024, 00:11Het is Lukas 2 : 10 met kanttekening 15. J.C. Ryle zegt het anders. Grote blijdschap voor heel het volk dus niet alleen Gods volk. Logisch want de King James zegt: all the people. Ik ben het eens met Ryle en dus niet met ds. de WitAd Anker schreef: ↑28 nov 2024, 21:14 Zeker, hij legt uit dat het lezen van de SV met kanttekeningen het gevaar niet in zich heeft dat je dan door een mensenbril de Bijbel leest. De kanttekenaren hadden de Hebreeuwse en Griekse grondtekst voor zich.
De engel stelt de ontstelde herders gerust (het ‘vrees niet’ is een typerend element bij engelverschijningen, Luc.1:13,30; Mat.28:5) door hun te verzekeren dat er geen reden is om beangst te zijn: het doel van zijn komst is juist om hun ‘grote blijdschap’ (d.w.z. reden tot grote blijdschap) te verkondigen, zie vs.11.
De boodschap van de engel is niet slechts bestemd voor de herders alleen (humin : aan jullie, ten gunste van jullie), maar is uiteindelijk bedoeld voor ‘heel het volk’ (pas ho laos ), d.w.z. heel het volk Israël (Luc.1:17,68,77).
Ik maak niets verdacht. Een rechter zal ook geen oordeel vellen over een familielid. Bestaat er in Nederland geen corruptie?Scheepsbel schreef: ↑29 nov 2024, 15:14Wat maakt dat je de uni verdacht maakt? Zonder veel woorden zouden ze dan corrupt zijn? Dit doet mij echt pijn deze suggesties, er is netjes volgens de regels gehandeld.
Bijzonder, Ds Ruis in de Daniël.
Ik kan me niet herinneren dat er eerder een interview was met een predikant uit een ander kerkverband.
Maar positief!
Ik kan me niet herinneren dat er eerder een interview was met een predikant uit een ander kerkverband.
Maar positief!
-
Ik zeg niet dat er geen corruptie bestaat, maar deze commissie bestaat uit zes professoren, dat zou heel gek zijn als die allemaal corrupt zijn, en dan nog de andere organen, als je die ook verdenkt begint het een complot te worden en daar houd ik mij verre van, ik sta in voor de integriteit van deze bekwame mensen. En tuurlijk kan er een rotte appel tussen zitten maar ja dan zijn er nog vijf over. Weet u welk gevoel u mij geeft, dat dr van de Brink geen kwaad kan doen en nu praat u hem goed over de rug van een universiteit, ten koste van een predikant die ook nog eens is vrijgesproken van alle beschuldigingen. Welk doel heeft u hiermee voor ogen?
Kalmte kan u reddenScheepsbel schreef: ↑29 nov 2024, 18:23 Ik zeg niet dat er geen corruptie bestaat, maar deze commissie bestaat uit zes professoren, dat zou heel gek zijn als die allemaal corrupt zijn, en dan nog de andere organen, als je die ook verdenkt begint het een complot te worden en daar houd ik mij verre van, ik sta in voor de integriteit van deze bekwame mensen. En tuurlijk kan er een rotte appel tussen zitten maar ja dan zijn er nog vijf over. Weet u welk gevoel u mij geeft, dat dr van de Brink geen kwaad kan doen en nu praat u hem goed over de rug van een universiteit, ten koste van een predikant die ook nog eens is vrijgesproken van alle beschuldigingen. Welk doel heeft u hiermee voor ogen?

- Niet meer zo actief -
-
??Mannetje schreef: ↑29 nov 2024, 18:27Kalmte kan u reddenScheepsbel schreef: ↑29 nov 2024, 18:23 Ik zeg niet dat er geen corruptie bestaat, maar deze commissie bestaat uit zes professoren, dat zou heel gek zijn als die allemaal corrupt zijn, en dan nog de andere organen, als je die ook verdenkt begint het een complot te worden en daar houd ik mij verre van, ik sta in voor de integriteit van deze bekwame mensen. En tuurlijk kan er een rotte appel tussen zitten maar ja dan zijn er nog vijf over. Weet u welk gevoel u mij geeft, dat dr van de Brink geen kwaad kan doen en nu praat u hem goed over de rug van een universiteit, ten koste van een predikant die ook nog eens is vrijgesproken van alle beschuldigingen. Welk doel heeft u hiermee voor ogen?![]()
- FlyingEagle
HHR schreef:Bijzonder, Ds Ruis in de Daniël.
Maar positief!
FlyingEagle schreef:Paar jaar geleden stond er al een keer een interview in met ds. Versluis dus het is niet de eerste keerMannetje schreef:Zojuist moest ik toch even glimlachen. In de nieuwste Daniel staat een interview met ds. Ruis uit Katwijk. Geen GerGem-dominee.
Is dit nu een lange neus naar?
- FlyingEagle
Even opgezochtFlyingEagle schreef:HHR schreef:Bijzonder, Ds Ruis in de Daniël.
Maar positief!FlyingEagle schreef:Paar jaar geleden stond er al een keer een interview in met ds. Versluis dus het is niet de eerste keerMannetje schreef:Zojuist moest ik toch even glimlachen. In de nieuwste Daniel staat een interview met ds. Ruis uit Katwijk. Geen GerGem-dominee.

https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 122ce946e9
Ik heb het niet over dr. Van de Brink gehad, noch over ds. G.W.S. Mulder.
Wel heb ik het over de onafhankelijkheid gehad van een commissie.
Wel heb ik het over de onafhankelijkheid gehad van een commissie.
-
Dit draadje gaat zeker of deze heren, en dan nog ik leg je net uit hoe het werkt en als jij denkt dat zes man corrupt zijn en alle andere organen ook dan heb je een complot probleem. Ik laat dat verder aan jouw.
Dank, ik kende het niet. Wat is het onderwerp van ds. A.J.T. Ruis in de nieuwste Daniël?FlyingEagle schreef: ↑29 nov 2024, 18:34Even opgezochtFlyingEagle schreef:HHR schreef:Bijzonder, Ds Ruis in de Daniël.
Maar positief!FlyingEagle schreef:Paar jaar geleden stond er al een keer een interview in met ds. Versluis dus het is niet de eerste keerMannetje schreef:Zojuist moest ik toch even glimlachen. In de nieuwste Daniel staat een interview met ds. Ruis uit Katwijk. Geen GerGem-dominee.
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 122ce946e9
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.