Ik ben het met het eerste deel van jouw reactie grotendeels eens. Met betrekking tot het tweede deel van jouw reactie vul je een aantal zaken in voor dr. Van de Brink. Dat lijkt mij onnodig.MGG schreef: ↑28 nov 2024, 21:34De reactie die ik al voorspeld had. De typische complot houding. Als je geen gelijk krijgt dan ligt het aan het instituut. Dus je kan altijd bij je standpunt blijven. Afhankelijk van de uitkomst zeg je of zie je wel ik krijg gelijk of het instituut is niet te vertrouwen dus ik heb alsnog gelijk. Ik vermoed dat bij dr. Vd Brink het schaamrood op zijn kaken staat en hij op termijn met een betere onderbouwing op een ander punt zijn imago wat probeert op te vijzelen.GG links schreef: ↑28 nov 2024, 21:06Slagers die dr eigen vlees keuren. De reputatie van de universiteit stond op het spel. Ik denk eerder aan een politieke beslissing. Ik vermoed dat G.a. vd Brink het met me eens is. Deze conclusie is zoooo voorspelbaar.
Allereerst mogen wetenschappers elkaars werk beoordelen en mogen ze kritiek uiten. De zaak is onderzocht en is nu afgedaan. Beide partijen kunnen er een streep onder zetten. Overigens vond ik het artikel in het RD vrij summier.
Wat ik betreur, is dat dr. Van de Brink de publiciteit heeft gezocht met zijn kritiek. Het lijkt alsof hij uit het oog is verloren dat het niet alleen om een wetenschapper gaat, maar ook een ambtsbroeder die een gemeente moet leiden en waarvan de integriteit ter discussie wordt gesteld. Als verstandig man had hij daarom dit beter niet kunnen publiceren, maar direct contact kunnen opnemen met zijn collega.
Ik vind verder dat er vrij negatief over dr. Van de Brink wordt gesproken. Ik heb meerdere preken van hem beluisterd in de Laankerk. Stuk voor stuk preken waar ik veel aan hem gehad. Wat ik er mee wil zeggen: laten we niet op de persoon spelen en zowel dr. Mulder als dr. Van de Brink in hun waarde laten.