Kleine vreugden

DDD

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Wat een grapjurk. Maar wel fijn dat je een goed contact hebt met de buren. :)
merel

Bericht door merel »

Haha, een gluurbuur. Woon je in de stad, heb je daar nog last van.
helma

Bericht door helma »

Als je een vroege ochtendwandeling met de hond maakt en je ziet mensen achter de ramen zich gereedmaken voor de dag. Ik geniet ervan als ik een gezin aan tafelzie ontbijten. Vanmorgen liep ik door een andere straat en zag ik een gepensioneerde man in een stoel de Bijbel lezen. Daar werd ik blij van.
Heidebloem

Bericht door Heidebloem »

helma schreef: 12 nov 2024, 07:06 Als je een vroege ochtendwandeling met de hond maakt en je ziet mensen achter de ramen zich gereedmaken voor de dag. Ik geniet ervan als ik een gezin aan tafelzie ontbijten. Vanmorgen liep ik door een andere straat en zag ik een gepensioneerde man in een stoel de Bijbel lezen. Daar werd ik blij van.
Oh hier kan ik ook zo van genieten!
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Hier verder met de kleine vreugden. Apart topic gemaakt over nut en noodzaak refo-onderwijs.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De columns van Christine Stam-van Gent zijn mij steeds een vreugde. Altijd scherp, altijd mild, altijd raak, altijd prachtig verwoord, en altijd lees ik ze twee keer, omdat ze in die weinige woorden steeds weer een verrassende plot twist weet te brengen.
https://stamvangent.com/
DDD

Bericht door DDD »

Eens. En die van Gerjanne van Lagen in het ND trouwens ook.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef: 13 nov 2024, 18:54 Eens. En die van Gerjanne van Lagen in het ND trouwens ook.
https://stamvangent.com/2024/03/02/chri ... -ook-niet/ Ze zijn tezamen te strikken voor een lezing. Toch eens kijken of daar een mooie gelegenheid voor te vinden is.
DDD

Bericht door DDD »

Een leuk initiatief. Maar het zou de dames sieren als ze ook voor de broeders en zusters in Noord-Holland en de Achterhoek voor bijvoorbeeld 25 mensen zouden willen komen. De gemeenten zijn al gewend dat ze wat extra moeten betalen om überhaupt iemand daarheen te krijgen, daar zal het probleem vast niet zitten.

Een minimumaantal van 50 deelnemers vind ik erg bijbelgordelig gedacht.

Maar wellicht brengen we ze hier nog op een idee. Het zou heel lief en aardig zijn als ze voor kleine kerkelijke gemeenten in de diaspora een speciaal aanbod hebben, als het voor andere groepen goed gaat lopen.

Of misschien dat een rijke ondernemer contact met hen kan opnemen, en 200 euro bijleggen als ze buiten de bijbelgordel optreden. Dat zou nou eens een nuttige bijdrage zijn aan een brede presentie van het christendom in Nederland.
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 13 nov 2024, 20:22 Een leuk initiatief. Maar het zou de dames sieren als ze ook voor de broeders en zusters in Noord-Holland en de Achterhoek voor bijvoorbeeld 25 mensen zouden willen komen. De gemeenten zijn al gewend dat ze wat extra moeten betalen om überhaupt iemand daarheen te krijgen, daar zal het probleem vast niet zitten.

Een minimumaantal van 50 deelnemers vind ik erg bijbelgordelig gedacht.

Maar wellicht brengen we ze hier nog op een idee. Het zou heel lief en aardig zijn als ze voor kleine kerkelijke gemeenten in de diaspora een speciaal aanbod hebben, als het voor andere groepen goed gaat lopen.

Of misschien dat een rijke ondernemer contact met hen kan opnemen, en 200 euro bijleggen als ze buiten de bijbelgordel optreden. Dat zou nou eens een nuttige bijdrage zijn aan een brede presentie van het christendom in Nederland.
Waarom een rijke ondernemer? Een aanzienlijk deel van onze gezindte kan makkelijk 200 euro missen.
DDD

Bericht door DDD »

Ach. Het zou als het een succes is, ook prima over 2000 euro kunnen gaan. Dan geldt nog steeds dat er veel mensen zijn die dat prima kunnen missen. Maar het was ook maar een voorbeeld.
Dodo

Bericht door Dodo »

Een bedankmailtje.
In onze kringloop komen veel bijbels binnen. Een deel staat in de winkel om weg te geven, maar er is nog veel meer. Ik heb iemand gevonden met een bedrijf, die de chauffeurs die komen laden en lossen een bijbel meegeeft als ze daar voor openstaan. Hij kan veel bijbels weggeven, en heeft soms goede gesprekken.
Blij mee!
merel

Bericht door merel »

Een kind dat op de achtergrond Bach op de piano speelt
Orchidee

Bericht door Orchidee »

merel schreef:Een kind dat op de achtergrond Bach op de piano speelt
Heerlijk is dat! geniet ervan!, ik mis het nog vaak Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Voor het eerst van de week weer gewerkt vandaag.

Ontstoken holtes zijn geen feestje, als de ontsteking over gaat wel.
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie