Ja, dat zou inhoudelijk voor mij niks afdoen.Job schreef:Bij alle tradities is het de vraag: wat blijft er over als je de traditie wegneemt? Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar ik vrees soms dat er bij velen weinig resteert wanneer er geen stollen, rollades, lichtjes en bomen zouden zijn en "alleen" (tussen dikke aanhalingstekens) de Bijbel en kerkdiensten zouden overblijven. Zouden dat goede Kerstdagen zijn?merel schreef: ↑28 nov 2024, 08:51De kertboom valt bij mij onder dezelfde noemer als oliebollen op oudjaarsavond, chocolade paaseitjes met pasen, tulpen in het voorjaar en in ons geval Brusselse wafels op zaterdag ochtend en warme (afbak)broodjes op zondagochtend. Daar draait het niet om, maar hoort er wel bij. Alhoewel dit anders ligt met de Brusselse wafels. De zaterdag is geen echte zaterdag zonder deze wafels.![]()
Maar ik ben ook een gezelligheidsmens. Dat kan heerlijk bij een vuurtje met kerst, kaarsje en een lampje. Of in de zomer bij de bbq op de veranda. Dus gelegenheden die gezelligheid met zich mee brengen kan ik erg waarderen.