Omdat de argumenten heen hout snijden, het zijn exuses om te pronken met geld, en nog meer met vermeerderen, wat zou het mooi zijn als een van deze zou zeggen ik heb de armen gegeven en hou genoeg over om geen honger te lijden, eenvoudig leven dat siert een Christen meer dan rijk en verrijkt en alle dagen zat.FlyingEagle schreef: ↑26 nov 2024, 10:59Deze opmerking past beter in een preek thuis waarin zeker gewaarschuwd moet worden tegen hebzucht en geldzucht dan op een discussie forum waarop mensen aangeven dat ze privé een aantal beleggingen hebben.Scheepsbel schreef:Ach ach de refo wereld ten top, geld geld geld,
Een goede naam is te verkien boven grote rijkdom, waardering boven zilver en goud.
Wat is dat toch refo zijn en geld vergaren? Op beurzen ook de boekenstands zijn verruild voor dubieuze beleggingskantoren.
Omdat voor velen de zaligheid zo moeilijk te krijgen is? Doen we maar zoals de Israëlieten gouden kalveren maken? We weten allemaal hoe dat afliep, het ten toon spreiden hier op een forum van kijk eens hoe rijk ik ben, ik beleg en heb baren goud, wat een hoogmoed en verwaandheid, wie goed en geld vermeerderd heeft smart op smart te vrezen.
Volgens mij doe je ook niks met alle argumenten die worden aangedragen.
Tja…
Beleggen
-
Re: Beleggen
Het zelfde als die van jou.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 12:41Waar slaat deze opmerking op?CvD schreef: ↑26 nov 2024, 11:02Of je koopt de zaligheid met je eigengereide Godsdienst. Net als de oudste zoon uit Lukas 15.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 09:45 Ach ach de refo wereld ten top, geld geld geld,
Een goede naam is te verkien boven grote rijkdom, waardering boven zilver en goud.
Wat is dat toch refo zijn en geld vergaren? Op beurzen ook de boekenstands zijn verruild voor dubieuze beleggingskantoren.
Omdat voor velen de zaligheid zo moeilijk te krijgen is? Doen we maar zoals de Israëlieten gouden kalveren maken? We weten allemaal hoe dat afliep, het ten toon spreiden hier op een forum van kijk eens hoe rijk ik ben, ik beleg en heb baren goud, wat een hoogmoed en verwaandheid, wie goed en geld vermeerderd heeft smart op smart te vrezen.
Wie zo leeft, zal dat juist helemaal niet zomaar gaan zeggen. Dat hoeft een ander niet te weten, wat je in het verborgene geeft.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 12:43Omdat de argumenten heen hout snijden, het zijn exuses om te pronken met geld, en nog meer met vermeerderen, wat zou het mooi zijn als een van deze zou zeggen ik heb de armen gegeven en hou genoeg over om geen honger te lijden, eenvoudig leven dat siert een Christen meer dan rijk en verrijkt en alle dagen zat.FlyingEagle schreef: ↑26 nov 2024, 10:59Deze opmerking past beter in een preek thuis waarin zeker gewaarschuwd moet worden tegen hebzucht en geldzucht dan op een discussie forum waarop mensen aangeven dat ze privé een aantal beleggingen hebben.Scheepsbel schreef:Ach ach de refo wereld ten top, geld geld geld,
Tja…
Je hoeft dus ook niet aan mij te vertellen hoeveel jij weggeeft van wat je hebt.
- Niet meer zo actief -
-
Even opscheppen dat je aan de armen denkt? Iets met linker en rechterhand.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 12:43Omdat de argumenten heen hout snijden, het zijn exuses om te pronken met geld, en nog meer met vermeerderen, wat zou het mooi zijn als een van deze zou zeggen ik heb de armen gegeven en hou genoeg over om geen honger te lijden, eenvoudig leven dat siert een Christen meer dan rijk en verrijkt en alle dagen zat.FlyingEagle schreef: ↑26 nov 2024, 10:59Deze opmerking past beter in een preek thuis waarin zeker gewaarschuwd moet worden tegen hebzucht en geldzucht dan op een discussie forum waarop mensen aangeven dat ze privé een aantal beleggingen hebben.Scheepsbel schreef:Ach ach de refo wereld ten top, geld geld geld,
Tja…
Voor de duidelijkheid als iemand het dikgedrukte zover zichzelf zou zeggen, dan is dat in mijn beleving opscheppen. Je hoort niet in het openbaar te vermelden dat je veel weggeeft.
Laatst gewijzigd door MGG op 26 nov 2024, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat een valse opmerkingen, ik zeg dat toch nergens? Ik zeg toch niet dat ik beter ben? Ik zeg alleen wat een Christen zou sieren, en wat Gods woord hier over zegt, eigenlijk zegt je reactie al genoeg. Ik laat het hierbij,MGG schreef: ↑26 nov 2024, 13:03Even opscheppen dat je aan de armen denkt? Iets met linker en rechterhand.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 12:43Omdat de argumenten heen hout snijden, het zijn exuses om te pronken met geld, en nog meer met vermeerderen, wat zou het mooi zijn als een van deze zou zeggen ik heb de armen gegeven en hou genoeg over om geen honger te lijden, eenvoudig leven dat siert een Christen meer dan rijk en verrijkt en alle dagen zat.FlyingEagle schreef: ↑26 nov 2024, 10:59Deze opmerking past beter in een preek thuis waarin zeker gewaarschuwd moet worden tegen hebzucht en geldzucht dan op een discussie forum waarop mensen aangeven dat ze privé een aantal beleggingen hebben.Scheepsbel schreef:Ach ach de refo wereld ten top, geld geld geld,
Tja…
-
Je slaat een beetje door Scheepsbel.
Dat komt vooral omdat je alles absoluut benaderd. Al zeg je (net zoals bijvoorbeeld Maanenschijn gisteren): Geld en rijkdom is levensgevaarlijk voor een christen, dan is dat anders dan wat je nu uitkraamt. En ik begin ook een beetje het idee te krijgen dat het je persoonlijk ergens raakt, maar dat mag je erkennen of ontkennen. Hoeft uiteraard niet. Ik vind het ook jammer dat het blijft bij grove woorden en dat je niet inhoudelijk op argumenten word.
Ik vind de opmerking van MGG trouwens ook niet nodig.
Dat komt vooral omdat je alles absoluut benaderd. Al zeg je (net zoals bijvoorbeeld Maanenschijn gisteren): Geld en rijkdom is levensgevaarlijk voor een christen, dan is dat anders dan wat je nu uitkraamt. En ik begin ook een beetje het idee te krijgen dat het je persoonlijk ergens raakt, maar dat mag je erkennen of ontkennen. Hoeft uiteraard niet. Ik vind het ook jammer dat het blijft bij grove woorden en dat je niet inhoudelijk op argumenten word.
Ik vind de opmerking van MGG trouwens ook niet nodig.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
-
Je vat het verkeerd op. Zegt opzich genoeg dat je het persoonlijk opvat. Voor de duidelijkheid heb ik wat tekst toegevoegd.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 13:11Wat een valse opmerkingen, ik zeg dat toch nergens? Ik zeg toch niet dat ik beter ben? Ik zeg alleen wat een Christen zou sieren, en wat Gods woord hier over zegt, eigenlijk zegt je reactie al genoeg. Ik laat het hierbij,MGG schreef: ↑26 nov 2024, 13:03Even opscheppen dat je aan de armen denkt? Iets met linker en rechterhand.Scheepsbel schreef: ↑26 nov 2024, 12:43Omdat de argumenten heen hout snijden, het zijn exuses om te pronken met geld, en nog meer met vermeerderen, wat zou het mooi zijn als een van deze zou zeggen ik heb de armen gegeven en hou genoeg over om geen honger te lijden, eenvoudig leven dat siert een Christen meer dan rijk en verrijkt en alle dagen zat.FlyingEagle schreef: ↑26 nov 2024, 10:59
Deze opmerking past beter in een preek thuis waarin zeker gewaarschuwd moet worden tegen hebzucht en geldzucht dan op een discussie forum waarop mensen aangeven dat ze privé een aantal beleggingen hebben.
Tja…
En hoe zit het met loon en winst uit onderneming? Mag je dat wel willen hebben? Uiteindelijk net zo goed hebzucht.
Waarom is dat hebzucht? Dat ligt eraan naar wat voor beloning je streeft, maar als je streeft naar (ik noem maar wat) anderhalf keer modaal, dan is dat toch geen hebzucht?
Ik denk wel dat beleggen meer met hebzucht te maken heeft dan een modaal salaris uit een onderneming te halen. Juist door de wisseling in koersen kan je veel meer met beleggen bezig zijn dan de bedoeling zou moeten zijn.
Het merkwaardige is dat 'als je er naar streeft' dan vind ik het een vorm van hebzucht.
Als je gewoon goed je werk doet en de baas vindt dit een passende beloning, dan vind ik het geen hebzucht.
Volgens mij ging de vraag over winst uit eigen onderneming en niet een salaris dat je automatisch ontvangt.
Dat werkt op dezelfde manier. Je vraagt een concurrerend tarief en als je aan het eind van het jaar genoeg gewerkt hebt, dan zit je op 1,5 keer modaal.merel schreef: ↑28 nov 2024, 08:30Volgens mij ging de vraag over winst uit eigen onderneming en niet een salaris dat je automatisch ontvangt.
Ook het ‘automatisch’ (er moet wel voor gewerkt worden) ontvangen van salaris kan met hebzucht gepaard gaan. Ik merk het in mijn omgeving dat door de schaarste aan werknemers in specifieke sectoren deze steeds absurdere salariseisen stellen die ook steeds vaker gehonoreerd worden.merel schreef: ↑28 nov 2024, 08:30Volgens mij ging de vraag over winst uit eigen onderneming en niet een salaris dat je automatisch ontvangt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.