- M.i. zijn goede gedachtewisselingen JUIST mogelijk en zinvol wanneer je met elkaar bepaalde dingen gemeenschappelijk hebt. In het kader van dit forum zou dat moeten zijn de vaste overtuiging van de waarheid van Gods woord en de gereformeerde belijdenissen. Juist vanuit deze grondslag kan er een zinvol gesprek plaatsvinden en verdieping.Herman schreef: ↑23 nov 2024, 11:05Het zijn ook nog wel fora geweest die zich exclusiever op de GG of rechts daarvan hebben gericht. Die zijn allemaal aan intern gekrakeel ten onder gegaan omdat ze het niet eens bleken te zijn over wat nou wel en niet bijbels is. Dus je kunt desgewenst een eigen webpagina starten met de mogelijkheid om informatie met elkaar uit te wisselen, goede gedachte-wisselingen zijn dan uitgesloten. Maar als ik zo sommige berichten lees, dan strepen ze alle aanhalingen van RK-auteurs ook uit de boeken van Voetius weg omdat ze die niet willen zien. Tot zover mijn sarcasme, ik ga nu boodschappen doen.
- Aanhalingen van afwijkende opvattingen zijn natuurlijk prima, niet alleen bij Voetius, maar ook op een forum. Dat is natuurlijk iets heel anders dan de ruimte te bieden om afwijkende opvattingen actief uit te dragen.