Laptop hulp

Maanenschijn

Re: Laptop hulp

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Waarom zou je kinderen hierin willen controleren?
Omdat dat soms hard nodig is. Niet in wantrouwen maar als onderdeel van de digitale opvoeding.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Kinderen en computers.

Gisteren begon ons zoontje even over Artikel 31 van de kinderrechten. Ik had er nog nooit van gehoord.

Hij had in ieder geval recht op gametijd. En 30 minuten per dag was echt bespottelijk kort.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Bourdon16 schreef: 22 nov 2024, 17:00 Kinderen en computers.

Gisteren begon ons zoontje even over Artikel 31 van de kinderrechten. Ik had er nog nooit van gehoord.

Hij had in ieder geval recht op gametijd. En 30 minuten per dag was echt bespottelijk kort.
Je bent serieus? :oO
Misschien je zoontje laten uitleggen op welke punten jij tekort schiet 'm.b.t. dit artikel?
:yahoo
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 22 nov 2024, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Lilian1975 schreef: 22 nov 2024, 17:02

Ja ik ben serieus. Ik zat ook even met mijn oren te klapperen. Ik denk dat ze op school het jeugdjournaal hebben gezien of iets dergelijks.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Bourdon16 schreef: 22 nov 2024, 17:03
Lilian1975 schreef: 22 nov 2024, 17:02

Ja ik ben serieus. Ik zat ook even met mijn oren te klapperen. Ik denk dat ze op school het jeugdjournaal hebben gezien of iets dergelijks.
Zie mijn toevoeging.... ik had het artikel even opgezocht. Ik moet zeggen er zit wel enige creativiteit in het brein van je zoon ;)
DDD

Bericht door DDD »

https://www.kinderrechten.nl/kinderrech ... tspanning/

Wel grappig. Want ik geloof niet dat het algemeen commentaar nu ook op gamen ziet.

https://www.kinderrechten.nl/general-co ... besteding/
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef: 22 nov 2024, 16:53
Omdat dat soms hard nodig is. Niet in wantrouwen maar als onderdeel van de digitale opvoeding.
Dat kan toch ook door gesprek? Daarnaast denk ik dat een kind eerder rare zaken zal opzoeken op een telefoon dan op een huis laptop.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:
Dat kan toch ook door gesprek? Daarnaast denk ik dat een kind eerder rare zaken zal opzoeken op een telefoon dan op een huis laptop.
Ja, dat gaat samen met een gesprek. Maar ook met elkaar kijken naar de tijdlijn, of de snapjes die worden gestuurd.

Ik ben recent tijdens een ouderavond weer verbaasd over de beleving van ouders ‘mijn kind doet dat niet’ en de daadwerkelijke pulp die de jeugd consumeert via het scherm(pje).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef: 22 nov 2024, 18:23
merel schreef:
Ja, dat gaat samen met een gesprek. Maar ook met elkaar kijken naar de tijdlijn, of de snapjes die worden gestuurd.

Ik ben recent tijdens een ouderavond weer verbaasd over de beleving van ouders ‘mijn kind doet dat niet’ en de daadwerkelijke pulp die de jeugd consumeert via het scherm(pje).
Dat laatste zal ik zeker niet zeggen. Wel gaan we er hier redelijk ontspannen mee om. Ik werd zojuist nog gevraagd om mee te doen met een nieuw spel en praten zo terloops hierover. Wij hebben bewust geen schermtijd voor de kinderen en vinden dat zij hier met valken en opstaan nee om moeten leren gaan. Met enige regelmaat vragen wij hun telefoons om te kijken hoeveel uren zij daarop doorbrengen en welke apps zij bekijken. Het kind dat daar de meeste moeite mee heeft, wordt vaker gecontroleerd en controles nemen af naarmate zij ouder worden. Een kind dat bijna volwassen is, zal hierin eigen keuzes moeten maken.
Charles

Bericht door Charles »

merel schreef: 22 nov 2024, 16:39 Waarom zou je kinderen hierin willen controleren?
Beloofd bij de doop.

Maar ik heb tips nodig. Family link ooit in verdiept maar bleek complex etc etc
Zoek tool die bijhoudt hoeveel tijd er aan welk programma is besteed. Misschien zit het wel standaard op een windows pc (net als op een iphone) maar ik ben niet bekend met Windows.

Ik zou echt maandelijks bedrag willen betalen aan organisatie die je hierin technisch kan bijstaan. Al zo ellendig veel frustratie van pubers in combi mobieltjes en laptop.
merel

Bericht door merel »

Charles schreef: 07 dec 2024, 09:57
merel schreef: 22 nov 2024, 16:39 Waarom zou je kinderen hierin willen controleren?
Beloofd bij de doop.

Maar ik heb tips nodig. Family link ooit in verdiept maar bleek complex etc etc
Zoek tool die bijhoudt hoeveel tijd er aan welk programma is besteed. Misschien zit het wel standaard op een windows pc (net als op een iphone) maar ik ben niet bekend met Windows.

Ik zou echt maandelijks bedrag willen betalen aan organisatie die je hierin technisch kan bijstaan. Al zo ellendig veel frustratie van pubers in combi mobieltjes en laptop.
Bij de doop heb je toch geen controlemechanisme beloofd?

Ik herken het wel hoor met pubers en telefoons. Daar voeren we veel gesprekken over. Daarnaast doen we adhoc bij een aantal telefoon controle van schermtijd end. Ook kunnen we dan zien welke apps zij gebruiken. Op een gegeven moment houdt dat wat mij betreft bij de oudere pubers wel op. Het gesprek niet wel de controle.
Plaats reactie