Migratie Refoforum

Mister
Administrator

Migratie Refoforum

Bericht door Mister »

Vrijdag 15 november was Refoforum kort offline. Newton heeft toen de verhuizing van het forum op zich genomen. Refoforum was onderdeel van de Erdee Media Groep sinds begin 2012. EMG en Refoforum hadden op regelmatige basis contact. In een van de laatste gesprekken is besloten om te ontvlechten. Refoforum staat daarom vanaf nu op eigen benen.

In de jaren dat we onderdeel van EMG waren, stond het forum op hun server. Dat kostte ons niets. Na de migratie van vorige week zijn er wel kosten om het forum te huisvesten. Dat zijn maandelijkse abonnementskosten. Jaarlijks zijn we een bedrag tussen de 100 en 200 euro kwijt.

Waardevolle discussies bepalen nog steeds het forum. Velen loggen in om daaraan een bijdrage te leveren. Dat waarderen we zeer. Daarnaast lezen er ook heel wat mensen ‘stilletjes’ mee. Blijf je welkom voelen. Om dit mogelijk te maken, vind je hieronder een QR-code waarbij je kunt bijdragen in de kosten die we maken om het forum ‘in de lucht’ te houden. Dank voor je bijdrage!

Afbeelding

Het bankrekeningnummer staat op naam van H.C. Spruyt, ofwel moderator Herman en hij is de eerste aanspreekpunt voor de financiën.
Posthoorn

Re: Migratie Refoforum

Bericht door Posthoorn »

-
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 20 nov 2024, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Ik wil best bijdragen, maar waarom is besloten om te ontvlechten?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef: 20 nov 2024, 12:00 Ik wil best bijdragen, maar waarom is besloten om te ontvlechten?
EMG heeft in 2012 Refoforum overgenomen, omdat ze dachten dat RF iets extra's kon betekenen voor hun socials, zoals discussie over artikelen en specifieke onderwerpen in onze kring. Bijvoorbeeld om onder een RD-artikel op internet een link naar een discussie op RF te plaatsen.
Al snel bleek dat dat niet werkte, omdat de discussies hier langlopender zijn. Bovendien zijn de meeste deelnemers hier anoniem. Op Facebook krijgen ze snel veel reacties, maar na een dag is het al weer oud nieuws.
Andersom bleek ook lastig.

Sinds 2015 staat RF min of meer op eigen benen, zij het dat we nog steeds de servers van EMG mochten gebruiken.
In het begin dit jaar wilde EMG hun applicatielandschap opschonen en toen kwamen ze RF tegen. RF vormt voor hen een kwetsbaarheid (vulnerability), omdat je via RF hun servers zou kunnen hacken.
Dus vandaar hun verzoek om te ontvlechten.
DDD

Bericht door DDD »

Prima. Gezien het aantal actieve forumdeelnemers, wat zou een passend bedrag zijn? Of gaat het geld anders in de pot voor volgend jaar?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef: 20 nov 2024, 12:11 Prima. Gezien het aantal actieve forumdeelnemers, wat zou een passend bedrag zijn? Of gaat het geld anders in de pot voor volgend jaar?
Dat laatste sowieso.
Een passend bedrag bedenken is vrij lastig. Gezien het aantal actieve forummers zou ik zelf denken aan 10 euro. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat kan of wil, en er anderzijds ook zijn die wat meer kunnen en willen geven. (Ik weet het: vaag, maar goed).
DDD

Bericht door DDD »

Dat lijkt me specifiek genoeg. Als je rijk bent, geef je meer, als je arm bent, niets.

Dank.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Worden de donaties administratief bijgehouden? Dit i.v.m. privacy.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
KDD

Bericht door KDD »

Ik denk dat je een dubbeltje per post voor de kosten moet rekenen. En dan wordt wat er gezegd wordt ook op een 'goudschaaltje' gewogen. Een win/win
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 20 nov 2024, 13:44 Worden de donaties administratief bijgehouden? Dit i.v.m. privacy.
Nee. Voorlopig kan ik alleen de bedragen inzien.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

KDD schreef: 20 nov 2024, 13:55 Ik denk dat je een dubbeltje per post voor de kosten moet rekenen. En dan wordt wat er gezegd wordt ook op een 'goudschaaltje' gewogen. Een win/win
Dan zou ik binnen no-time failliet zijn denk ik. :D
Herman schreef: 20 nov 2024, 14:12
HersteldHervormd schreef: 20 nov 2024, 13:44 Worden de donaties administratief bijgehouden? Dit i.v.m. privacy.
Nee. Voorlopig kan ik alleen de bedragen inzien.
:super
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mistig

Bericht door Mistig »

KDD schreef: 20 nov 2024, 13:55 Ik denk dat je een dubbeltje per post voor de kosten moet rekenen. En dan wordt wat er gezegd wordt ook op een 'goudschaaltje' gewogen. Een win/win
Dan ben ik goedkoop uit ;)

Ik heb mijn bijdrage gedaan. Dank voor het regelen!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
refo

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef: 20 nov 2024, 14:21
Dan zou ik binnen no-time failliet zijn denk ik. :D
Hoeveel aliassen heb je dan?
advocaat

Bericht door advocaat »

Op eigen benen staan heet het. Het roept evenwel veel vragen op.
De vraag is op wiens benen? Heeft deze verzelfstandiging per direct of binnen afzienbare termijn gevolgen voor de toelating en forumregels?

Wie betaald, bepaalt! Geeft donatie recht op inspraak/invloed? Komt er een commissie van toezicht?
Ontstaat via de betaling de mogelijkheid om een deel van het forum te creëren waar andere dogmatische regels gelden? Bijv. (in termen van Dia) waar de oude gezonde leer exclusief wordt uitgedragen?
HHR

Bericht door HHR »

Gedaan. Al vermoed ik wel dat je al snel overbetalingen zult hebben. Want iedereen die hier ook maar een beetje actief is zal wat doneren neem ik aan.
Tip: post gewoon elke keer als er weer geld nodig is.
Plaats reactie