Mohammedaans terreur in Europa
Re: Mohammedaans terreur in Europa
Volgens mij zitten we sinds het aantreden van het kabinet al in een regeringscrisis.
En Achahbar is niet opgestapt wegens deze discussie. Zij zegt dat er racistische uitlatingen zijn gedaan tijdens een vergadering van het kabinet. Als dat zo is, is dat natuurlijk buitengewoon ernstig.
En Achahbar is niet opgestapt wegens deze discussie. Zij zegt dat er racistische uitlatingen zijn gedaan tijdens een vergadering van het kabinet. Als dat zo is, is dat natuurlijk buitengewoon ernstig.
-
Wat een trieste reactie, emotioneel en kortzichtig. Het dragende motief: het zoeken naar iets beters/geluk maakt alles goed en verdedigbaar. Voor mij een ethisch faillissement.parsifal schreef: ↑15 nov 2024, 08:50En wanneer werd Europa beschaafd? Joden hadden het op uitzonderingen na niet geweldig. In veel gebieden in Europa hebben Joden het nu ook beter dan in 1900. Dat maakt niets goed, maar het moet ook wat bescheidener maken. Wie had het werk gedaan als de arbeidsmigranten niet waren gekomen 50 jaar terug? Wie doet nu het werk?HersteldHervormd schreef: ↑14 nov 2024, 21:45Verschrikkelijk, het vervuld mij met schaamte. Want dit is mijn Nederland waarin dit gebeurd.Maanenschijn schreef: ↑14 nov 2024, 20:36 Ik zat wat te scrollen op X (wordt je niet heel veel vrolijker van) en zie dat in verschillende Franse en Engelse steden grote groepen mensen van Arabische en Noord Afrikaanse afkomst met vlaggen en Islamitische leuzen door de straten trekken. Met het scanderen van de teksten (Londen) Where are the Jews, we want their blood.
Verschrikkelijk. Maar ook, dacht ik, een vervulling en aansporing van profetieën die aangeven dat de Joden weer bij elkaar in het Beloofde Land zullen wonen. Ik zou mij als Jood veiliger voelen in een Israel in oorlog dan sommige Europese steden. Ik dacht plotseling: Het loopt de Heere God gelukkig niet uit de hand. Dat is ook tot bemoediging en zekerheid.
Ongelofelijk hoe hard Nederland en West-Europa afgegleden is. Massa-immigratie is misschien wel de domste zet van beschaafd Europa geweest.
Mooi om zo de zorgen en bekommernissen bij Hem te brengen. tot Wie zullen wij heengaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven.
En ja we zijn pro-life, maar als mensen naar een land trekken waar de levensverwachting 7 jaar hoger is dan is dat dom van het ontvangende land? En ja mogen Algerijnen naar Frankrijk? Er zijn gigantische problemen met migratie, maar geen migratie heeft ook zijn problemen, moreel en maatschappelijk.
Het probleem is niet de immigratie op zich. Het probleem is de handhaving van de identiteit van een volk ten opzichte van een andere groepering. Die identiteit ligt vast in haar taal, religie, waarden, normen en gewoonten. Uiteraard hoort daar geschiedenis, afstamming en grondgebied bij.
Wil men dit racistisch noemen? Dan zij dat zo, maar het maakt het probleem niet anders, wel ingewikkelder.
-
Buitengewoon ernstig dat iemand met zo'n functie om zoiets opstapt. Mensen twijfelende aan de bewindslieden van de PVV maar vooralsnog lopen de bewindslieden van NSC weg als iets hun niet bevalt.Profesto schreef: ↑15 nov 2024, 14:35 Volgens mij zitten we sinds het aantreden van het kabinet al in een regeringscrisis.
Afkeer van multi-culturalisme zou ik geen racisme willen noemen. Maar met je idee van identiteit heb ik wel moeite. Met deze visie was het goed dat de Nederlanders nauwelijks aan evangelisatie deden in Indie, met deze visie is het goed dat er vanuit Israel beperkingen zijn op evangelisatie.advocaat schreef: ↑15 nov 2024, 14:41Wat een trieste reactie, emotioneel en kortzichtig. Het dragende motief: het zoeken naar iets beters/geluk maakt alles goed en verdedigbaar. Voor mij een ethisch faillissement.parsifal schreef: ↑15 nov 2024, 08:50En wanneer werd Europa beschaafd? Joden hadden het op uitzonderingen na niet geweldig. In veel gebieden in Europa hebben Joden het nu ook beter dan in 1900. Dat maakt niets goed, maar het moet ook wat bescheidener maken. Wie had het werk gedaan als de arbeidsmigranten niet waren gekomen 50 jaar terug? Wie doet nu het werk?HersteldHervormd schreef: ↑14 nov 2024, 21:45Verschrikkelijk, het vervuld mij met schaamte. Want dit is mijn Nederland waarin dit gebeurd.Maanenschijn schreef: ↑14 nov 2024, 20:36 Ik zat wat te scrollen op X (wordt je niet heel veel vrolijker van) en zie dat in verschillende Franse en Engelse steden grote groepen mensen van Arabische en Noord Afrikaanse afkomst met vlaggen en Islamitische leuzen door de straten trekken. Met het scanderen van de teksten (Londen) Where are the Jews, we want their blood.
Verschrikkelijk. Maar ook, dacht ik, een vervulling en aansporing van profetieën die aangeven dat de Joden weer bij elkaar in het Beloofde Land zullen wonen. Ik zou mij als Jood veiliger voelen in een Israel in oorlog dan sommige Europese steden. Ik dacht plotseling: Het loopt de Heere God gelukkig niet uit de hand. Dat is ook tot bemoediging en zekerheid.
Ongelofelijk hoe hard Nederland en West-Europa afgegleden is. Massa-immigratie is misschien wel de domste zet van beschaafd Europa geweest.
Mooi om zo de zorgen en bekommernissen bij Hem te brengen. tot Wie zullen wij heengaan? Gij hebt woorden van eeuwig leven.
En ja we zijn pro-life, maar als mensen naar een land trekken waar de levensverwachting 7 jaar hoger is dan is dat dom van het ontvangende land? En ja mogen Algerijnen naar Frankrijk? Er zijn gigantische problemen met migratie, maar geen migratie heeft ook zijn problemen, moreel en maatschappelijk.
Het probleem is niet de immigratie op zich. Het probleem is de handhaving van de identiteit van een volk ten opzichte van een andere groepering. Die identiteit ligt vast in haar taal, religie, waarden, normen en gewoonten. Uiteraard hoort daar geschiedenis, afstamming en grondgebied bij.
Wil men dit racistisch noemen? Dan zij dat zo, maar het maakt het probleem niet anders, wel ingewikkelder.
Ik noemde speciaal Algerije met betrekking tot Frankrijk, omdat het niet eens zo heel lang geleden was dat Europese Fransen zich vrij voelden zich in Algerije te vestigen.
Mijn punt is dat migratie en multi-culturalisme problemen met zich meebrengt, maar dat migratie stoppen ook problemen heeft en het is goedkoop om de problemen te negeren, welke kant je dat ook op doet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Precies.MGG schreef: ↑15 nov 2024, 14:50Buitengewoon ernstig dat iemand met zo'n functie om zoiets opstapt. Mensen twijfelende aan de bewindslieden van de PVV maar vooralsnog lopen de bewindslieden van NSC weg als iets hun niet bevalt.Profesto schreef: ↑15 nov 2024, 14:35 Volgens mij zitten we sinds het aantreden van het kabinet al in een regeringscrisis.
Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.Terri schreef: ↑15 nov 2024, 15:14Precies.MGG schreef: ↑15 nov 2024, 14:50Buitengewoon ernstig dat iemand met zo'n functie om zoiets opstapt. Mensen twijfelende aan de bewindslieden van de PVV maar vooralsnog lopen de bewindslieden van NSC weg als iets hun niet bevalt.Profesto schreef: ↑15 nov 2024, 14:35 Volgens mij zitten we sinds het aantreden van het kabinet al in een regeringscrisis.
Notabene: dit is een staatssecretaris die in in Marokko is geboren. Voor ze lid van het kabinet werd, had ze diverse juridische functies. Ze was lange tijd officier van justitie. Verder was ze onder meer advocaat en rechter-plaatsvervanger. Een voorbeeld van integratie me dunkt die ziet dat er olie op het vuur wordt gegooid.
-
Ik denk vooral dat de PVV ministers onervaren zijn. Ze hebben 0 ervaring in politieke bestuursfuncties. Je moet ze wel een kans geven.ZWP schreef: ↑15 nov 2024, 15:20Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.Terri schreef: ↑15 nov 2024, 15:14Precies.MGG schreef: ↑15 nov 2024, 14:50Buitengewoon ernstig dat iemand met zo'n functie om zoiets opstapt. Mensen twijfelende aan de bewindslieden van de PVV maar vooralsnog lopen de bewindslieden van NSC weg als iets hun niet bevalt.Profesto schreef: ↑15 nov 2024, 14:35 Volgens mij zitten we sinds het aantreden van het kabinet al in een regeringscrisis.
Notabene: dit is een staatssecretaris die in in Marokko is geboren. Voor ze lid van het kabinet werd, had ze diverse juridische functies. Ze was lange tijd officier van justitie. Verder was ze onder meer advocaat en rechter-plaatsvervanger. Een voorbeeld van integratie me dunkt die ziet dat er olie op het vuur wordt gegooid.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Maar het was een uitspraak van een VVD (en niet PVV) minister waar het nu om gaatZWP schreef: ↑15 nov 2024, 15:20Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.Terri schreef: ↑15 nov 2024, 15:14Precies.MGG schreef: ↑15 nov 2024, 14:50Buitengewoon ernstig dat iemand met zo'n functie om zoiets opstapt. Mensen twijfelende aan de bewindslieden van de PVV maar vooralsnog lopen de bewindslieden van NSC weg als iets hun niet bevalt.Profesto schreef: ↑15 nov 2024, 14:35 Volgens mij zitten we sinds het aantreden van het kabinet al in een regeringscrisis.

- Maanenschijn
Deze tekst zou naadloos passen in de bijdragen van Volt, D66, PvdAGL.ZWP schreef: Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.
Het is baggataliseten en normaliseren van geweld en anarchie afkomstig van mensen met Arabische en Noord-Afrikaanse afkomst.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Dat las je wel bij de iman gisteren in de krant
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Welnee, ik ben het eigenlijk volledig eens met het commentaar in het RD van vandaag. Waarvan akte!Maanenschijn schreef: ↑15 nov 2024, 17:44Deze tekst zou naadloos passen in de bijdragen van Volt, D66, PvdAGL.ZWP schreef: Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.
Het is baggataliseten en normaliseren van geweld en anarchie afkomstig van mensen met Arabische en Noord-Afrikaanse afkomst.
- Maanenschijn
Aha, het was dus meer een waarneming dan een meningZWP schreef:Welnee, ik ben het eigenlijk volledig eens met het commentaar in het RD van vandaag. Waarvan akte!Maanenschijn schreef: ↑15 nov 2024, 17:44Deze tekst zou naadloos passen in de bijdragen van Volt, D66, PvdAGL.ZWP schreef: Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Wel goede ongelooflijke podcast vandaag
https://www.eo.nl/podcasts/de-ongeloofl ... ksjxS2fI1_
https://www.eo.nl/podcasts/de-ongeloofl ... ksjxS2fI1_
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Waarom? Als zij het land willen besturen moet je toch op zijn minst kunnen verwachten dat men dat dan goed kan doen?HersteldHervormd schreef: ↑15 nov 2024, 17:35Ik denk vooral dat de PVV ministers onervaren zijn. Ze hebben 0 ervaring in politieke bestuursfuncties. Je moet ze wel een kans geven.ZWP schreef: ↑15 nov 2024, 15:20Dit is nu niet wat ik zie in de huidige politiek. Ik zie onbekwame PVV ministers (voorbeelden te over helaas). En nu een NSC staatssecretaris met een Marokkaanse achtergrond die aanvoelt dat hele groepen worden weggezet aan de hand van enkele (zeer irritante) raddraaiers en daar tot in de ministerraad mee wordt geconfronteerd.
Er wordt nu een potje van gemaakt, met minister Faber voorop. Ik zag fragmenten uit een recent debat waarin zij op hele simpele vragen nog niet een begin van een antwoord kon formuleren. Ze weet gewoon echt helemaal niet waar ze over praat.
Wat mij betreft is het dan snel klaar.
Maar ja, zij is beleid.

En dan begin je de werkweek en lees je op intranet van je werk column van een directeur met Marokkaanse achtergrond hoe moeilijk het is om Marokkaan te zijn in deze tijd van polarisatie n.a.v. rellen in Amsterdam. Dat het oude discriminatiewonden openmaakt bij hem etc en dat hij de ongemakkelijke plicht heeft zich uit te spreken.
De omgekeerd wereld.
De omgekeerd wereld.