Dwingen is onmogelijk.GerefGemeente-lid schreef: ↑14 nov 2024, 00:19Duidelijk, al ben ik ben het meer eens met @Maanenschijn. Overigens, ik ben in het verleden menigmaal door diversen gedwongen tot reageren. De voorbeelden zijn terug te vinden.Zita schreef: ↑13 nov 2024, 23:45Je kunt niemand ooit tot een reactie dwingen. Dat wordt jou ook niet gedaan.GerefGemeente-lid schreef: ↑13 nov 2024, 23:10Oké. Dus dat recht heb ik ook als het mij nog eens mocht gebeuren dat ik geen zin meer heb om ergens op te reageren, terwijl ik dat wel heb beloofd?
Volgens mij is de regel om inhoudelijk te discussiëren, dus als je dan de belofte doet om je standpunt later inhoudelijk te beargumenteren, en het vervolgens nalaat, is dat funest voor de hele discussie en mijns inziens zelfs voor het hele forum. Want dan kun je elke loze kreet kond doen, maar vervolgens er inhoudelijk niets meer over zeggen.
Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, het is niet heel prettig als mensen zeggen dat ze ergens op terug zullen komen, en dat niet doen. Maar in dit geval betrof het een toezegging van een hele tijd geleden, terwijl de discussie intussen alweer andere kanten op was gegaan. Het uitblijven van een reactie heeft in dit topic niet geleid tot het vastlopen van de discussie.
En verder vind ik het wat storend dat je in vele berichten wat drammerig doet over inhoudelijk discussiëren als het anderen betreft. Maar goed, daar heb je van andere forummers al redelijk wat feedback op gekregen in een ander topic en ga ik hier niet herhalen.
Aanvulling: wellicht is het goed om ook dit dwingende verzoek van Tib in gedachten te houden:Tiberius schreef: ↑22 okt 2024, 18:43 Beste mensen,
Ik zie regelmatig berichten van deze aard langskomen:Er staat ook nog een vraag aan jou open in een ander draadje. Zou je die niet eerst eens beantwoorden??
Dat is ons als moderators een ergernis, met name de commandotoon, het ontwijken van het zelf inhoudelijk reageren en het steeds onderbreken van een gesprek.
Bij dezen daarom de dwingende vraag om dat niet meer te doen.
Kan er dan ook gelet worden op niet inhoudelijk ge-jijbak? Zie de reactie die er vanavond op mijn opmerling geplaatst werd en waarin mijn redenatie als dom werd bestempeld, zonder enige verdere inhoudelijke toelichting. Hoe verhoudt dat zich tot de discussie? Want daar ben ik wel nog ernstig benieuwd naar.
Het is wel zo dat er behoorlijk bij je aangedrongen werd om een nogal stevig standpunt te onderbouwen. Want dat is (of was) een terugkerend patroon bij je: krasse uitspraken doen, zonder inhoudelijke argumenten, en dan wachten tot iemand anders die argumenten aandroeg. En ja, dat verstoort de discussie wel enorm en is niet passend voor een forum.