Mohammedaans terreur in Europa
-
Re: Mohammedaans terreur in Europa
Dit zijn ook altijd van die leuke fragmenten als het eenmaal hierover gaat: https://x.com/ReitsmaPeter/status/1856819660282642913
Alsof er om de haverklap scooterbendes door Staphorst en Barneveld trekken om homo's in elkaar te slaan.
Alsof er om de haverklap scooterbendes door Staphorst en Barneveld trekken om homo's in elkaar te slaan.
Wat een flauwekul inderdaad. Wie is die man die deze onzin uitkraamt? Komt hij uberhaupt wel eens buiten Amsterdam? En dat zo'n toch redelijk intelligente interviewer als Jeroen Pauw dan ook nog zit te knikken. Hoe onnozel.
Ik las gisteren nog in een interview met ds. Van Kooten uit Elspeet dat een homostel met regenboogvlag direct bij de kerk zich had beklaagd 'dat ze er niet zo goed tussen kwamen'. En dat hij had gezegd dat ze hand in hand naar de kerk mochten komen, maar niet aan het avondmaal.
Dat is toch wel iets anders dan waar we het hier over hebben.
Ik vraag me bij een deel van dit soort panelleden wel eens af of ze wel eens een krant lezen. Of dat het grote kinderen zijn, die zich louter laten informeren via TikTok.
Ik las gisteren nog in een interview met ds. Van Kooten uit Elspeet dat een homostel met regenboogvlag direct bij de kerk zich had beklaagd 'dat ze er niet zo goed tussen kwamen'. En dat hij had gezegd dat ze hand in hand naar de kerk mochten komen, maar niet aan het avondmaal.
Ik vraag me bij een deel van dit soort panelleden wel eens af of ze wel eens een krant lezen. Of dat het grote kinderen zijn, die zich louter laten informeren via TikTok.
-
ze leven in hun eigen waarheid, en willen die niet laten beïnvloeden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Laten we nu niet doen alsof in protestantse kringen homoseksualiteit zo ontzettend geaccepteerd is. In het topic hierover, dat helaas niet meer terug lijkt te komen, werd dit volop duidelijk. Ik ken homostellen die geweerd werden aan het sterfbed van hun vader en die ook geweerd worden uit de kerk. Een paar jaar geleden was er een programma op televisie (volgens mij BNN) waar een homoseksuele presentatrice in gesprek ging met homoseksuele mensen uit reformatorische kring en met hun omgeving. Ook ging zij naar een reformatorische middelbare school en ging daar in gesprek met docenten en leerlingen. Het was een genuanceerd programma waar toch met grote regelmaat grote vooroordelen en uitsluiting benoemd werd.DDD schreef: ↑14 nov 2024, 09:14 Wat een flauwekul inderdaad. Wie is die man die deze onzin uitkraamt? Komt hij uberhaupt wel eens buiten Amsterdam? En dat zo'n toch redelijk intelligente interviewer als Jeroen Pauw dan ook nog zit te knikken. Hoe onnozel.
-
worden ze al met scootertjes opgejaagd en in elkaar geslagen in de bijbelbelt?
- Lilian1975
Doet me beetje denken aan dat toen er een van de twee regenboogvlaggen van een gevel bij een tatoo zaak was gerukt in onze woonplaats de vinger gelijk ging naar de zware christenen. ( de daders bleken daar helemaal niet vandaan te komen, maar uit de groep vandalistische straatjeugd bestaande uit allochtonen en autochtonen)Henk J schreef: ↑14 nov 2024, 09:04 Dit zijn ook altijd van die leuke fragmenten als het eenmaal hierover gaat: https://x.com/ReitsmaPeter/status/1856819660282642913
-
dat was het vergelijk aan de tafel bij Witteman.
Daarnaast is acceptatie niet het in alles eens zijn en alles goedkeuren.
Daarnaast is acceptatie niet het in alles eens zijn en alles goedkeuren.
Dat ben ik zeker met je eens. Ik denk dat reflectie aan beide zijden hard nodig is op dit probleem.Profesto schreef: ↑12 nov 2024, 08:00 Hoe kan men dit draaien, wat kunnen we er aan doen?
Alle maatregelen die je daarboven noemt herken ik en ik herken ook je analyse dat het weinig lijkt te helpen. Tegelijkertijd hebben we al ruim 20 jaar een politiek klimaat waarin deze bevolkingsgroep voortdurend wordt weggezet. Als je Ahmed heet heb je minder kans op een woning en een baan en dus kun je minder goed meedoen in de samenleving als je dat zou willen. Het is dus niet zo gek dat een deel van die bevolkingsgroep dan afhaakt of bij voorbaat niet mee doet.
Dat is overigens geen verklaring voor het geweld van de afgelopen dagen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de olie die nog steeds door o.a. de PVV op het vuur wordt gegooid niet helpt om de boel rustig te krijgen.
Wat ik daarmee bedoel is het volgende. In het topic Refoschaamte werd gesproken, ook door mij, over bijvoorbeeld stageplaatsen. De jongelui van de reformatorische scholen werden met open armen binnen gehaald. Jongelui van de openbare scholen gingen standaard onderop de stapel of werden niet aangenomen. Dan sta je als jongere al tijdens je opleiding achter, laat staan in je loopbaan.
Toch kwam dat, naar mijn ervaring, wel ergens vandaan. Jongelui kwamen niet opdagen, of chronisch te laat, grote mond, geen respect, nul arbeidsethos, etc.. Die mentaliteit werd, en daar ging het chronisch mis, vervolgens direct gekoppeld aan elke jongere van dergelijke scholen.
Het zou mooi zijn als dergelijke zaken 'gereset' kunnen worden en men opnieuw kan beginnen, maar dat is natuurlijk veel gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Overigens loop ik ook nog wel eens tegen vooroordelen aan, en ik weet hoe rot het is om gelijk in een hokje geplaatst te worden. Dat gun ik niemand.
-
Het gaat mij om het vergelijk wat hier gemaakt wordt en wat gewoon onterecht is. Ik denk dat een homo veiliger in Barneveld hand in hand kan lopen dan in sommige wijken van Amsterdam.merel schreef: ↑14 nov 2024, 09:32 Laten we nu niet doen alsof in protestantse kringen homoseksualiteit zo ontzettend geaccepteerd is. In het topic hierover, dat helaas niet meer terug lijkt te komen, werd dit volop duidelijk. Ik ken homostellen die geweerd werden aan het sterfbed van hun vader en die ook geweerd worden uit de kerk. Een paar jaar geleden was er een programma op televisie (volgens mij BNN) waar een homoseksuele presentatrice in gesprek ging met homoseksuele mensen uit reformatorische kring en met hun omgeving. Ook ging zij naar een reformatorische middelbare school en ging daar in gesprek met docenten en leerlingen. Het was een genuanceerd programma waar toch met grote regelmaat grote vooroordelen en uitsluiting benoemd werd.
Dat is geen antwoord op de vraag.Profesto schreef: ↑14 nov 2024, 08:45Lees jij Richteren 2:3 niet? en het einde van dat hoofdstuk?Zeeuw schreef: ↑14 nov 2024, 08:17Het oude testament staat er, onder Gods zegen over Zijn volk, vol mee. Lees je dit ook niet dan?Profesto schreef: ↑14 nov 2024, 08:06 Met het gevaar off-topic te gaan, (dit topic gaat tenslotte over Mohammedaans terreur in Europa en niet over terreur van kolonisten op de Westelijke Jordaanoever) begrijp ik niet zo goed dat je het als positief ziet dat er een heel volk weggevaagd moet worden uit een gebied. Ik vind het eigenlijk nogal een schokkende uitspraak.
Waarom zie je het einde van een volk, het verdrijven van mensen uit hun leefgebied, het stelen van land, huizen en bezittingen, het wegnemen of vernietigen van hun levensonderhoud als een lichtpuntje?
Tja, jouw reactie op mijn eerdere bericht kan ik ook zo beantwoorden. Volgens mij stel ik een zeer relevant Bijbelgedeelte aan de orde in deze discussie.Zeeuw schreef: ↑14 nov 2024, 10:33Dat is geen antwoord op de vraag.Profesto schreef: ↑14 nov 2024, 08:45Lees jij Richteren 2:3 niet? en het einde van dat hoofdstuk?Zeeuw schreef: ↑14 nov 2024, 08:17Het oude testament staat er, onder Gods zegen over Zijn volk, vol mee. Lees je dit ook niet dan?Profesto schreef: ↑14 nov 2024, 08:06 Met het gevaar off-topic te gaan, (dit topic gaat tenslotte over Mohammedaans terreur in Europa en niet over terreur van kolonisten op de Westelijke Jordaanoever) begrijp ik niet zo goed dat je het als positief ziet dat er een heel volk weggevaagd moet worden uit een gebied. Ik vind het eigenlijk nogal een schokkende uitspraak.
Waarom zie je het einde van een volk, het verdrijven van mensen uit hun leefgebied, het stelen van land, huizen en bezittingen, het wegnemen of vernietigen van hun levensonderhoud als een lichtpuntje?
-
- Verbannen
Zie de geschiedenis van de inname van het land Kanaän en zie ook Psalm 83.Profesto schreef: ↑14 nov 2024, 08:06 Met het gevaar off-topic te gaan, (dit topic gaat tenslotte over Mohammedaans terreur in Europa en niet over terreur van kolonisten op de Westelijke Jordaanoever) begrijp ik niet zo goed dat je het als positief ziet dat er een heel volk weggevaagd moet worden uit een gebied. Ik vind het eigenlijk nogal een schokkende uitspraak.
Als je dat al op nu kunt toepassen, dan gaat het niet over de manier waarop het stap voor stap nu gebeurt, waarbij men bijvoorbeeld olijfbomen vernield en de Israelische regering niet open is over wat de plannen zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑14 nov 2024, 12:21Zie de geschiedenis van de inname van het land Kanaän en zie ook Psalm 83.Profesto schreef: ↑14 nov 2024, 08:06 Met het gevaar off-topic te gaan, (dit topic gaat tenslotte over Mohammedaans terreur in Europa en niet over terreur van kolonisten op de Westelijke Jordaanoever) begrijp ik niet zo goed dat je het als positief ziet dat er een heel volk weggevaagd moet worden uit een gebied. Ik vind het eigenlijk nogal een schokkende uitspraak.
Dit alles praat niets van het geweld in Europa goed, maar als afkeer van wat de staat Israel uitvoert gelijkgetrokken wordt met antisemitisme en gebrek aan integratie in Nederland en je op een gegooid laat worden met degenen die geweld gebruiken dan is er iets mis.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."