Mohammedaans terreur in Europa

Job

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Job »

Op dit moment wordt er een belangrijk debat gevoerd in de Tweede Kamer wat denk ik in het buitenland ook kritisch zal worden gevolgd. Ik kan staan achter alle veroordelingen van rechterzijde (ook van linkerzijde vanzelf). Maar ik ben zo bang dat een dag als vandaag weer eindigt met verhitte discussies over wie van de coalitie de motie van Wilders steunt om Halsema af te laten treden. Ze lezen dit niet maar ik zou willen smeken: rechts NL, verkwansel de werkelijke nood nou toch niet door rel-achtige uitspraken.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Ik heb ook deel gezien.
Wat mij opviel , behalve de uitspraak over Halsema, is dat continue of veel geïnterupteerd wordt. Met allerlei dezelfde suggestieve vragen in allerlei jasjes....
Of het relachtige uitspraak van Wildsrs is weet ik niet. Hij meent het. En het staat hem vrij een motie in te dienen. Halsema deelde gisteren ook sneer naar hem uit....
En dat de opmerking mbt Halsema beetje in het niet valt. (Tot nu toe). Lijkt het. Het voelt nu niet of dat het nieuws van de dag is. Het gaat continue over jullie zetten ons of hen als groep weg. Dat wordt ondanks de overduidelijke nuanceringen continue genegeerd. Dubbele paspoorten en op de opmerking dat er uit de kant van zij die zich nu aangevallen voelen geen sterke veroordelende reactie komt, wordt dat niet erkent. Maar de bal teruggekaatst. Ga gesprek aan. ( alsof dat al niet gebeurt) .
parsifal

Bericht door parsifal »

De hele discussie zal al wat vriendelijker kunnen zijn als we algemeen beseffen dat niet alle dieren koeien zijn.

Als in Nederland 30% van de immigranten crimineel gedrag vertoont dan is er echt een probleem met integratie, maar het betekent ook dat er 70% is, die je niet als crimineel moet beschouwen. Die 30% is een voorbeeld trouwens en niet op enige werkelijkheid gebaseerd.

Het is gewoon een te verdedigen standpunt dat Israel op het moment veel te wreed aan de gang is. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar de opinie zelf is niet verwerpelijk. Het is ook te verdedigen dat Israelische sportclubs net als Russische moeten worden uitgesloten van internationale competities. Je hoeft het er weer niet mee eens te zijn, maar die mening hebben maakt je geen slecht mens of iets dergelijks. Als een meerderheid van de moslims in Nederland die mening heeft is dat ook niet perse een probleem. Het is wel een probleem als mensen geweld of terreur in Nederland gaan goedkeuren of er aan meedoen. Maar de mensen die geweld afkeuren (en ook vinden dat Israel heel slecht bezig is op het moment) moeten niet veroordeeld worden omdat er geweld wordt gepleegd door mensen die op andere punten in hetzelfde hokje passen.

Dus ja er kan best een groot probleem zijn met de integratie van mensen in Nederland die ook een Noord-Afrikaans paspoort hebben, terwijl een heel groot deel/het grootste deel van die groep goed geintegreerd is. Dan moet je niet in een kramp schieten als er van een integratieprobleem gesproken wordt, maar je mag best in een kramp schieten als de hele groep veroordeeld wordt (of er suggesties komen om de godsdienstvrijheid af te schaffen of iedereen die tot de groep behoort als crimineel wordt beschouwd).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Wat ik tot nu toe hoorde was benoemen van feiten en niet een hele groep wegzetten. (Maar goed ik ben halverwege BBB afgehaakt)
De reactie daarop is juist (m.i) in een kramp schieten en continue framen dat hele groepen weggezet worden. ( en dan ondertussen zeggen dat Wilders aan het framen is) .
Tig keer heeft Wilders gezegd er zijn hardwerkende en goedwillende mensen ook Marokanen..
Maar er zijn ook die onze normen en waarden niet erkennen.
En tig keer.... is de reactie. Zie je wel je zet een hele groep weg.
Niet echt sterk...
Ik denk, dat ook zei die nu zo hard verontwaardigd zijn naar Wilders, BBB etc gewoon met concrete onderbouwde bewijzen moeten komen dat het niet klopt. Tot nu toe hoor ik bijna alleen feiten vanuit de coalitie. Die ik ook kon zien op de beelden.

Ik hoop wel dat Wilders en e.a. met concrete stappen komen die reeel zijn. En nee ik stem niet en nooit Wilders. Wel zegt hij nu dingen waar mensen als Timmermans etc naar lucht beginnen te happen.
Maar sterk vond ik dat Wilders bijvoorbeeld Jette confronteerde met een opinieartikel waarin hij paar jaar geleden zei, integratie is gelukt!
advocaat

Bericht door advocaat »

Wat een beschamende vertoning van zelfverschoning. Pilatus ten top!

Is er iemand die iets begrijpt van integratie? Hoe is het mogelijk om te integreren in een desintegrerende samenleving?
En hoe is vertrouwen mogelijk in een overheid die juist de desintegratie heeft bevorderd?
refo

Bericht door refo »

advocaat schreef: 13 nov 2024, 14:17 Wat een beschamende vertoning van zelfverschoning. Pilatus ten top!

Is er iemand die iets begrijpt van integratie? Hoe is het mogelijk om te integreren in een desintegrerende samenleving?
En hoe is vertrouwen mogelijk in een overheid die juist de desintegratie heeft bevorderd?
Wat heeft Pilatus hiermee te maken? En over wie heb je het? Lilian? Parsifal? Of iemand die hier niet meeleest?

De samenleving desintegreert (jouw woorden), maar dan is integratie toch aan te bevelen?
Vertrouwen in de overheid is breder dan alleen het integratie-hoofdstuk.

Integratie is niet heel ingewikkeld. Mogelijkheden genoeg. Voorbeeld: de rijschool waar mijn jongste zoon lest. Instructeur is een vijftiger, die als 10-jarige naar Nederland kwam.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

parsifal schreef: 13 nov 2024, 12:50 De hele discussie zal al wat vriendelijker kunnen zijn als we algemeen beseffen dat niet alle dieren koeien zijn.

Als in Nederland 30% van de immigranten crimineel gedrag vertoont dan is er echt een probleem met integratie, maar het betekent ook dat er 70% is, die je niet als crimineel moet beschouwen. Die 30% is een voorbeeld trouwens en niet op enige werkelijkheid gebaseerd.

Het is gewoon een te verdedigen standpunt dat Israel op het moment veel te wreed aan de gang is. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar de opinie zelf is niet verwerpelijk. Het is ook te verdedigen dat Israelische sportclubs net als Russische moeten worden uitgesloten van internationale competities. Je hoeft het er weer niet mee eens te zijn, maar die mening hebben maakt je geen slecht mens of iets dergelijks. Als een meerderheid van de moslims in Nederland die mening heeft is dat ook niet perse een probleem. Het is wel een probleem als mensen geweld of terreur in Nederland gaan goedkeuren of er aan meedoen. Maar de mensen die geweld afkeuren (en ook vinden dat Israel heel slecht bezig is op het moment) moeten niet veroordeeld worden omdat er geweld wordt gepleegd door mensen die op andere punten in hetzelfde hokje passen.

Dus ja er kan best een groot probleem zijn met de integratie van mensen in Nederland die ook een Noord-Afrikaans paspoort hebben, terwijl een heel groot deel/het grootste deel van die groep goed geintegreerd is. Dan moet je niet in een kramp schieten als er van een integratieprobleem gesproken wordt, maar je mag best in een kramp schieten als de hele groep veroordeeld wordt (of er suggesties komen om de godsdienstvrijheid af te schaffen of iedereen die tot de groep behoort als crimineel wordt beschouwd).
De eerste stap die de aanleiding vormt om het plaatsgevonden antisemitisme te bagatelliseren en vervolgens door sommigen nog te laten verheerlijken, is zeggen dat Israël wreed bezig is. Als dat al je vertrekpunt is, is de rest van je opinie niet meer serieus te nemen. Het is in feite gewoon onmogelijk om te zeggen dat je tegen antisemitisme bent en daarnaast Israël wreed te noemen. Ik kan dit niet los zien van elkaar.

Gelukkig heeft Trump vandaag een diep en overtuigd christen benoemd tot ambassadeur van Israël, die het geen bezwaar vindt als Israël heel de Westelijke Jordaanoever zou annexeren. Dat hoorde ik op Radio 1. Dat is weer een lichtpuntje in een donkere periode.
DDD

Bericht door DDD »

Dat laatste lijkt me helemaal geen lichtpuntje. Integendeel.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/mou ... rs-gezien/
advocaat

Bericht door advocaat »

refo schreef: 13 nov 2024, 14:30
advocaat schreef: 13 nov 2024, 14:17 Wat een beschamende vertoning van zelfverschoning. Pilatus ten top!

Wat heeft Pilatus hiermee te maken? En over wie heb je het? Lilian? Parsifal? Of iemand die hier niet meeleest?

De samenleving desintegreert (jouw woorden), maar dan is integratie toch aan te bevelen?
Vertrouwen in de overheid is breder dan alleen het integratie-hoofdstuk.

Integratie is niet heel ingewikkeld. Mogelijkheden genoeg. Voorbeeld: de rijschool waar mijn jongste zoon lest. Instructeur is een vijftiger, die als 10-jarige naar Nederland kwam.
De bijdrage werd ingegeven door het debat in de kamer, met een hoog Pilatus gedrag: IK/wij zijn onschuldig.
Terwijl het een feit is dat het bestuur, zeker het Amsterdamse verantwoordelijk zijn.

Misschien voor jou een een vreemde gedachte, maar om te integreren heb je iets nodig om mee te integreren.
Dat is er niet. Er is geen dominante groep waarmee valt te integreren. De veelgeprezen rechtstaat staat dat niet toe. Alles is en moet gelijk zijn.

En, omdat dit een reformatorisch forum is: voor een christen is het onmogelijk om te integreren met een moslim, zonder verlies van de enige ware religie.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

GerefGemeente-lid schreef: 13 nov 2024, 18:50
parsifal schreef: 13 nov 2024, 12:50 De hele discussie zal al wat vriendelijker kunnen zijn als we algemeen beseffen dat niet alle dieren koeien zijn.

De eerste stap die de aanleiding vormt om het plaatsgevonden antisemitisme te bagatelliseren en vervolgens door sommigen nog te laten verheerlijken, is zeggen dat Israël wreed bezig is. Als dat al je vertrekpunt is, is de rest van je opinie niet meer serieus te nemen. Het is in feite gewoon onmogelijk om te zeggen dat je tegen antisemitisme bent en daarnaast Israël wreed te noemen. Ik kan dit niet los zien van elkaar.

Gelukkig heeft Trump vandaag een diep en overtuigd christen benoemd tot ambassadeur van Israël, die het geen bezwaar vindt als Israël heel de Westelijke Jordaanoever zou annexeren. Dat hoorde ik op Radio 1. Dat is weer een lichtpuntje in een donkere periode.
-knip, wegens op de persoon-
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Jij ook met deze jij bak. ::please
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
parsifal

Bericht door parsifal »

GerefGemeente-lid schreef: 13 nov 2024, 18:50

Dan waren de profeten ook anti-Israel. Kritiek op beleid van Israel (ook bijv op hun anti-evangelisatie wetgeving) is soms volkomen gerechtvaardigd en dit antisemitisme noemen is pure afgoderij.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Terri

Bericht door Terri »

Natuurlijk maakt Israël fouten. Maar om telkens hier het gesprek mee te beginnen, vertekent dat het verhaal en is de toon al weer gezet.
Het is een jarenlang getergd volk, met als dieptepunt de holocaust .Uiteindelijk kreeg het in 1948 een eigen staat en nog geen dag later begon het al weer opnieuw...

Op 14 mei 1948 riep Israël zijn onafhankelijkheid uit. Nog geen 24 uur later vielen de legers van Egypte, Jordanië, Syrië, Libanon en Irak het land binnen. Israël werd daardoor gedwongen zijn soevereiniteit op zijn oude geboortegrond te verdedigen die het zojuist had terugverworven.
DDD

Bericht door DDD »

Dat is allemaal waar. Maar in 1900 woonden er maar enkele Joden daar. Het is een beetje willekeurig om 1948 als normjaar te nemen.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Wat doet Israel eigenlijk in een topic over moslimterreur in Europa?
Want sommige moslims en extreemlinkse actievoerders kunnen wel vinden dat de oorlog in het Midden-Oosten aanleiding is om de boel hier op stelten te zetten, maar dat is voor ons in Nederland helemaal niet relevant. Wij willen geen export van de oorlog naar Europa en op een globale intifada zitten we ook niet te wachten. Dat er oorlog in het Midden-Oosten is, is erg genoeg. Ik denk niet dat Nederlanders behoefte hebben aan uitbreiding van het strijdtoneel.
Dat is ook nog eens zo omdat dit allemaal een hoog tribaal gehalte heeft: in het geval van Israel is de reactie van de moslimgemeenschap heftig, terwijl er bij slachtpartijen tussen moslims onderling (Syrie, Jemen, Soedan) we helemaal niets horen van protesten in Nederland hiertegen. Dan weet je dat het anders zijn van Israel de oorzaak is van de heftigheid van de protesten en ongeregeldheden.
Plaats reactie