Mohammedaans terreur in Europa
Re: Mohammedaans terreur in Europa
Ik plaats deze nog een keer, was gepost door @Maanenschijn.
Want als je op de een of andere manier nog probeert te nuanceren of wat dan ook, dan ben ik bang dat je gehersenspoeld bent.
Deze klopjacht is zo alarmerend, dat ik werkelijk niet begrijp dat er toch (opnieuw) de andere kant op gekeken wordt, of nog erger dan in 1940-1945, er begrip voor is.
De Leugen zei tegen de Waarheid: “Laten we samen een bad nemen, het bronwater is erg lekker.
De Waarheid, nog steeds achterdochtig, testte het water en ontdekte dat het echt lekker was. Dus kleedden ze zich uit en namen een bad. Maar plotseling sprong de Leugen uit het water en vluchtte, met de kleren van de Waarheid aan. De Waarheid, woedend, klom uit de put om haar kleren terug te krijgen.
Maar de Wereld keek boos en minachtend weg bij het zien van de naakte Waarheid. De arme Waarheid keerde terug naar de put en liet zich niet meer zien, haar schaamte verbergend. Sindsdien loopt de Leugen rond in de wereld, verkleed als de Waarheid, en de mensen geloven haar graag - want de wereld heeft geen verlangen om de naakte Waarheid te kennen.
~ auteur onbekend ~
Want als je op de een of andere manier nog probeert te nuanceren of wat dan ook, dan ben ik bang dat je gehersenspoeld bent.
Deze klopjacht is zo alarmerend, dat ik werkelijk niet begrijp dat er toch (opnieuw) de andere kant op gekeken wordt, of nog erger dan in 1940-1945, er begrip voor is.
De Leugen zei tegen de Waarheid: “Laten we samen een bad nemen, het bronwater is erg lekker.
De Waarheid, nog steeds achterdochtig, testte het water en ontdekte dat het echt lekker was. Dus kleedden ze zich uit en namen een bad. Maar plotseling sprong de Leugen uit het water en vluchtte, met de kleren van de Waarheid aan. De Waarheid, woedend, klom uit de put om haar kleren terug te krijgen.
Maar de Wereld keek boos en minachtend weg bij het zien van de naakte Waarheid. De arme Waarheid keerde terug naar de put en liet zich niet meer zien, haar schaamte verbergend. Sindsdien loopt de Leugen rond in de wereld, verkleed als de Waarheid, en de mensen geloven haar graag - want de wereld heeft geen verlangen om de naakte Waarheid te kennen.
~ auteur onbekend ~
Als argument deugt dat natuurlijk niet.Terri schreef: ↑11 nov 2024, 17:22 Ik plaats deze nog een keer, was gepost door @Maanenschijn.
~ auteur onbekend ~
In Trouw stond vandaag een mooi interview met 2 gemeenteraadsleden uit Amsterdam. Een Joods politicus van Volt en een moslim politicus van Denk. Zij bezoeken sinds een jaar samen scholen en buurthuizen om het gesprek aan te gaan. Zij hebben tegenovergestelde ideeën en belangen, maar respecteren elkaar. Voor degene die het kunnen lezen, bijgaande link
https://www.trouw.nl/binnenland/ook-na- ... ~b9e15fe6/
https://www.trouw.nl/binnenland/ook-na- ... ~b9e15fe6/
Laatst gewijzigd door merel op 11 nov 2024, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik walg echt van de bagatelliserende toon van sommige in de samenleving. Disgusting.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Zoals van wie? Ik lees/zie dat niet.HersteldHervormd schreef: ↑11 nov 2024, 18:22 Ik walg echt van de bagatelliserende toon van sommige in de samenleving. Disgusting.
Minder moslims is minder problemen.
Ik woon in regio Rotterdam en begrijp heel goed wat jij bedoelt. Aan de andere kant is er in een samenleving altijd een laag van de bevolking waar problemen zijn. Daarnaast kan je niet zeggen dat Israel hun gelijk volkomen aan hun kant hebben. Ook zij misdragen zich nu in Gaza.
-
Onze premier benoemt in ieder geval klip en klaar opvallende kenmerken bij de daders...
- Niet meer zo actief -
Ik heb helemaal geen hekel aan de moslim mensen maar heb wel een probleem met de islam.
Laat ik het dan maar zo zeggen: meer islam is meer problemen.
Laat ik het dan maar zo zeggen: meer islam is meer problemen.
Voeg er nog wat linkse extremisten aan toe en de chaos is compleet. In Amsterdam gaat het weer lekker los nu.
-
Past prima in het beeld. De NOS is prima maar dan heb je wel rechtse media nodig om wat aanvullende informatie te krijgen. De NOS was vanmiddag druk bezig met de moslimgemeenschap in de slachtoffer hoek te plaatsen.
- Lilian1975
Ja en zegt ook duidelijk antisemitisme is ook een probleem in extreem links en extreem rechts. Hij liet zich niet van de wijs brengen. Heb de hele persconferentie teruggekeken en niet de geknipte versie.
Er was ook de vraag waarom andere burgemeesters bijna niet gehoord werden... ik dacht die lopen ook op kolen in hun stad. Dus angst... zodat het geweld niet overslaat? De premier omzeilde het antwoord een beetje.
Beetje een definitie vraagje..... maar valt het geweld van vanavond ook onder een vorm van terrorisme? Het is niet rellen om te rellen m.i.
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Hoe kan men dit draaien, wat kunnen we er aan doen?Edelweiss schreef: ↑11 nov 2024, 15:52Maar hoe?
Er is een jarenlang beleid geweest van integratie met behoud van eigen cultuur. Naar mijn mening is dat niet goed uitgepakt.
Waar ik als kind dat opgroeide in een buurt met meer dan 60 verschillende nationaliteiten, leerde dat ik open moest staan voor andere culturen, leek dat wel eenrichtingsverkeer. De democratische rechtstaat werd verworpen, op de positie van de vrouw werd neergekeken, op andere geloven (wij dus ook!) werd letterlijk gespuugd, de taal werd niet of amper geleerd (ook niet aan de kinderen die geboren werden) en wat er op de lokale koranschool werd geroepen laat mij nu nog de haren ten berge rijzen. Waar de wijk jongerenwerkers, ketenmariniers, buurthuizen, buddies, mentors en wat dies meer zij liet aanrukken (ik heb hier later veel vrijwilligerswerk in gedaan) deden veel migranten (nee, zéker niet allemaal!) juist geen enkele moeite tot toenadering. Er ontstonden separate samenlevingen in de Nederlandse samenleving.
Dat jongelui die hier geboren zijn daardoor in twee werelden leven, lijkt me evident en ook zeer begrijpelijk. Thuis leef je in land van herkomst of het land waar je ouders geboren zijn, maar buiten de deur in Nederland. Dat gaat vroeg of laat botsen.
Wat kan men daar vandaag de dag nog aan doen? Hoe kan men dit draaien? Ik weet het niet. Ik ben erg benieuwd naar jouw/jullie visie hierop.
En voor de goede orde. Ik ontving ook religieus onderwijs. Ging ook wekelijks naar een gebedshuis. Maar zowel op school, catechisatie en in de kerk heb ik nooit iets gehoord wat tegen de Nederlandse wet en opvattingen indruiste. En daar wringt de schoen voor mij persoonlijk.
Nu ben ik een migrant. Natuurlijk bak ik hier Hollandse appeltaart, ben ik blij als mijn moeder een pak stroopwafels stuurt en met Silvester presenteer ik graag een schaal oliebollen. Mijn Hollandse directheid heb ik af moeten leren. Mijn omgangsvormen, met name het 'jij en jou' heb ik af moeten leren. Ik heb moeten leren dat de Nederlandse openheid hier niet gewaardeerd wordt, men blijft hier liever op afstand. Dat heb ik ook moeten leren. Ik heb kerkelijk gezien veel nieuwe dingen gezien en gehoord die ik niet gewend was vanuit huis. Daar heb ik aan moeten wennen. Ik heb het lokale dialect geleerd. Dat alles heeft me veel moeite gekost en ook echt wel eens een paar tranen, maar ik heb dat wel gedaan. Omdat ik mijn nieuwe land wil respecteren.
(Edit: excuses voor de typo's, ik ben onderweg en op een telefoon typen lukt mij zelden zonder fouten. Ik heb er een aantal erg storende uitgehaald.)
Alle maatregelen die je daarboven noemt herken ik en ik herken ook je analyse dat het weinig lijkt te helpen. Tegelijkertijd hebben we al ruim 20 jaar een politiek klimaat waarin deze bevolkingsgroep voortdurend wordt weggezet. Als je Ahmed heet heb je minder kans op een woning en een baan en dus kun je minder goed meedoen in de samenleving als je dat zou willen. Het is dus niet zo gek dat een deel van die bevolkingsgroep dan afhaakt of bij voorbaat niet mee doet.
Dat is overigens geen verklaring voor het geweld van de afgelopen dagen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de olie die nog steeds door o.a. de PVV op het vuur wordt gegooid niet helpt om de boel rustig te krijgen.