Mohammedaans terreur in Europa
Re: Mohammedaans terreur in Europa
11,1% van 900000 inwoners is ongeveer 100000 bezoekers van een religieuze dienst en daarvan tienduizenden christenen. Die 11,1% is van het totaal aantal mensen, niet van het aantal religieuze mensen.
Je kunt het zelf ook zien in Amsterdam op zondagochtend (met name in de Bijlmer).
Je kunt het zelf ook zien in Amsterdam op zondagochtend (met name in de Bijlmer).
-
Je heb gelijk ik had slecht gekeken. Met 100.000 bezoekers waarvan ruim de helft christelijk is kom je hopelijk wel op enkele tienduizenden per week.Philip schreef: ↑09 nov 2024, 20:56 11,1% van 900000 inwoners is ongeveer 100000 bezoekers van een religieuze dienst en daarvan tienduizenden christenen. Die 11,1% is van het totaal aantal mensen, niet van het aantal religieuze mensen.
Het is zo verknipt. Die Tel-Aviv voetbalsupporters zijn ook echt slecht bezig geweest en er zijn door sommige van hen dingen geroepen die m.i. erger zijn dan "From the river to the sea.." wat aan de andere kant geroepen wordt.
De "jodenjacht" was vooraf al gepland en oordeel over heel erg slechte leuzen behoort aan de overheid en zeker aan God. Niemand moet zelf een groep gaan opjagen.
De "jodenjacht" was vooraf al gepland en oordeel over heel erg slechte leuzen behoort aan de overheid en zeker aan God. Niemand moet zelf een groep gaan opjagen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Lilian1975
Het houdt me bezig merk ik. Er zijn dus twee dingen.... ? 1)Onrespectvol, vandalistisch gedrag van een kern.parsifal schreef: ↑11 nov 2024, 10:00 Het is zo verknipt. Die Tel-Aviv voetbalsupporters zijn ook echt slecht bezig geweest en er zijn door sommige van hen dingen geroepen die m.i. erger zijn dan "From the river to the sea.." wat aan de andere kant geroepen wordt.
2) Een uitleven van anti semitisme wat al gepland was. Maar wat nu goedgepraat lijkt te worden door het eerste?
Gevolg;
Het antisemitisme zal alleen maar versterkt worden?
Overigens kreeg ik eerder uit mijn omgeving het nieuws via christenen voor Israël te volgen...
Ik vind het lastig dat ik daar tot nu toe niets lees over het eventuele wangedrag van Israëlische supporters.... ( zijn die beelden dan nu allemaal onecht? Die via allerlei kanalen naar buiten komen?) . We kunnen wel zeggen de NOS is niet objectief. ( vind ik ook) . Maar is dat via Christenen voor Israël dan wel? ( ik betwijfel het)
Het zou helpen als vandalisme, antisemitistisch onrespectvol gedrag door Arabische/Woke/ Pro Palestina kant sterk wordt veroordeeld. Maar ook door de Israël kant, onrespectvol gedrag , vandalisme etc sterk veroordelen. Juist om het antisemitisme geen voer te geven?
Pas geleden, heel wat anders ook, . Had je dat Halloween gebeuren in Ouderkerk a/d IJssel. Waar door christenen een kruis werd gezet en dingen gesloopt in andermans tuin wat er vreselijk halloween uitzag. Gevolg was dat christenen juist belachelijk werden gemaakt in diverse media. Daar zag je zo'n zelfde soort effect. Christenen en God belachelijk maken is zondig. Maar voedingsbodem daarvoor geven als christenen door ons gedrag is net zo goed zondig.
Antisemitisme is slecht. En nooit goed te praten. Onrespectvol gedrag naar je naaste, ook je vijand, is zondig. Is ook nooit goed te praten. Beide zondig.
Je ziet nog verschillen in de media. In het AD was oog voor eerdere gebreken bij de supporters, in het overzicht in de Telegraaf niet.
Het antisemitisme is ook hier helaas toegenomen. Dieptepunt was het neersteken van een jood in Zürich, door een 15-jarige jongen met een Tunesische achtergrond. Die bleek later een aanhanger van IS te zijn. Bekeken wordt of zijn Zwitserse paspoort ingetrokken kan worden zodat hij gedeporteerd kan worden. Zoals het er naar uitziet zal dat echter heel lastig worden, maar hij zal dan in elk geval wel zijn leven lang op de radar blijven.
Een ander dieptepunt was in Davos, waar 2 asielzoekers met een vergelijkbare achtergrond een joodse student uit de UK bespuugd. Die gasten zijn onmiddellijk uitgezet met een inreisverbod.
Hoewel hier natuurlijk ook etterbakken zijn, en ook zeker mensen met een bepaalde achtergrond die hun eigen cultuur boven de Zwitserse plaatsen, heeft men hier over het algemeen wel meer respect voor de autoriteiten, die overigens ook echt wel strenger optreden. Dat is dus geen kwestie van ketenmariniers en iftarmaaltijden met de politie, maar meer een mentaliteit van aanpassen of wegwezen.
Daar blijft de samenleving gezond van, maar maakt het contrast voor mij persoonlijk tussen beide landen ook wel een stuk groter. Dat is soms erg moeilijk.
- Maanenschijn
Het ene kwaad wordt tegen het andere kwaad uitgespeeld. Of beter gezegd: goedgepraat. Net als vroeger op school: hij begon…
Er is geen excuus voor rellen, er is ook geen excuus voor mensen opjagen, zeker niet georganiseerd.
En dan is er een demonstratieverbod, toch staat de Dam weer vol met mensen. Waar is het waterkanon? Hoe wil je als politie en stad nog gezag inboezemen?
Er is geen excuus voor rellen, er is ook geen excuus voor mensen opjagen, zeker niet georganiseerd.
En dan is er een demonstratieverbod, toch staat de Dam weer vol met mensen. Waar is het waterkanon? Hoe wil je als politie en stad nog gezag inboezemen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Er is voor gekozen om de aanstichters onder de demonstranten te arresteren. Met een waterkanon opjagen heeft geen zin, want iedereen vlucht de steegjes in en gaat herrie staan schoppen in de voetgangerszone waar het waterkanon niet kan komen. Ik kan dit soort reacties totaal niet begrijpen.Maanenschijn schreef: ↑11 nov 2024, 11:00 Het ene kwaad wordt tegen het andere kwaad uitgespeeld. Of beter gezegd: goedgepraat. Net als vroeger op school: hij begon…
Christenen voor Israël is bij uitstek een organisatie die eenzijdig informeert. Als je echt kwaliteit wilt, moet je een abonnement nemen op NRC/Volkskrant/Trouw. Ook Het Parool is voor Amsterdam natuurlijk geschikt. Een gratis alternatief is de omroep AT5.
Voor een paar euro per week heb je een abonnement. Dan weet je echt wat er gebeurt in plaats van dat je in je eigen bubbel op sociale media zit. Die schotelen precies voor wat je wilt zien, want daar verdienen ze aan.
Omdat de overheid met gepaste middelen dient te reageren. Een waterkanon gebruiken bij een vreedzaam protest - ook al is het verboden - is mi een stap te ver. De escaleren levert vaak meer op. Ik heb respect voor de gezagsdragers die deze beslissingen moeten maken.Maanenschijn schreef: ↑11 nov 2024, 11:00 Het ene kwaad wordt tegen het andere kwaad uitgespeeld. Of beter gezegd: goedgepraat. Net als vroeger op school: hij begon…
- Lilian1975
Ik wacht af of en hoe het RD gaat berichtgeven. Nee je hebt gelijk. Het is goed om ook om andere kanalen te lezen. Nu nog kiezen welke...Philip schreef: ↑11 nov 2024, 11:39Er is voor gekozen om de aanstichters onder de demonstranten te arresteren. Met een waterkanon opjagen heeft geen zin, want iedereen vlucht de steegjes in en gaat herrie staan schoppen in de voetgangerszone waar het waterkanon niet kan komen. Ik kan dit soort reacties totaal niet begrijpen.Maanenschijn schreef: ↑11 nov 2024, 11:00 Het ene kwaad wordt tegen het andere kwaad uitgespeeld. Of beter gezegd: goedgepraat. Net als vroeger op school: hij begon…
Christenen voor Israël is bij uitstek een organisatie die eenzijdig informeert. Als je echt kwaliteit wilt, moet je een abonnement nemen op NRC/Volkskrant/Trouw. Ook Het Parool is voor Amsterdam natuurlijk geschikt. Een gratis alternatief is de omroep AT5.
Voor een paar euro per week heb je een abonnement. Dan weet je echt wat er gebeurt in plaats van dat je in je eigen bubbel op sociale media zit. Die schotelen precies voor wat je wilt zien, want daar verdienen ze aan.

De Volkskrant, die reageert op de antisemitische aanvallen met een kop als "Palestijnse Autoriteit veroordeelt 'provocaties' van Maccabi supporters in Amsterdam".
Als dat kwaliteit moet voorstellen...

Het is gewoon onthutsend slecht.
Ik lees de Volkskrant voor zover ik tijd heb, en dit klopt gewoon niet. Er staan niet voor niets aanhalingstekens en bovendien heeft er veel meer in de krant gestaan.
Als ik de tweet bekijk heb ik het idee dat het gephotoshopt is. De tweet leidt ook niet naar een artikel van de krant.elbert schreef: ↑11 nov 2024, 12:02De Volkskrant, die reageert op de antisemitische aanvallen met een kop als "Palestijnse Autoriteit veroordeelt 'provocaties' van Maccabi supporters in Amsterdam".
Als dat kwaliteit moet voorstellen...
Het is gewoon onthutsend slecht.
De Volkskrant heeft veel meer berichtgeving gedaan, deze hoort ook bij de context van de situatie. Het ND heeft het ook gemeld, is het dan onthutsend slecht?
https://www.nd.nl/varia/varia/1245884/p ... oetbalfans
En dit is precies waarom je zo op moet passen met sociale media. Je weet niet of het waar is en of het uit zijn verband getrokken of anderszins misleidend is.
Daar komt ook mijn aarzeling vandaan op de morgen na het geweld in Amsterdam. Eerst de berichten afwachten, daarna pas concluderen dat het inderdaad een pogrom was.
Daar komt ook mijn aarzeling vandaan op de morgen na het geweld in Amsterdam. Eerst de berichten afwachten, daarna pas concluderen dat het inderdaad een pogrom was.
- Maanenschijn
Mohammedaans terreur in Europa
Waarom denk je dat ik eenzijdig ben geïnformeerd of mij een in bubbel bevind?Philip schreef:Er is voor gekozen om de aanstichters onder de demonstranten te arresteren. Met een waterkanon opjagen heeft geen zin, want iedereen vlucht de steegjes in en gaat herrie staan schoppen in de voetgangerszone waar het waterkanon niet kan komen. Ik kan dit soort reacties totaal niet begrijpen.Maanenschijn schreef: ↑11 nov 2024, 11:00 Het ene kwaad wordt tegen het andere kwaad uitgespeeld. Of beter gezegd: goedgepraat. Net als vroeger op school: hij begon…
En ja, ik denk echt dat bij gezag soms ook hard optreden nodig is. Ik laat het graag over aan de gezagsdragers wat dat is, ik heb respect en waardering voor hen. Maar alleen wat poppetjes oppakken en weer naar huis sturen lijkt me niet erg werken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.