Mohammedaans terreur in Europa

advocaat

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door advocaat »

Herman schreef: 08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Komt dit anders over dan een paar rake klappen? Ja, nog veel harder. Een dergelijk mes in je rug is dodelijk!
Wat een onchristelijk geluid is dit. Voor een Jood zou Nederland betrouwbaar en te vertrouwen moeten zijn. En dat heeft niets met emotie te maken.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

advocaat schreef: 08 nov 2024, 16:02
Herman schreef: 08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Komt dit anders over dan een paar rake klappen? Ja, nog veel harder. Een dergelijk mes in je rug is dodelijk!
Wat een onchristelijk geluid is dit. Voor een Jood zou Nederland betrouwbaar en te vertrouwen moeten zijn. En dat heeft niets met emotie te maken.
Kan je mij even het aantal dodelijke steekincidenten van afgelopen nacht doorgeven? Graag met bronverwijzing. Dan praten we daarna verder.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

TSD schreef: 08 nov 2024, 16:01 Jij vat in je post nu eigenlijk het geweld samen met "er zijn een paar flinke klappen uitgedeeld".

Alleen al de dreiging van veel groter geweld, het feit dat mensen wapens (zoals messen) bij zich hebben al genoeg en daarom jouw zin absoluut niet op zijn plaats. Alsof er een vechtpartijtje heeft plaatsgevonden, meer niet. Ook als je de emotie loslaat (wat in mijn optiek niet zomaar kan, angst kan een heel terecht emotie zijn, zeker gelet op de beelden), is de zin 'er zijn een paar klappen uitgedeeld' in mijn ogen niet een weergave met de juiste nuance.
Ik focuste even op het geweldaspect. Ik ben volledig overtuigd van de antisemitische motivatie. Ik ben er ook van overtuigd dit dit op georganiseerde wijze plaats kon vinden, alhoewel ik 'georganiseerd' niet opvat als een planmatige voorbereide actie. Ik vind ook dat sprake is van een dieperliggend probleem wat niet effectief door de regering wordt aangepakt. Ik vind ook dat Halsema bij de opening van het holocaust museum en de 7 oktober herdenking fouten heeft gemaakt en dat dit afstraalt op het functioneren van driehoek vannacht. Kortom: mijn intentie om mijzelf een redelijk perspectief te bieden is niet geheel zonder grond. Maar ik neem mezelf ook een woede waar die graag extreme maatregelen vereist. En dan is het effectief om je niet door de waan van de extreme opinie te laten meevoeren. Blijkbaar kunnen andere mensen prima hun emoties uiten om dan vrolijk in slaap te vallen. Ik denk niet dat het zo werkt. De manier waarop haat en tegenemotie werken zullen in een spiraal van geweld eindigen (dat leren mij de befaamde geschiedkundige boeken waarvan @huisman mij verwijt die niet gelezen te hebben). En de vraag is hoe je dat als redelijke mens kan stoppen.
Charles

Bericht door Charles »

Columnist uit De Telegraaf vat het samen:
Jodenhaters hebben van dit stadsbestuur en politie niets te vrezen: slappe houding basis voor geweld.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Dat is me ook wat te makkelijk.
Het valt ook niet mee om dit tuig te stoppen.
Ze zijn erg sluw en weten goed hoe ze dit moeten aanpakken.
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef: 08 nov 2024, 15:26
huisman schreef: 08 nov 2024, 15:16 Denk dat jij het echt niet begrijpt. Een Joods gezin in onze hoofdstad voelt zich vogelvrij en probeert zoveel mogelijk haar Joods zijn te verbergen. Dat is in het licht van onze geschiedenis toch verschrikkelijk. Het lijkt mij verstandig dat je je WWII bril afdoet en gaat lezen wat er voorafgaand aan de verschrikkingen is gebeurd. Vanaf 1928 tot de Kristallnacht van 1938. De Jodenvervolging begon niet in Auschwitz maar eindigde daar.
Ik begrijp het allemaal heel prima. Ik ga alleen niet mee in de tegengestelde emotie die waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd tot ellende van hetzelfde soort gaat leiden maar dan met andere slachtoffers. We gebruiken hier op refoforum tamelijk nette taal om dit allemaal te veroordelen, maar de gemiddelde nederlandse rechtse twitteraar gebruikt zich van wat krachtigere termen. En het is gewoon wachten tot die woorden in daden omslaan? Wil je dat dan?
Dus omdat je bang bent dat straks de daders met geweld te maken krijgen kleineer je de gebeurtenissen van gisteravond?
Ik voel totaal geen neiging tot geweld tegen de daders maar wel dat ze vervolgd worden en gestraft. Denk dat een zeer groot deel van de Nederlanders er zo over denkt.
Als een klein deel wel geweld wil gebruiken hoef ik nog niet met meel in mijn mond te praten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TSD

Bericht door TSD »

Herman schreef: 08 nov 2024, 16:24
TSD schreef: 08 nov 2024, 16:01 Jij vat in je post nu eigenlijk het geweld samen met "er zijn een paar flinke klappen uitgedeeld".

Alleen al de dreiging van veel groter geweld, het feit dat mensen wapens (zoals messen) bij zich hebben al genoeg en daarom jouw zin absoluut niet op zijn plaats. Alsof er een vechtpartijtje heeft plaatsgevonden, meer niet. Ook als je de emotie loslaat (wat in mijn optiek niet zomaar kan, angst kan een heel terecht emotie zijn, zeker gelet op de beelden), is de zin 'er zijn een paar klappen uitgedeeld' in mijn ogen niet een weergave met de juiste nuance.
Ik focuste even op het geweldaspect. Ik ben volledig overtuigd van de antisemitische motivatie. Ik ben er ook van overtuigd dit dit op georganiseerde wijze plaats kon vinden, alhoewel ik 'georganiseerd' niet opvat als een planmatige voorbereide actie. Ik vind ook dat sprake is van een dieperliggend probleem wat niet effectief door de regering wordt aangepakt. Ik vind ook dat Halsema bij de opening van het holocaust museum en de 7 oktober herdenking fouten heeft gemaakt en dat dit afstraalt op het functioneren van driehoek vannacht. Kortom: mijn intentie om mijzelf een redelijk perspectief te bieden is niet geheel zonder grond. Maar ik neem mezelf ook een woede waar die graag extreme maatregelen vereist. En dan is het effectief om je niet door de waan van de extreme opinie te laten meevoeren. Blijkbaar kunnen andere mensen prima hun emoties uiten om dan vrolijk in slaap te vallen. Ik denk niet dat het zo werkt. De manier waarop haat en tegenemotie werken zullen in een spiraal van geweld eindigen (dat leren mij de befaamde geschiedkundige boeken waarvan @huisman mij verwijt die niet gelezen te hebben). En de vraag is hoe je dat als redelijke mens kan stoppen.
Je motivatie is mij wel duidelijk en ik ben het op dat punt (actie/reactie / polarisatie / spiraal van geweld) ook eigenlijk wel eens. Het antwoord op de vraag die je stelt heb ik in een eerdere post gegeven:
Juist nu hard overheidsingrijpen voorkomt de tegengestelde emotie cq. dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.

Niet kleiner maken dan het is, al helemaal niet onnodig nuanceren, maar ingrijpen dus. En stevig graag. Juist dan komt er ruimte om de gemoederen te laten bedaren.

Ps. Ik denk dat premier Schoof in elk geval in woorden adequaat reageert. Stevige taal, maar wel correct. Nu de daden.
MGG

Bericht door MGG »

Bourdon16 schreef: 08 nov 2024, 16:36 Dat is me ook wat te makkelijk.
In Amsterdam kan het linkse bestuur beginnen met wat minder naïef te zijn. De zovaak genoemde paradox van tolerantie.
Philip

Bericht door Philip »

MGG schreef: 08 nov 2024, 16:42
In Amsterdam kan het linkse bestuur beginnen met wat minder naïef te zijn. De zovaak genoemde paradox van tolerantie.
En waarin waren ze dan naïef en hoe heeft dat concreet tot geweld geleid?
De Fransen hanteren een veel hardere aanpak in de banlieus, maar daar is het geweld over het algemeen erger.
Zouden de agressieve reacties van Wilders het vuur ook niet opstoken?
Refiosi

Bericht door Refiosi »

Herman schreef: 08 nov 2024, 16:16
advocaat schreef: 08 nov 2024, 16:02
Kan je mij even het aantal steekincidenten van afgelopen nacht doorgeven? Graag met bronverwijzing. Dan praten we daarna verder.
https://nos.nl/video/2543730-israeliers ... meemaakten

Misschien even twee keer nadenken voor je dit soort bagatelliserende prietpraat zonder grond hier spuit.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 08 nov 2024, 17:11
MGG schreef: 08 nov 2024, 16:42
En waarin waren ze dan naïef en hoe heeft dat concreet tot geweld geleid?
De Fransen hanteren een veel hardere aanpak in de banlieus, maar daar is het geweld over het algemeen erger.
Zouden de agressieve reacties van Wilders het vuur ook niet opstoken?
Naïef over de negatieve gevolgen van massamigratie waar Amsterdam voorstander van is. Zonder massamigratie waren veel van de daders niet in Nederland.
Frankrijk is nog veel te soft. Israël gaat een betere aanpak hanteren. Terroristen en hun familie die op de hoogte waren uitzetten. Dat zouden wij ook moeten doen bij bijvoorbeeld misdaden waar straffen langer dan een x aantal jaar op staan of bij de zoveelste overtreding.

Als Wilders zijn plannen doorgevoerd worden, dan zwakt de groei van groepen bepaalde groepen en hun gedrag af. Daarbij wil hij extremisten uitzetten en dat heeft natuurlijk een positief effect.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

TSD schreef: 08 nov 2024, 16:01
Herman schreef: 08 nov 2024, 15:36
TSD schreef: 08 nov 2024, 15:30 Nee, maar bagatelliseren, daar bereik je ook niets mee. Zo komt het wel op mij over. Juist nu hard overheidsingrijpen voorkomt de tegengestelde emotie cq. dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.
Ik bagatelliseer niets. Ik probeer de feiten te scheiden van de emotie. Dat lijkt me voor beleidsmakers tamelijk nuttig om te doen. En ook voor politieke opponenten die een aftreden willen afdwingen.
En dat doe ik omdat de emotie die ik bij mezelf waarneem niet meer kan categoriseren als 'oprecht christelijk'.
Jij vat in je post nu eigenlijk het geweld samen met "er zijn een paar flinke klappen uitgedeeld".

Het ging mij om dit deel van je bericht. Als je alleen een video ziet waarin de taxichauffeur word mishandeld ziet het eruit alsof er over en weer geweld is.

Dit inderdaad, plus dat er een taxichauffeur mishandeld is. Dat lijkt inderdaad zo te zijn, met de kanttekening dat op Telegram duidelijk werd dat het juist taxichaufffeurs van een zekere afkomst waren die locaties van Israeli's doorgaven.
Edit: hier een bron, met daaruit de volgende quote.

Ik had even wat meer moeite moeten nemen om te knippen en plakken ;)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Simon0612 schreef: 25 okt 2024, 12:24
refo schreef: 25 okt 2024, 11:03
Simon0612 schreef: 11 okt 2024, 12:22
Ik pass...er ging een alarmbel bij me af toen ik de naam las van Hugo Boss bij 'Over ons' op deze website.
En ja wel, zijn naam is gekoppeld aan Civitas Christiana en het misleiden van donateurs: https://www.rd.nl/artikel/1020806-hoe-c ... s-misleidt
Wie weet waar je adres straks allemaal voor gebruikt gaat worden!
Hugo Boss heeft er niets mee te maken. Die ontwerpt shirts.
Zijn verre neef denk ik :)
Maar inderdaad, een S te veel.
Hugo Bos was eens vrijgemaakt gereformeerd...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Herman schreef: 08 nov 2024, 15:05
huisman schreef: 08 nov 2024, 14:58
Er is op Joden gejaagd en jij komt met zo’n bericht. De Joodse gemeenschap in Amsterdam leeft al jaren in angst en sinds gisteravond is dit nog erger geworden. Pas als er doden vallen is het erg?
Het gaat toch helemaal niet om het letsel maar om het feit dat Joodse burgers van alle leeftijden en nationaliteiten in onze hoofdstad niet veilig zijn als ze herkenbaar zijn als Joods.
Ik veroordeel wat er gebeurd is. Ik snap ook dat je hiermee angst aanwakkert. Maar met mijn tweede wereldoorlog bril lees ik 'er is op joden gejaagd' echt heel anders dan wat de rellen van vanavond zijn. Woorden doen ertoe. Dus ook het gebruik van de term pogrom. Dat woord houdt onder andere vernietiging in. Dat vind ik van een heel ander karakter dan de willige kroeg- of hooliganruzie waar je vechtersbazen hun agressie kwijt willen, ongeacht de reden ervan en wat niet meer schade oplevert dan wat gekneusde ribben en blauwe ogen.
Ik hoor net dat er van de 62 aanhoudingen er al weer 52 zijn losgelaten. Dat ziet er dan niet naar uit dat het geweld een ernstige vorm heeft aangenomen.
Ik doelde met mijn berichtje voor uw bericht de tijd vóór de tweede wereldoorlog. Laat dat duidelijk zijn. Niet ín die oorlog. Overigens konden we ons wel een schromelijk vergissen als we zaken als deze gaan bagatelliseren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Het is ontzettend vreselijk wat er gebeurd is. Daar zou ik een lange post over kunnen schrijven. Enige wat ik daarnaast als kleine kanttekening heb is dat ik de acties en reactie van de Israëlische overheid zo zie dat men deze gebeurtenissen wel erg met veel emotie gebruikt voor politieke doeleinden.

Maar nogmaals: het is vreselijk dat dit in ons land is voorgevallen.
Plaats reactie