Mohammedaans terreur in Europa
-
Re: Mohammedaans terreur in Europa
Ik kijk bewust geen video's van dit soort gebeurtenissen. Ik ben van mening dat dit opruiend werkt. Het zal de haat aanwakkeren.
Ik lees het wel in de krant of op het nieuws.
Ik lees het wel in de krant of op het nieuws.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Denk dat jij het echt niet begrijpt. Een Joods gezin in onze hoofdstad voelt zich vogelvrij en probeert zoveel mogelijk haar Joods zijn te verbergen. Dat is in het licht van onze geschiedenis toch verschrikkelijk. Het lijkt mij verstandig dat je je WWII bril afdoet en gaat lezen wat er voorafgaand aan de verschrikkingen is gebeurd. Vanaf 1928 tot de Kristallnacht van 1938. De Jodenvervolging begon niet in Auschwitz maar eindigde daar.Herman schreef: ↑08 nov 2024, 15:05Ik veroordeel wat er gebeurd is. Ik snap ook dat je hiermee angst aanwakkert. Maar met mijn tweede wereldoorlog bril lees ik 'er is op joden gejaagd' echt heel anders dan wat de rellen van vanavond zijn. Woorden doen ertoe. Dus ook het gebruik van de term pogrom. Dat woord houdt onder andere vernietiging in. Dat vind ik van een heel ander karakter dan de willige kroeg- of hooliganruzie waar je vechtersbazen hun agressie kwijt willen, ongeacht de reden ervan en wat niet meer schade oplevert dan wat gekneusde ribben en blauwe ogen.huisman schreef: ↑08 nov 2024, 14:58Er is op Joden gejaagd en jij komt met zo’n bericht. De Joodse gemeenschap in Amsterdam leeft al jaren in angst en sinds gisteravond is dit nog erger geworden. Pas als er doden vallen is het erg?Herman schreef: ↑08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Het gaat toch helemaal niet om het letsel maar om het feit dat Joodse burgers van alle leeftijden en nationaliteiten in onze hoofdstad niet veilig zijn als ze herkenbaar zijn als Joods.
Ik hoor net dat er van de 62 aanhoudingen er al weer 52 zijn losgelaten. Dat ziet er dan niet naar uit dat het geweld een ernstige vorm heeft aangenomen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Lilian1975
Kan jij of iemand anders samenvatten wat de vraag of vragen van die journalist(e) waren en wat de reactie was?. Ik heb alleen een samenvatting van de persconferentie gezien.
-
de voetbalsupporters zouden ook iets geroepen hebben, en een palestijnse vlag hebben verbrand.
Halsema ging er niet op in en al zou het zo zijn dan dat het op geen enkele manier dit legitimeert
Halsema ging er niet op in en al zou het zo zijn dan dat het op geen enkele manier dit legitimeert
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- Lilian1975
Het is natuurlijk niet gewoon relletje schoppen geweest. Het is politiek geladen. Met een enorme haat. Een deel van de aangehouden figuren liep met messen en vuurwerk op zak. (Dat ze al weer vrijgelaten zijn, snap ik niet) Als je vredelievend bent. Doe je dat niet. Toch?Herman schreef: ↑08 nov 2024, 15:05Ik veroordeel wat er gebeurd is. Ik snap ook dat je hiermee angst aanwakkert. Maar met mijn tweede wereldoorlog bril lees ik 'er is op joden gejaagd' echt heel anders dan wat de rellen van vanavond zijn. Woorden doen ertoe. Dus ook het gebruik van de term pogrom. Dat woord houdt onder andere vernietiging in. Dat vind ik van een heel ander karakter dan de willige kroeg- of hooliganruzie waar je vechtersbazen hun agressie kwijt willen, ongeacht de reden ervan en wat niet meer schade oplevert dan wat gekneusde ribben en blauwe ogen.huisman schreef: ↑08 nov 2024, 14:58Er is op Joden gejaagd en jij komt met zo’n bericht. De Joodse gemeenschap in Amsterdam leeft al jaren in angst en sinds gisteravond is dit nog erger geworden. Pas als er doden vallen is het erg?Herman schreef: ↑08 nov 2024, 14:17 Uiteindelijk zijn er een paar flinke klappen uitgedeeld. Is er sprake van ernstigere mishandeling? Hebben er steekpartijen plaatsgevonden? Hebben mensen het leven gelaten? Afijn, dat zijn geen vragen die ik graag stel, maar het lijkt me wel nodig om redelijk te kunnen blijven en niet alles in de emotie van het moment tot een karikatuur te maken.
Het gaat toch helemaal niet om het letsel maar om het feit dat Joodse burgers van alle leeftijden en nationaliteiten in onze hoofdstad niet veilig zijn als ze herkenbaar zijn als Joods.
Ik hoor net dat er van de 62 aanhoudingen er al weer 52 zijn losgelaten. Dat ziet er dan niet naar uit dat het geweld een ernstige vorm heeft aangenomen.
Verder werd toch juist gezegd dat het snelrecht toegepast zou worden. En zij vast bleven zitten tot ze voor de rechter verschijnen?
- Lilian1975
Inderdaad, dan is dat duidelijk. Ik hoorde Denk vanmorgen ook al een en ander suggereren. Dus was even benieuwd..... Bedankt.
Ik begrijp het allemaal heel prima. Ik ga alleen niet mee in de tegengestelde emotie die waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd tot ellende van hetzelfde soort gaat leiden maar dan met andere slachtoffers. We gebruiken hier op refoforum tamelijk nette taal om dit allemaal te veroordelen, maar de gemiddelde nederlandse rechtse twitteraar gebruikt zich van wat krachtigere termen. En het is gewoon wachten tot die woorden in daden omslaan? Wil je dat dan?huisman schreef: ↑08 nov 2024, 15:16 Denk dat jij het echt niet begrijpt. Een Joods gezin in onze hoofdstad voelt zich vogelvrij en probeert zoveel mogelijk haar Joods zijn te verbergen. Dat is in het licht van onze geschiedenis toch verschrikkelijk. Het lijkt mij verstandig dat je je WWII bril afdoet en gaat lezen wat er voorafgaand aan de verschrikkingen is gebeurd. Vanaf 1928 tot de Kristallnacht van 1938. De Jodenvervolging begon niet in Auschwitz maar eindigde daar.
Nee, maar bagatelliseren, daar bereik je ook niets mee. Zo komt het wel op mij over. Juist nu hard overheidsingrijpen voorkomt de tegengestelde emotie cq. dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.Herman schreef: ↑08 nov 2024, 15:26Ik begrijp het allemaal heel prima. Ik ga alleen niet mee in de tegengestelde emotie die waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd tot ellende van hetzelfde soort gaat leiden maar dan met andere slachtoffers. We gebruiken hier op refoforum tamelijk nette taal om dit allemaal te veroordelen, maar de gemiddelde nederlandse rechtse twitteraar gebruikt zich van wat krachtigere termen. En het is gewoon wachten tot die woorden in daden omslaan? Wil je dat dan?huisman schreef: ↑08 nov 2024, 15:16 Denk dat jij het echt niet begrijpt. Een Joods gezin in onze hoofdstad voelt zich vogelvrij en probeert zoveel mogelijk haar Joods zijn te verbergen. Dat is in het licht van onze geschiedenis toch verschrikkelijk. Het lijkt mij verstandig dat je je WWII bril afdoet en gaat lezen wat er voorafgaand aan de verschrikkingen is gebeurd. Vanaf 1928 tot de Kristallnacht van 1938. De Jodenvervolging begon niet in Auschwitz maar eindigde daar.
-
Dat laatste is een probleem wat word veroorzaakt door de media. Soms krijg je simpelweg te veel info.Herman schreef: ↑08 nov 2024, 15:26Ik begrijp het allemaal heel prima. Ik ga alleen niet mee in de tegengestelde emotie die waarschijnlijk binnen niet al te lange tijd tot ellende van hetzelfde soort gaat leiden maar dan met andere slachtoffers. We gebruiken hier op refoforum tamelijk nette taal om dit allemaal te veroordelen, maar de gemiddelde nederlandse rechtse twitteraar gebruikt zich van wat krachtigere termen. En het is gewoon wachten tot die woorden in daden omslaan? Wil je dat dan?huisman schreef: ↑08 nov 2024, 15:16 Denk dat jij het echt niet begrijpt. Een Joods gezin in onze hoofdstad voelt zich vogelvrij en probeert zoveel mogelijk haar Joods zijn te verbergen. Dat is in het licht van onze geschiedenis toch verschrikkelijk. Het lijkt mij verstandig dat je je WWII bril afdoet en gaat lezen wat er voorafgaand aan de verschrikkingen is gebeurd. Vanaf 1928 tot de Kristallnacht van 1938. De Jodenvervolging begon niet in Auschwitz maar eindigde daar.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ik bagatelliseer niets. Ik probeer de feiten te scheiden van de emotie. Dat lijkt me voor beleidsmakers tamelijk nuttig om te doen. En ook voor politieke opponenten die een aftreden willen afdwingen.
En dat doe ik omdat de emotie die ik bij mezelf waarneem niet meer kan categoriseren als 'oprecht christelijk'.
Dit inderdaad, plus dat er een taxichauffeur mishandeld is. Dat lijkt inderdaad zo te zijn, met de kanttekening dat op Telegram duidelijk werd dat het juist taxichaufffeurs van een zekere afkomst waren die locaties van Israeli's doorgaven.
Edit: hier een bron, met daaruit de volgende quote.
Op Snapchat en in besloten chatgroepen worden de rellen aangemoedigd. "Dit gebeurt er als jullie op neutraal terrein zijn", stelt iemand. "Hier is geen Gaza, dit is Amsterdam. We fucked you and your family today." Een ander plaatst een foto van een concentratiekamp en zegt: "Dit is jullie laatste stop."
De aanvallers worden bejubeld en als 'helden' gezien in deze groepen. Een ander zegt: "We zijn de nieuwe Marokkaanse generatie en we zullen jullie vernietigen. Vergeet niet dat wij de beste kickboxers in Nederland hebben."
Veel berichten komen uit een groep waar Amsterdamse taxichauffeurs actief zijn, waar ze elkaar waarschuwen voor politiecontroles.
Halsema liet zich niet liet strikken door de vragen van de journaliste, en het werd nog maar eens duidelijk waarom Al Jazeera in zo ongeveer het hele Midden-Oosten geband wordt.
Het hele gebeuren is voor mijn man in elk geval nog maar eens een extra onderbouwing waarom hij niet meer naar Nederland gaat/wil/durft. En hoewel dat ergens mijn hart breekt, want mijn naaste familie woont daar, en sommigen zijn te oud en te fragiel om te reizen, sta ik daar volledig achter.
-
Louter beelden laten zien is behoorlijk ongenuanceerd.Edelweiss schreef: ↑08 nov 2024, 15:39Dit inderdaad, plus dat er een taxichauffeur mishandeld is. Dat lijkt inderdaad zo te zijn, met de kanttekening dat op Telegram duidelijk werd dat het juist taxichaufffeurs van een zekere afkomst waren die locaties van Israeli's doorgaven.
Edit: hier een bron, met daaruit de volgende quote.
Op Snapchat en in besloten chatgroepen worden de rellen aangemoedigd. "Dit gebeurt er als jullie op neutraal terrein zijn", stelt iemand. "Hier is geen Gaza, dit is Amsterdam. We fucked you and your family today." Een ander plaatst een foto van een concentratiekamp en zegt: "Dit is jullie laatste stop."
De aanvallers worden bejubeld en als 'helden' gezien in deze groepen. Een ander zegt: "We zijn de nieuwe Marokkaanse generatie en we zullen jullie vernietigen. Vergeet niet dat wij de beste kickboxers in Nederland hebben."
Veel berichten komen uit een groep waar Amsterdamse taxichauffeurs actief zijn, waar ze elkaar waarschuwen voor politiecontroles.
Halsema liet zich niet liet strikken door de vragen van de journaliste, en het werd nog maar eens duidelijk waarom Al Jazeera in zo ongeveer het hele Midden-Oosten geband wordt.
Het hele gebeuren is voor mijn man in elk geval nog maar eens een extra onderbouwing waarom hij niet meer naar Nederland gaat/wil/durft. En hoewel dat ergens mijn hart breekt, want mijn naaste familie woont daar, en sommigen zijn te oud en te fragiel om te reizen, sta ik daar volledig achter.
-
De houding van Denk laat goed zien wat voor groot probleem Nederland heeft.Lilian1975 schreef: ↑08 nov 2024, 15:23Inderdaad, dan is dat duidelijk. Ik hoorde Denk vanmorgen ook al een en ander suggereren. Dus was even benieuwd..... Bedankt.
Ik volg je even niet. Het artikel bestaat niet uit louter beelden, en de getoonde beelden zijn een ondersteuning van wat in het artikel is opgetekend.HersteldHervormd schreef: ↑08 nov 2024, 15:52 Louter beelden laten zien is behoorlijk ongenuanceerd.
Ik vertrouw erop dat het Nederlandse rechtssysteem hier mee rechtvaardig aan de slag gaat, en ik hoop dat niemand het recht in eigen handen gaat nemen.
Natuurlijk heb ik er emotie bij maar die probeer ik hier niet teveel te uiten, omdat, zoals Herman het zo zeer treffend omschrijft: de emotie die ik bij mezelf waarneem niet meer kan categoriseren als 'oprecht christelijk'.
Jij vat in je post nu eigenlijk het geweld samen met "er zijn een paar flinke klappen uitgedeeld".Herman schreef: ↑08 nov 2024, 15:36Ik bagatelliseer niets. Ik probeer de feiten te scheiden van de emotie. Dat lijkt me voor beleidsmakers tamelijk nuttig om te doen. En ook voor politieke opponenten die een aftreden willen afdwingen.
En dat doe ik omdat de emotie die ik bij mezelf waarneem niet meer kan categoriseren als 'oprecht christelijk'.
Alleen al de dreiging van veel groter geweld, het feit dat mensen wapens (zoals messen) bij zich hebben al genoeg en daarom jouw zin absoluut niet op zijn plaats. Alsof er een vechtpartijtje heeft plaatsgevonden, meer niet. Ook als je de emotie loslaat (wat in mijn optiek niet zomaar kan, angst kan een heel terecht emotie zijn, zeker gelet op de beelden), is de zin 'er zijn een paar klappen uitgedeeld' in mijn ogen niet een weergave met de juiste nuance.