Mohammedaans terreur in Europa

Herman
Moderator

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door Herman »

Philip schreef: 08 nov 2024, 08:44 Ik bagatelliseer niets, ik wil alleen eerst duidelijk krijgen wat er precies is gebeurd.
Misschien kan je dan wat met deze impressie van misdaadverslaggever Van Wely:
De pogrom in Amsterdam vannacht was duidelijk goed gecoördineerd. Hoe hebben Intel van de politie en de burgemeester dit kunnen missen?
DDD

Bericht door DDD »

In het Nederlands Dagblad spreekt de Israelische premier ook over een pogrom.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Je weet dat je als stad definitief moreel failliet bent als de IDF naar je toe wordt gestuurd.

Nederland staat er weer goed op. Laten we maar weer de dialoog aangaan, collectief onze afschuw uitspreken, zeggen dat dit nooit meer mag gebeuren, nooit meer is nu, overgaan tot de orde van de dag en er niets van leren.

Ik kan wel janken.
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Beetje overdreven denk ik zoals ik het nu inschat maar het signaal is goed.

Hopelijk stuurt Hamas ook een vliegtuig om hun fans op te halen. Ik zou het toejuichen.
Terri

Bericht door Terri »

Edelweiss schreef: 08 nov 2024, 09:50 Je weet dat je als stad definitief moreel failliet bent als de IDF naar je toe wordt gestuurd.

Nederland staat er weer goed op. Laten we maar weer de dialoog aangaan, collectief onze afschuw uitspreken, zeggen dat dit nooit meer mag gebeuren, nooit meer is nu, overgaan tot de orde van de dag en er niets van leren.

Ik kan wel janken.
Ik huil ....kan wb mijn leeftijd niet meer verkassen, maar ben Nederland zo beu....
En na de jodenjacht zijn wij aan de beurt...
Maar Nederland zegt ( opnieuw) ga maar rustig slapen.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Bourdon16 schreef: 08 nov 2024, 09:54 Beetje overdreven denk ik zoals ik het nu inschat maar het signaal is goed.
Ik weet het niet. Er zijn verklaringen van gewonde Israeli's in ziekenhuizen dat politieagenten bewust niet ingrepen. Dan lijkt het me logisch dat alleen zo'n signaal al (ik gebruik hier het woord signaal, het is immers nog niet werkelijk vastgesteld) voldoende is de autoriteiten niet blind te vertrouwen en zelf regie te nemen, alleen al voor het geval dat. Op Schiphol werken ook onfrisse figuren. Misschien herinner je het verhaal nog van afgelopen april waarin notabene een vrijgelaten gijzelaar lastig gevallen werd door een security medewerker.
Bourdon16 schreef: 08 nov 2024, 09:54Hopelijk stuurt Hamas ook een vliegtuig om hun fans op te halen. Ik zou het toejuichen.
Ik met je.
Terri schreef: 08 nov 2024, 10:02 Ik huil ....kan wb mijn leeftijd niet meer verkassen, maar ben Nederland zo beu....
Ik voel zo met je mee. Het zou je verbazen, of eigenlijk ook niet, hoe vaak ik dit heb gehoord in het afgelopen jaar.
TSD

Bericht door TSD »

Edelweiss schreef: 08 nov 2024, 10:32
Bourdon16 schreef: 08 nov 2024, 09:54 Beetje overdreven denk ik zoals ik het nu inschat maar het signaal is goed.
Ik weet het niet. Er zijn verklaringen van gewonde Israeli's in ziekenhuizen dat politieagenten bewust niet ingrepen. Dan lijkt het me logisch dat alleen zo'n signaal al (ik gebruik hier het woord signaal, het is immers nog niet werkelijk vastgesteld) voldoende is de autoriteiten niet blind te vertrouwen en zelf regie te nemen, alleen al voor het geval dat. Op Schiphol werken ook onfrisse figuren. Misschien herinner je het verhaal nog van afgelopen april waarin notabene een vrijgelaten gijzelaar lastig gevallen werd door een security medewerker.
Bourdon16 schreef: 08 nov 2024, 09:54Hopelijk stuurt Hamas ook een vliegtuig om hun fans op te halen. Ik zou het toejuichen.
Ik met je.
Terri schreef: 08 nov 2024, 10:02 Ik huil ....kan wb mijn leeftijd niet meer verkassen, maar ben Nederland zo beu....
Ik voel zo met je mee. Het zou je verbazen, of eigenlijk ook niet, hoe vaak ik dit heb gehoord in het afgelopen jaar.
Ik denk wel dat Amsterdam bijna een land apart is. Je kunt echt niet stellen dat dit soort geweld in heel Nederland normaal is.

Sterker nog, ik denk dat dit grotendeels beperkt is tot Amsterdam, een aantal grote / studentensteden.
Philip schreef: 08 nov 2024, 08:44 Ik neem afstand van de reactie van MGG. Het gaat hier om een geradicaliseerde groep, net zoals sommige boeren zijn geradicaliseerd (zie RD-interview met Derk Boswijk) en sommige Staphorsters (rellen met Kick Out Zwarte Piet). Dit steeds koppelen aan het feit dat bepaald wangedrag in hun land van herkomst vaker voorkomt, is niet alleen onjuist (deze jongeren zijn in Nederland geboren en opgegroeid, net zoals de meesten van hun ouders), maar grenst ook aan racisme.
Dat kan waar wezen, natuurlijk gaat het om een geradicaliseerde groep. Maar ik ervaar sinds 7 oktober vorig jaar een enorme afstand met goede kennissen en (oud)collega's die Moslim zijn. Je ziet ze vrijwel allemaal, echt bijna zonder uitzondering, delen of liken van sterk pro-palestina / anti-israel berichten op social media. En alhoewel ik geen van hen verdenk van het plegen van geweld, is het wel echt zo, zoals MGG zegt, we hebben een bepaalde cultuur binnengelaten en daarmee een hele grote groep antisemitisten (waaronder enkele deradicaliseerden, maar die heb je er maar weinig nodig voor veel heisa).
Henk J

Bericht door Henk J »

Edelweiss schreef: 08 nov 2024, 09:50 Je weet dat je als stad definitief moreel failliet bent als de IDF naar je toe wordt gestuurd.

Ik kan wel janken.
De IDF lijkt nu toch niet te komen, dat lijkt me ook niet nodig trouwens. Wel zijn er nogal wat extra vluchten gepland.
In ieder geval echt verschrikkelijk dat er in 2024 een pogrom in Amsterdam kan plaatsvinden. Aan de andere kant, we weten wat voor groepen er in de samenleving rondlopen en hoeveel ruimte die ook elke keer weer kregen in Amsterdam dus dan hoeft dit ook niet te verbazen.
advocaat

Bericht door advocaat »

Ik zie hier ontkennen, bagatelliseren van wat gebeurd is en wat krokodillentranen daarover. Maar is er nu echt niemand die oprecht boos wordt over:
1 wat gebeurd is,
2 dat de regisseurs van dit geweld (de driehoek, in het bijzonder Halsema) nog vrij rondlopen?

Is er nu niemand op dit christelijke forum die de overtuiging heeft dat wat hier gebeurd echt niet kan en het hoog tijd is om Nederland als een westers christelijk Nederland te laten verrijzen?
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Ik vermoed jijzelf in iedergeval.
MarJT

Bericht door MarJT »

advocaat schreef: 08 nov 2024, 12:16 Ik zie hier ontkennen, bagatelliseren van wat gebeurd is en wat krokodillentranen daarover. Maar is er nu echt niemand die oprecht boos wordt over:
1 wat gebeurd is,
2 dat de regisseurs van dit geweld (de driehoek, in het bijzonder Halsema) nog vrij rondlopen?

Is er nu niemand op dit christelijke forum die de overtuiging heeft dat wat hier gebeurd echt niet kan en het hoog tijd is om Nederland als een westers christelijk Nederland te laten verrijzen?
Altijd dat gezanik op Halsema. De feiten rond wat ze kon weten en wat ze heeft gedaan zijn niet bekend. Ze heeft tot nu toe laten zien dat ze daadkrachtig kan optreden als daar aanwijzingen voor zijn.

En je laatste alinea: wat moet ik me voorstellen bij de 'verrijzenis van westers Christelijk Nederland'? Ik krijg de kriebels van je verwoording.
Terri

Bericht door Terri »

advocaat schreef: 08 nov 2024, 12:16 Ik zie hier ontkennen, bagatelliseren van wat gebeurd is en wat krokodillentranen daarover. Maar is er nu echt niemand die oprecht boos wordt over:
1 wat gebeurd is,

Helemaal eens, maar echt doordringen doet het niet.
De alomtegenwoordige frustratie van de wereld ( iedereen voelt dat t niet goed gaat) zoekt opnieuw een dader; juist ja, opnieuw de joden en wij ( ws heel snel al) erbij.
Ik weet niet of bv Wilders hier wat tegen kan doen.
De (linkse) antisemitistische grootmonden hebben de overste van deze wereld aan hun kant.
Toch: De Heere Jezus is Overwinnaar! En wie weet hoe spoedig komt dat openbaar. Maranatha.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

MarJT schreef: 08 nov 2024, 12:36 Altijd dat gezanik op Halsema. De feiten rond wat ze kon weten en wat ze heeft gedaan zijn niet bekend.
Er mag gewoon géén één klap vallen. Klaar. Dat is haar bestuurlijke verantwoordelijkheid en daar mag je los van wat voor feiten dan ook al een mening over hebben.
MGG

Bericht door MGG »

MarJT schreef: 08 nov 2024, 12:36
1 wat gebeurd is,

Altijd dat gezanik op Halsema. De feiten rond wat ze kon weten en wat ze heeft gedaan zijn niet bekend. Ze heeft tot nu toe laten zien dat ze daadkrachtig kan optreden als daar aanwijzingen voor zijn.

En je laatste alinea: wat moet ik me voorstellen bij de 'verrijzenis van westers Christelijk Nederland'? Ik krijg de kriebels van je verwoording.
Feit is dat zij als hoofd van de politie pogroms niet kan voorkomen. Ik krijg de kriebels van tuig wat op joden jaagt alsof het Nazi's zijn.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

MarJT schreef: 08 nov 2024, 12:36 Altijd dat gezanik op Halsema. De feiten rond wat ze kon weten en wat ze heeft gedaan zijn niet bekend. (...)
Dat lijkt niet helemaal waar.
Plaats reactie