Mohammedaans terreur in Europa

HersteldHervormd

Re: Mohammedaans terreur in Europa

Bericht door HersteldHervormd »

Bourdon16 schreef: 08 nov 2024, 07:14 Weer schokkend wat er in Amsterdam is gebeurd.

https://www.geenstijl.nl/5179700/dapper ... ishandelen
Ik schaam mij diep als Nederlander…
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Philip

Bericht door Philip »

Ik ben wel benieuwd naar de reportages in serieuzere media. NRC meldde gisteren al dat van beide kanten de confrontatie werd gezocht. Supporters van Maccabi Tel-Aviv zijn over het algemeen ook geen lieverdjes.

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... slaags-met

Eerder dit jaar vertoonden ze ook extreem wangedrag in Griekenland.

Neemt niet weg dat opnieuw sprake lijkt te zijn van ernstig geweld van pro-Palestijnse zijde.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Philip schreef: 08 nov 2024, 07:33 Ik ben wel benieuwd naar de reportages in serieuzere media. NRC meldde gisteren al dat van beide kanten de confrontatie werd gezocht. Supporters van Maccabi Tel-Aviv zijn over het algemeen ook geen lieverdjes.

Neemt niet weg dat opnieuw sprake lijkt te zijn van ernstig geweld van pro-Palestijnse zijde.
Ongelofelijk dat je terreur weer subtiel probeert te bagataliseren. Het is een terugkerend patroon bij je.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Philip schreef: 08 nov 2024, 07:33 Ik ben wel benieuwd naar de reportages in serieuzere media. NRC meldde gisteren al dat van beide kanten de confrontatie werd gezocht. Supporters van Maccabi Tel-Aviv zijn over het algemeen ook geen lieverdjes.

Nou, ik denk dat de supporters, die inderdaad geen lieverdjes zijn, gedaan hebben wat er in Nederland al wat langer had moeten gebeuren: de vele pro-Palestijnse uitingen goed aanpakken, wel tegenwicht bieden aan al het belachelijke geschreeuw en grof gescheld en beledig, niet willoos alles toelaten en laten zien wat een groep die eensgezind is wel kan ipv zich naar de slachtbank te laten leiden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef: 08 nov 2024, 08:00

Ongelofelijk dat je terreur weer subtiel probeert te bagataliseren. Het is een terugkerend patroon bij je.
Het is bij jou een terugkerend patroon dat je je emotie laat reageren. Lees gewoon de post eens en reageer gewoon inhoudelijk. Het wordt een beetje irritant.
MGG

Bericht door MGG »

Opzich gebeurde er gisteren toch niks bijzonders? Wij hebben bepaalde culturen toegelaten en dat zij hetzelfde gedrag vertonen als in hun land van herkomst is logisch.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

MGG schreef: 08 nov 2024, 08:17 Opzich gebeurde er gisteren toch niks bijzonders? Wij hebben bepaalde culturen toegelaten en dat zij hetzelfde gedrag vertonen als in hun land van herkomst is logisch.
Het is nog steeds van de zotte dat we politie en ME moeten inzetten bij voetbalwedstrijden. Dus los van de antisemitische component is dat al een ernstige schande voor een samenleving. Ik las deze week dat er een voorstel in de maak is om politie-inzet bij stadions te gaan stoppen en als supporters zich niet gedragen dat de prof-licentie kan worden ingetrokken. Ik ben gelijk voor.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Herman schreef: 08 nov 2024, 08:27
MGG schreef: 08 nov 2024, 08:17 Opzich gebeurde er gisteren toch niks bijzonders? Wij hebben bepaalde culturen toegelaten en dat zij hetzelfde gedrag vertonen als in hun land van herkomst is logisch.
Het is nog steeds van de zotte dat we politie en ME moeten inzetten bij voetbalwedstrijden. Dus los van de antisemitische component is dat al een ernstige schande voor een samenleving. Ik las deze week dat er een voorstel in de maak is om politie-inzet bij stadions te gaan stoppen en als supporters zich niet gedragen dat de prof-licentie kan worden ingetrokken. Ik ben gelijk voor.
Ik ook. Het gaat helemaal nergens meer over.
Philip

Bericht door Philip »

Ik bagatelliseer niets, ik wil alleen eerst duidelijk krijgen wat er precies is gebeurd. Mogelijk speelden ook Fenerbahce-supporters een rol. Een kwaliteitskrant als Het Parool schrijft: 'Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.'

Het waren in ieder geval geen rellen tussen supporters van Ajax en van Maccabi Tel-Aviv, dus wat dit met Ajax te maken heeft, begrijp ik niet.

Ik neem afstand van de reactie van MGG. Het gaat hier om een geradicaliseerde groep, net zoals sommige boeren zijn geradicaliseerd (zie RD-interview met Derk Boswijk) en sommige Staphorsters (rellen met Kick Out Zwarte Piet). Dit steeds koppelen aan het feit dat bepaald wangedrag in hun land van herkomst vaker voorkomt, is niet alleen onjuist (deze jongeren zijn in Nederland geboren en opgegroeid, net zoals de meesten van hun ouders), maar grenst ook aan racisme.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Philip schreef: 08 nov 2024, 08:44 Ik bagatelliseer niets, ik wil alleen eerst duidelijk krijgen wat er precies is gebeurd.
Wie de berichten online een beetje volgt, had dit aan kunnen zien komen. In Amsterdam is een extremistische groepering actief die al maandenlang Joden aanvalt. Dat er nu een paar duizend Israelische voetbalfans naar Amsterdam kwamen, was voor hen aanleiding om weer in actie te komen. Opnieuw faalde de Amsterdamse veiligheidsdriehoek in het voorkomen van gewelddadigheden. Als die driehoek het niet aankan, wordt het tijd voor onze regering om in te grijpen. Dit is nu uitgegroeid tot een internationaal incident en dan is daar ook wel aanleiding voor om dit op het hoogste niveau aan te pakken.
Philip

Bericht door Philip »

Op sociale media kwam ik de volgende reactie tegen
As an Israeli living in Amsterdam for the last 12 years I will go ahead and say it - the behavior of the football fans (Israeli) prior to this was shameful - they did chant death to Arabs and they did walk around tearing Palestinian flags - but also this isn't far from what the pro Palestinian protests have been doing.

And as an Israeli in Amsterdam I will also say this - what happened during the night is absolutely insane, I'm terrified. This isn't a pro Palestinian response this is just pure hatred.

The world is becoming more and more extreme. Whoever here is trying to justify one thing with another - you're adding more fuel to fire.

I don't wanna leave my bed this morning.
Van een meer pro-Palestijns account kwam de volgende tekst:
'Let the IDF win to Fuck the Arabs!'

Maccabi Tel Aviv hooligans chanted this genocidal song whilst being protected by the police in Amsterdam.

The song has a verse saying,'There are no schools in Gaza because there are no children left.'
Laten we nou eerst even afwachten wat er precies is gebeurd voordat we weer overhaaste conclusies trekken. Daar heeft niemand iets aan.
MGG

Bericht door MGG »

Herman schreef: 08 nov 2024, 08:27
Als we dat bij alle evenementen doen en ook bij clubjes die demonstraties regelen dan ben ik voor.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: 08 nov 2024, 08:44 Ik bagatelliseer niets, ik wil alleen eerst duidelijk krijgen wat er precies is gebeurd. Mogelijk speelden ook Fenerbahce-supporters een rol. Een kwaliteitskrant als Het Parool schrijft: 'Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.'

Het waren in ieder geval geen rellen tussen supporters van Ajax en van Maccabi Tel-Aviv, dus wat dit met Ajax te maken heeft, begrijp ik niet.

Ik neem afstand van de reactie van MGG. Het gaat hier om een geradicaliseerde groep, net zoals sommige boeren zijn geradicaliseerd (zie RD-interview met Derk Boswijk) en sommige Staphorsters (rellen met Kick Out Zwarte Piet). Dit steeds koppelen aan het feit dat bepaald wangedrag in hun land van herkomst vaker voorkomt, is niet alleen onjuist (deze jongeren zijn in Nederland geboren en opgegroeid, net zoals de meesten van hun ouders), maar grenst ook aan racisme.
Bekijk even de profielen van de honderden haatreacties onder de accounts van Ajax. Het is overduidelijk dat het een bepaalde cultuur is die weinig met Nederland te maken heeft.
Natuurlijk is het racisme. Stel je voor dat we niet meer wegkijken en wat minder naïef zijn. Dat Joden wederom niet veilig zijn in Amsterdam is maar een detail.
Laatst gewijzigd door MGG op 08 nov 2024, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Philip schreef: 08 nov 2024, 08:53 Op sociale media kwam ik de volgende reactie tegen
Dat zal allemaal wel, maar op sociale media kwam ik de volgende reactie tegen waarin pro-Palestijnen elkaar opjutten om op "Joden Jacht" te gaan. Het staat er letterlijk.
Het zal waar zijn dat voetbalfans in veel landen geen lieverdjes zijn, maar dit gaat toch echt over wat anders. Ook toen er geen Israelische voetbalfans in Amsterdam waren, waren er immers al ernstige incidenten, de laatste keer was dat op 7 oktober bij de herdenking door (met name) Nederlandse christenen die Israel steunen. Dit is een patroon en dat patroon moet doorbroken worden.
Philip

Bericht door Philip »

elbert schreef: 08 nov 2024, 09:08
Philip schreef: 08 nov 2024, 08:53 Op sociale media kwam ik de volgende reactie tegen
Dat zal allemaal wel, maar op sociale media kwam ik de volgende reactie tegen waarin pro-Palestijnen elkaar opjutten om op "Joden Jacht" te gaan. Het staat er letterlijk.
Het zal waar zijn dat voetbalfans in veel landen geen lieverdjes zijn, maar dit gaat toch echt over wat anders. Ook toen er geen Israelische voetbalfans in Amsterdam waren, waren er immers al ernstige incidenten, de laatste keer was dat op 7 oktober bij de herdenking.
Eens. De vraag is alleen hoe je op een goede manier hard ingrijpt. Op dit moment is de sympathie voor het geweld van pro-Palestijnse zijde beperkt. Bijna iedereen ziet dat zij de enige groep zijn die in deze mate geweld pleegt. Je moet voorkomen dat je geweld gebruikt tegen onschuldige passanten en toeschouwers, want dat is een snelle manier om de sympathie te laten groeien.
Plaats reactie