MGG schreef: ↑06 nov 2024, 21:48
HersteldHervormd schreef: ↑06 nov 2024, 21:31
Je hebt wel gelijk gekregen MGG, Trump heeft inderdaad makkelijk gewonnen.
Maar de zure reacties van links vind ik tot nu toe echt meevallen. Valt jou dat ook op?
Het valt mij mee. Mogelijk gewenning na diverse rechtse overwinningen? Bij de NOS baalt men duidelijk maar echt zuur werd het niet. Ik neem aan dat men tegen beter weten in optimistisch bleef. Of het was echt naïviteit, maar wat ik kan kunnen hun met een heel team veel sneller en beter. Het was al snel duidelijk dat Trump onderschat was. Ik ga er maar vanuit dat de NOS bewust de spanning wat hoog hielt omdat dit goed is voor de kijkcijfers. Het viel mij wel op dat de redenen/smoesjes al snel kwamen, maar het compliment dat Trump het goed doet miste ik.
Harris en Biden stellen zich tot nu toe netjes op. Opzich ook verstandig want zo is het contrast scherp. Bernie Sanders is te oud om de volgende keer mee te doen. Ik denk dat de democraten wel in die hoek moeten zoeken. Iemand die inspireert en de boel opschut.
Maurice de Hond heeft een leuk artikel geschreven op peil over de Nederlandse voorkeur voor Amerikaanse president. Dan zal je wel snappen waarom de media eerder kritisch is op Trump dan lovend. Nederlanders zijn traditiegetrouw meer op de hand van de Democraten. Trump doet het alleen (redelijk) goed bij alles rechtser dan de VVD.
Maar goed, eerlijk gezegd heb ik lange tijd gedacht dat Harris zou winnen. Nek aan nek, maar Harris zou winnen. De laatste week begon ik hier ernstig aan te twijfelen, ze heeft zich gewoon niet goed geprofileerd. Eigenlijk een beetje dezelfde fout van CDA, VVD en PVDA/GL. Geen duidelijk verhaal. Het populisme van Trump is onderschat.