Ha ha, ik voelde me tijdens het zoeken zeker als degenen die droomden. Maar bepaalde elementen staan me nog gedetailleerd voor de geest. Bovendien kan ik me herinneren dat het kort verscheen na zijn column (hé!, dat is een aanknopingspunt) in de Saambinder waarin hij beschreef dat jongeren op maandag op catechisatie al geen idee meer hadden waar zondags de preek over ging ("uit Openbaring geloof ik") en dat een verstandelijk beperkte jongen hen daarin beschaamde.DDD schreef: ↑29 okt 2024, 18:41 Ik ben ook wel benieuwd. Bijzonder dat dit destijds niet is besproken. Heb je het niet gedroomd?
Ik kom in heel verschillende GG, maar het lijkt allemaal erg op elkaar. Een enkele gemeente zou misschien in de huidige tijd wat beter passen in de CGK. Maar goed. Dat is hier het onderwerp niet.
Ik weet nog erg goed dat ik toen dacht: dat is in korte tijd best veel negatieve publiciteit over Werkendam van de hand van hun vroegere dominee. Werkendammers een klein beetje van dichtbij kennende weet ik nog dat ik dacht: dat vinden ze waarschijnlijk niet zo leuk.