Erdee
Re: Erdee
Nee. Ze zal veel niet begrijpen, net zoals jij en ik, maar de kernboodschap is met enig oefenen natuurlijk best duidelijk te krijgen.
En de meeste mensen zijn zich niet bewust van hetgeen ze niet weten. Dat is in veel gevallen het probleem.
En de meeste mensen zijn zich niet bewust van hetgeen ze niet weten. Dat is in veel gevallen het probleem.
- Maanenschijn
Het is prachtig. Ook (voor mij) zo leerzaam om te lezen dat de Heere de Bijbel zo nadrukkelijk gebruikt voor antwoorden op (geloofs)vragen. Ik peuter vaak rond in mijn gevoel, maar zou veel meer actief moeten zijn met het Woord.Ad Anker schreef:https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Wat een bemoedigende ontwikkeling. Ik link het ook aan de discussie in een andere topic over Alpha.
Tegelijkertijd is het ook wel ingewikkeld wat de rol en de taak van de evangelist is. Die worsteling is er, zo lees ik.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
- Maanenschijn
Ik dacht al…. Er zal wel iemand aanslaan op de specifieke benoeming van de vertaling. Wat mij betreft overigens een zinloze toevoeging. Haar bekering en geloof zijn niet meer of minder vanwege de gebruikte vertaling.GerefGemeente-lid schreef:Inderdaad. Ik heb het ook met vreugde mogen lezen.Ad Anker schreef: ↑16 okt 2024, 09:25 https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Wat een bemoedigende ontwikkeling. Ik link het ook aan de discussie in een andere topic over Alpha.
Tegelijkertijd is het ook wel ingewikkeld wat de rol en de taak van de evangelist is. Die worsteling is er, zo lees ik.
Mooi ook dat de mevrouw blijkbaar goed overweg kan met de gewone Statenvertaling en dit geen belemmering vormde, zoals vaak wordt beweerd.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Je weet dat op niet officiële momenten de HSV gewoon wordt gebruikt op te posten en zelfs op persoonlijke titel uitgedeeld wordt? Waarschijnlijk heeft mevrouw beide vertalingen gekregen, thuis naast elkaar liggen en heeft ze niet de kramp en spanning die jij blijkbaar ervaart t.a.v. vertalingen.GerefGemeente-lid schreef: ↑16 okt 2024, 11:37Inderdaad. Ik heb het ook met vreugde mogen lezen.Ad Anker schreef: ↑16 okt 2024, 09:25 https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Mooi ook dat de mevrouw blijkbaar goed overweg kan met de gewone Statenvertaling en dit geen belemmering vormde, zoals vaak wordt beweerd.
Ik vind het gespreksvervuiling inderdaad. Er zijn hier mensen die zitten zo vast in denkbeelden dat het irritant wordt. Ik doel op GGlid. Hier met de SV aankomen, in een andere topic Bertiel te grazen neemt die een volstrekt Nederlandse uitdrukking gebruikt over gebakken peren en daarmee niets zegt over een vertaling an sich. Best ingewikkeld. Alles wordt zo in een sfeer van zogenaamde rechtzinnigheid getrokken. Het is alleen precies het tegenovergestelde.
-
Als zij beide vertalingen heeft, dan gaat haar voorkeur ondanks de wat moeilijkere taal blijkbaar uit naar de SV. Een zijstraat wat mij betreft.Erskinees schreef: ↑16 okt 2024, 12:01Je weet dat op niet officiële momenten de HSV gewoon wordt gebruikt op te posten en zelfs op persoonlijke titel uitgedeeld wordt? Waarschijnlijk heeft mevrouw beide vertalingen gekregen, thuis naast elkaar liggen en heeft ze niet de kramp en spanning die jij blijkbaar ervaart t.a.v. vertalingen.GerefGemeente-lid schreef: ↑16 okt 2024, 11:37Inderdaad. Ik heb het ook met vreugde mogen lezen.Ad Anker schreef: ↑16 okt 2024, 09:25 https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
-
het oordeel vind ik teleurstellend. Blijkbaar weet je goed hoe het bij andere zit. Weet je het ook hoe het bij jezelf zit?Ad Anker schreef: ↑16 okt 2024, 12:02 Ik vind het gespreksvervuiling inderdaad. Er zijn hier mensen die zitten zo vast in denkbeelden dat het irritant wordt. Ik doel op GGlid. Hier met de SV aankomen, in een andere topic Bertiel te grazen neemt die een volstrekt Nederlandse uitdrukking gebruikt over gebakken peren en daarmee niets zegt over een vertaling an sich. Best ingewikkeld. Alles wordt zo in een sfeer van zogenaamde rechtzinnigheid getrokken. Het is alleen precies het tegenovergestelde.
-
- Verbannen
Wat let je om het te knippen? Van mij mag het hoor.Ad Anker schreef: ↑16 okt 2024, 12:02 Ik vind het gespreksvervuiling inderdaad. Er zijn hier mensen die zitten zo vast in denkbeelden dat het irritant wordt. Ik doel op GGlid. Hier met de SV aankomen, in een andere topic Bertiel te grazen neemt die een volstrekt Nederlandse uitdrukking gebruikt over gebakken peren en daarmee niets zegt over een vertaling an sich. Best ingewikkeld. Alles wordt zo in een sfeer van zogenaamde rechtzinnigheid getrokken. Het is alleen precies het tegenovergestelde.
En zo verzandt het delen van een mooi bericht in een hopeloze woordenstrijd. Jammer!
Idee: laat ieder zijn eigen bijdrage in die woordenstrijd bekijken, niet die van een ander.
Vervolgidee: laten we ons verheugen over de zegen over het werk op deze evangelisatiepost
Idee: laat ieder zijn eigen bijdrage in die woordenstrijd bekijken, niet die van een ander.
Vervolgidee: laten we ons verheugen over de zegen over het werk op deze evangelisatiepost
- Niet meer zo actief -
-
Ik begreep dat er bij een andere post ook een groepje belijdeniscatechisatie volgt.
Wat een mooi bericht. Afgelopen jaren zijn bij ons ook meerdere belijdende leden vanuit de Alpha cursus gekomenAd Anker schreef: ↑16 okt 2024, 09:25 https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Een vriendin heeft dit vorig jaar ook gevolgd. Zij vindt het lastig om een kerk te vinden om zich bij aan te sluiten. Haar partner is van huis uit PKN en wil helaas niets meer met kerk en geloof te maken hebben.
Beide erg mooi om te horen, en bemoedigend!merel schreef: ↑17 okt 2024, 08:40Wat een mooi bericht. Afgelopen jaren zijn bij ons ook meerdere belijdende leden vanuit de Alpha cursus gekomenAd Anker schreef: ↑16 okt 2024, 09:25 https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Een vriendin heeft dit vorig jaar ook gevolgd. Zij vindt het lastig om een kerk te vinden om zich bij aan te sluiten. Haar partner is van huis uit PKN en wil helaas niets meer met kerk en geloof te maken hebben.
Bij het lezen van het artikel over Edina dacht ik wel bij het lezen dat de SV specifiek benoemd werd "wat jammer dat er in zo'n mooi artikel zo'n kerkpolitieke opmerking moet terechtkomen." Maar dat kan ook wat over mij zeggen, want in de GG is dit natuurlijk heel gewoon. In ieder geval was het voor mij niet belangrijk genoeg om meteen te reageren, ik dacht ook dat er vast wel iemand anders op zou aanslaan

Maar nogmaals: verheugend om te lezen!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant