Erdee

Erskinees

Re: Erdee

Bericht door Erskinees »

Dit is een forum voor en over de reformatorische gezindte. Het is dus helemaal niet gek of verkeerd wanneer het over "anderen" binnen die gezindte gaat. Zeker niet op de voorzichtige en nette wijze waarop Newton het verwoord.
2e Hans

Bericht door 2e Hans »

Wat raar:
Foto’s maken van uitvaart van ds Moerkerken en publiceren in de krant.
DDD

Bericht door DDD »

Wat is daar raar aan? Dat gebeurt toch altijd al? Van de begrafenis van ds. G.H. Kersten zijn toch ook foto's?

Alleen staan de foto's van je eigen familie niet in de krant. Ik verbaas mij er juist over dat het ND een veel uitgebreider verslag heeft (sowieso over dit overlijden). Ik denk ook dat hun analyses heel wat uitvoeriger zijn.
2e Hans

Bericht door 2e Hans »

DDD schreef: 15 okt 2024, 21:19 Wat is daar raar aan? Dat gebeurt toch altijd al? Van de begrafenis van ds. G.H. Kersten zijn toch ook foto's?

Alleen staan de foto's van je eigen familie niet in de krant. Ik verbaas mij er juist over dat het ND een veel uitgebreider verslag heeft (sowieso over dit overlijden). Ik denk ook dat hun analyses heel wat uitvoeriger zijn.
Ik kan me niet herinneren dat het RD eerder foto’s van een uitvaart van een dergelijke begrafenis publiceerde.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Wat is het probleem van de foto’s?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef: 15 okt 2024, 22:04 Wat is het probleem van de foto’s?
Van is het nut?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
DDD

Bericht door DDD »

Daar is heel veel nut van. Ik vond het bijvoorbeeld heel boeiend om te zien dat iedereen in het zwart was. Het geeft een indruk van de omstandigheden en van het weer.

Foto's vind ik sowieso een goede aanvulling in de krant.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 15 okt 2024, 22:47 Daar is heel veel nut van. Ik vond het bijvoorbeeld heel boeiend om te zien dat iedereen in het zwart was. Het geeft een indruk van de omstandigheden en van het weer.

Foto's vind ik sowieso een goede aanvulling in de krant.
Waarom is dat boeiend? Het is toch heel logisch om in het zwart naar een begrafenis te gaan?
DDD

Bericht door DDD »

Dat blijkt;-)

Maar ik ben dat niet gewend, behalve van het koningshuis. En ik zou het trouwens zelf ook niet willen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

2e Hans schreef: 15 okt 2024, 21:01 Wat raar:
Foto’s maken van uitvaart van ds Moerkerken en publiceren in de krant.
Mijn oma had een foto van de uitvaart van opa gewoon op de kast staan. Eentje waar haar zoon's en één kleinzoon naast de auto liepen. Allemaal in lang zwart. Een mooie statige foto en een goed hulpmiddel voor de verwerking.
Dus het kan prima. Maar ik zou het te ver vinden gaan om het verdriet van de familie in Story-achtige close-ups op de voorpagina van de krant te zetten.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Wat een bemoedigende ontwikkeling. Ik link het ook aan de discussie in een andere topic over Alpha.
Tegelijkertijd is het ook wel ingewikkeld wat de rol en de taak van de evangelist is. Die worsteling is er, zo lees ik.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

zeker, heb het ook met vreugde mogen lezen!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Mooi!

Hopelijk wordt er doorgepakt op het vraagstuk t.a.v. gemeentevorming in de posten. Tot 7 jaar geleden heb ik (overigens met veel vreugde) mogen meedraaien bij koffieochtenden en zondagse diensten in een GG-post. Maar toen waren er al worstelingen hoe te komen tot een gemeente, dat is blijkbaar nog niet opgelost.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

In de CGK hebben we het fenomeen zendingsgemeente. Het is misschien goed om dat over te nemen. In ieder geval voor de Gouwstraat zou dat een prima passende oplossing zijn.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 16 okt 2024, 09:25 https://www.rd.nl/artikel/1081155-rotte ... rstelingen
Wat een bemoedigende ontwikkeling. Ik link het ook aan de discussie in een andere topic over Alpha.
Tegelijkertijd is het ook wel ingewikkeld wat de rol en de taak van de evangelist is. Die worsteling is er, zo lees ik.
Inderdaad. Ik heb het ook met vreugde mogen lezen.
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 16 okt 2024, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie