Er zat nogal een opklimming in de post van Orchidee. Geen verjaardag, geen cadeautjes, geen dokter, geen 112 bellen. Die eerste drie kan ik mij iets bij voorstellen. Dat laatste niet zo.DDD schreef: ↑14 okt 2024, 19:04Er stond alleen een voorbehoud, dus wat dat betreft is de reactie van Orchidee wat overdreven. Maar kunt ook vragen om een wat nadere toelichting als je je oren niet gelooft. Al heeft Edelweiss inmiddels een duidelijk voorbeeld gegeven.
Ik stoor mij er aan dat hier mensen de wonderlijkste gevolgtrekkingen en redeneringen aanvoeren, zonder dat daar door jou of huisman een punt van gemaakt wordt. Maar een eenvoudige waarneming van feiten, bijvoorbeeld dat er mensen zijn die vanwege de zondagsrust niet de dokter of 112 bellen, moet dan ineens onderbouwd worden, of wordt niet zonder meer aangenomen. Waarom? Zulke dingen komen niet in de krant en evenmin in een rouwadvertentie.
Als je er nu eens gewoon vanuit ging dat de meeste mensen hier integer zijn en de waarheid vertellen, of dat althans naar beste weten doen. Dan kan het natuurlijk geen kwaad om in sommige gevallen enige overdrijving niet uit te sluiten. Maar daar kun je dan toch ook een verhelderende vraag over stellen?
Als het over dit onderwerp gaat. (Wat doe je niet op zondag) kom je op dit forum soms de meest wonderlijke verhalen tegen over vroeger waar soms ook een lichte Maarten ‘t Hart overdrijving in aanwezig is.