Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Altijd wat lastig om in een specifieke casus vanaf de zijlijn wat te roepen, maar ik denk dat het juist heel mooi kan zijn als je als ouders je kinderen kunt helpen om op termijn juist des te steviger op eigen benen te staan. En ook is het mooi als de band tussen ouders en kinderen van dien aard is dat dit zo kan.
Is het het ideaalplaatje? Nee zeker niet, maar ik krijg ook niet de indruk dat dit de vaste oplossing is voor de lange termijn.
Is het het ideaalplaatje? Nee zeker niet, maar ik krijg ook niet de indruk dat dit de vaste oplossing is voor de lange termijn.
- Niet meer zo actief -
-
Daarom zeg ik er ook bij. Het ''lijkt'' me... Ik ken de achtergrond verder niet behoudens wat info die Orchidee gedeeld heeft.Terri schreef: ↑14 okt 2024, 16:20We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken, dus misschien is het juist wel heel volwassen om een poosje 'in te wonen' , wat overigens vroeger heel normaal was.HersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 13:50Voor de prijs van een Eend een Ferrari willen kopen, zou mijn baas zeggen.
Het is toch een beetje kiezen of delen. Inwonen bij ouders lijkt me echt armoe en ook niet echt een kenmerk van volwassenheid.
Als de mogelijkheid er is, is het slim, de huizenmarkt is volledig op hol.
En je levert net zo goed in. Klein, weinig privacy.
Of je nu in een klus-huis trekt, of voor deze mogelijkheid kiest, een jong stel met een kindje kiest niet voor 'het gemak dient de mens' voor zo'n oplossing.
Dat geloof ik niet.
Ik haakte meer op dat betreffende mensen absoluut geen appartement of maisonnette willen. Wij verwachten ons eerste kindje binnenkort en wonen ook in een appartement. Uiteraard zouden we op termijn ook wel een huis aan de grond willen, maar hoe realistisch is dat in de Randstad?
Maar los van deze specifieke casus (om het allemaal niet te persoonlijk te maken) vind ik inwonen bij ouders echt armoe. Dan moet de nood wel hoog zijn. Andersom vind ik het minder erg. Voor je ouders zorgen moet altijd mogelijk zijn.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Van harte gefeliciteerd, HersteldHervormd!
Als het gaat over appartementen, over hoeveel vierkante meter gaat het dan? Google zegt dat een appartement in Nederland gemiddeld 67 vierkante meter groot is; ik zag hier ook 70 en 90 voorbij komen. Met een prettige buitenruimte vind ik een appartement juist ideaal. Alles is gelijkvloers.
Ik denk dat de standaarden hier wat afwijken, maar wij kozen en kiezen bewust voor een appartement.
Wij wonen nu in een appartement van 120 vierkante meter maar verhuizen binnenkort naar een appartement van 155 vierkante meter.
Daar zitten twee buitenruimtes bij van resp. 20 en 50 vierkante meter. Maar ik besef dat dat wellicht qua Nederlandse begrippen extreem verwend is.
Als het gaat over appartementen, over hoeveel vierkante meter gaat het dan? Google zegt dat een appartement in Nederland gemiddeld 67 vierkante meter groot is; ik zag hier ook 70 en 90 voorbij komen. Met een prettige buitenruimte vind ik een appartement juist ideaal. Alles is gelijkvloers.
Ik denk dat de standaarden hier wat afwijken, maar wij kozen en kiezen bewust voor een appartement.
Wij wonen nu in een appartement van 120 vierkante meter maar verhuizen binnenkort naar een appartement van 155 vierkante meter.
Daar zitten twee buitenruimtes bij van resp. 20 en 50 vierkante meter. Maar ik besef dat dat wellicht qua Nederlandse begrippen extreem verwend is.
-
Dankjewel. Wij wonen in een appartement á 85m2. Dat is prima.Edelweiss schreef: ↑14 okt 2024, 18:42 Van harte gefeliciteerd, HersteldHervormd!
In Zwitserland zijn de huizen überhaupt groter toch? Ik was van de zomer nog in Bazel, maar het meeste ziet er toch niet verkeerd uit hoor

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Gefeliciteerd Hersteld Hervormde! Wat leuk voor jullie!.
Ons eerste huurappartement was 90 vierkante meter. Wij hadden indertijd een balkon van 8 vierkante meter. Daarna zijn wij verhuisd naar een huis van 120 vierkante meter met een tuin van 50 vierkante meter. Boven hadden we voldoende ruimte. Beneden vonden wij het te klein. Daarom zijn wij verhuisd.
Kinderen (tijdelijk) in huis nemen zouden wij ook kunnen doen. Alleen niet zonder voorwaarden en ligt dat ook aan de aanhang. Ouders idem dito. Al vraag ik mij af of wij alle ouders in huis zullen nemen. Soms is het voor de verhouding beter om het niet te doen.
Ons eerste huurappartement was 90 vierkante meter. Wij hadden indertijd een balkon van 8 vierkante meter. Daarna zijn wij verhuisd naar een huis van 120 vierkante meter met een tuin van 50 vierkante meter. Boven hadden we voldoende ruimte. Beneden vonden wij het te klein. Daarom zijn wij verhuisd.
Kinderen (tijdelijk) in huis nemen zouden wij ook kunnen doen. Alleen niet zonder voorwaarden en ligt dat ook aan de aanhang. Ouders idem dito. Al vraag ik mij af of wij alle ouders in huis zullen nemen. Soms is het voor de verhouding beter om het niet te doen.
Ik begreep dat ze eerst elders gewoond hebben en nu voor deze tijdelijke oplossing gekozen hebben.
Ik heb het niet specifiek over die situatie. Mijn reactie was volgend op @Edelweiss en @HersteldHervormd.
-
Dankjewel merel.
- Heidebloem
Van harte gefeliciteerd! Hopelijk mag alles goed gaan? Grappig, ik dacht dat je een kalende 50+er wasHersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 18:11Daarom zeg ik er ook bij. Het ''lijkt'' me... Ik ken de achtergrond verder niet behoudens wat info die Orchidee gedeeld heeft.Terri schreef: ↑14 okt 2024, 16:20We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken, dus misschien is het juist wel heel volwassen om een poosje 'in te wonen' , wat overigens vroeger heel normaal was.HersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 13:50Voor de prijs van een Eend een Ferrari willen kopen, zou mijn baas zeggen.
Het is toch een beetje kiezen of delen. Inwonen bij ouders lijkt me echt armoe en ook niet echt een kenmerk van volwassenheid.
Of je nu in een klus-huis trekt, of voor deze mogelijkheid kiest, een jong stel met een kindje kiest niet voor 'het gemak dient de mens' voor zo'n oplossing.
Dat geloof ik niet.
Ik haakte meer op dat betreffende mensen absoluut geen appartement of maisonnette willen. Wij verwachten ons eerste kindje binnenkort en wonen ook in een appartement. Uiteraard zouden we op termijn ook wel een huis aan de grond willen, maar hoe realistisch is dat in de Randstad?
Maar los van deze specifieke casus (om het allemaal niet te persoonlijk te maken) vind ik inwonen bij ouders echt armoe. Dan moet de nood wel hoog zijn. Andersom vind ik het minder erg. Voor je ouders zorgen moet altijd mogelijk zijn.
-
Wat ben je toch complimenteus vandaagHeidebloem schreef: ↑14 okt 2024, 21:27Van harte gefeliciteerd! Hopelijk mag alles goed gaan? Grappig, ik dacht dat je een kalende 50+er wasHersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 18:11Daarom zeg ik er ook bij. Het ''lijkt'' me... Ik ken de achtergrond verder niet behoudens wat info die Orchidee gedeeld heeft.Terri schreef: ↑14 okt 2024, 16:20We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken, dus misschien is het juist wel heel volwassen om een poosje 'in te wonen' , wat overigens vroeger heel normaal was.HersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 13:50
Voor de prijs van een Eend een Ferrari willen kopen, zou mijn baas zeggen.
Dat geloof ik niet.
Maar los van deze specifieke casus (om het allemaal niet te persoonlijk te maken) vind ik inwonen bij ouders echt armoe. Dan moet de nood wel hoog zijn. Andersom vind ik het minder erg. Voor je ouders zorgen moet altijd mogelijk zijn.![]()
Het gaat verder goed hoor gelukkig.
- Heidebloem
Fijn!HersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 21:40Wat ben je toch complimenteus vandaagHeidebloem schreef: ↑14 okt 2024, 21:27Van harte gefeliciteerd! Hopelijk mag alles goed gaan? Grappig, ik dacht dat je een kalende 50+er wasHersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 18:11Daarom zeg ik er ook bij. Het ''lijkt'' me... Ik ken de achtergrond verder niet behoudens wat info die Orchidee gedeeld heeft.Terri schreef: ↑14 okt 2024, 16:20
We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken, dus misschien is het juist wel heel volwassen om een poosje 'in te wonen' , wat overigens vroeger heel normaal was.
Dat geloof ik niet.
Maar los van deze specifieke casus (om het allemaal niet te persoonlijk te maken) vind ik inwonen bij ouders echt armoe. Dan moet de nood wel hoog zijn. Andersom vind ik het minder erg. Voor je ouders zorgen moet altijd mogelijk zijn.![]()
Ik ben wel benieuwd hoe je bij die 50+ kwam maar ook dat gebrek aan haar is mij een raadsel.
Haha goede vraag, ik bedenk gewoon heel snel een beeld bij een forummer a.d.h.v. het reageren (en dat beeld is meestal onjuist
Gefeliciteerd HH. En kalende 50+-er en eerste keer vader worden kan best samengaan trouwens. Maar ja, hoe zong Frans Halsema het ook al weer? "En als ik oud moet worden, dan alleen met haar".HersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 21:40Wat ben je toch complimenteus vandaagHeidebloem schreef: ↑14 okt 2024, 21:27Van harte gefeliciteerd! Hopelijk mag alles goed gaan? Grappig, ik dacht dat je een kalende 50+er wasHersteldHervormd schreef: ↑14 okt 2024, 18:11Daarom zeg ik er ook bij. Het ''lijkt'' me... Ik ken de achtergrond verder niet behoudens wat info die Orchidee gedeeld heeft.Terri schreef: ↑14 okt 2024, 16:20
We kunnen niet in elkaars portemonnee kijken, dus misschien is het juist wel heel volwassen om een poosje 'in te wonen' , wat overigens vroeger heel normaal was.
Dat geloof ik niet.
Ik ben wel benieuwd hoe je bij die 50+ kwam maar ook dat gebrek aan haar is mij een raadsel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Heel grappig. Ik had eerder gedacht dat HH 22 is.
- Lilian1975
Ik zou dan aanraden ook onder de rook van Rotterdam te kijken. Je hebt geen email gestuurd. Maar soms komt hier best wat voorbij.... weliswaar niet super geïsoleerd en modern...