Haha, ik ken een Rotterdamse oude dame, die enorm plat Rotterdams praat. Zij zegt over zulke mensen: 'Sij geef dr bek ook maar een douw'.ZWP schreef: ↑11 okt 2024, 14:34"PVV-vicepremier Fleur Agema zwakt haar uitspraak dat ze nog wel wil zien wie ‘zo stoer is’ om het staatsnoodrecht tegen te houden af. ,,Dat had ik niet moeten doen”, zei Agema vrijdagmiddag. De PVV-bewindsvrouw benadrukt juist respect te hebben voor het parlement. Ze kwam terug op haar woorden na een gesprek met premier Dick Schoof."ZWP schreef: ↑11 okt 2024, 12:39 De kop van het artikel zegt het al een beetje:
https://www.destentor.nl/politiek/pvv-v ... ~a6b0b7c9/
"PVV-vicepremier Agema tart Eerste Kamer over asielwet: ‘Ik wil weleens zien wie stoer is’"
Gelukkig een wijze senator (Schalk):
Agema geeft hier een mooi voorbeeld van het opschuiven naar een meer autoritaire manier van regeren: "Might makes right".SGP-senator Schalk reageert vrijdag gelaten op de woorden van Agema. ,,Als ze dinsdag goed heeft geluisterd in Vak K, dan weet ze dat er een behoorlijke meerderheid vindt dat de huidige route van het staatsnoodrecht onwenselijk is.” Een spoedwet ‘met voldoende body’ heeft daarentegen een meerderheid, ‘dat ziet iedereen die kan tellen’.
De route van het asielnoodrecht kan worden geblokkeerd of teruggedraaid, zo benadrukt Schalk, waardoor het kabinetsdoel van minder asielinstroom niet wordt bereikt. ,,De Eerste Kamer wil alleen zorgvuldig zijn.” De SGP’er gaat er vanuit dat de ministerraad vrijdag ‘goed gaat terugkijken’ naar was er dinsdag in de Eerste Kamer gebeurde en ‘hoe daarop geacteerd moet worden’.
Rechts weigert steun voor hun eigen plannen te organiseren maar wil zich alleen beroepen op macht.
Wat een zooitje.
Ik kan me die wallen onder de ogen van Dick Schoof regelmatig goed voorstellen. Kom op zeg, dit is dan je vice-premier, en die kun je tot dan de orde roepen alsof het een puber is die even de grenzen uit het oog verliest.