Onderzoekers kunnen niets over data bewijzen!, want de data zijn anoniem. Ze melden wel braaf dat er zo'n 7% niet in het register wil.Wim Anker schreef: ↑25 sep 2024, 19:26Ik zal nog ff zoeken maar het was een mededeling van het RIVM zelf.parsifal schreef: ↑25 sep 2024, 19:19Het rapport noemt natuurlijk wel wat haken en ogen. Ook wordt het rapport herzien. Dat kan ook om verduidelijkingen gaan in plaats van fouten herstellen. Na het rapport (niet heel zorgvuldig) gelezen te hebben denk ik nog steeds dat de analyse goed bedacht is, maar dat je altijd tegen problemen aan loopt als je gevaccineerden met niet-gevaccineerden vergelijkt om vaccinatieschade te vinden. Dat kan in experimentele setting, maar niet als je een dodelijke ziekte hebt, waar het vaccin tegen zou beschermen.huisman schreef: ↑25 sep 2024, 17:43Dat begrijp jij niet? Als een rapport en haar conclusies met persberichten en veel bombarie gepubliceerd wordt en daarna weer ingetrokken moet worden omdat er grote data fouten inzitten draagt dat niet bij aan het vertrouwen in de wetenschap.DDD schreef: ↑25 sep 2024, 13:20 Een wonderlijk artikel:
https://www.rd.nl/artikel/1078860-nivel ... na-kritiek
De woordvoerder begrijpt dat het intrekken van het rapport niet bijdraagt aan het vertrouwen in de wetenschap. Heel raar. Wat mij betreft, draagt het juist wel bij aan het vertrouwen.
Dat lijkt mij zo duidelijk dat ik jouw reactie heel raar vindt.
En de vraag is of er datafouten in zitten. Wim roept wel hard dat vroege sterfgevallen als niet-gevaccineerden zijn weergegeven, maar ik heb daar verder weinig bevestiging van gezien. Hoe met de niet geregistreerde gevaccineerden is omgegaan is duidelijk, ook uit het rapport. Het had veel nauwkeuriger geweest als ze expliciet hadden benoemd dat geregistreerd gevaccineerden met niet als gevaccineerd geregistreerd werd vergeleken. Beter dan dat kan niet in een land waar je ervoor kunt kiezen vaccinatie niet in het register te laten opnemen.
En de onderzoekers moeten bewijs leveren dat het klopt en omissies verklaren. Niet de lezer die wil traceren hoe conclusies tot stand komen.
Ik heb het bericht van RIVM gelezen, maar ik meen dat dat ging over bekend overlijden voor registratie. In algemeen mis je dan niet veel, al kijk je naar hoe snel je QR code kon krijgen na prik. Misschien gaat het wat langzamer als je bij huisarts wordt geprikt, maar dar lijkt me ook niet efficiënt bij huisarts om registratie uit te stellen.