Hierbij een opname van Cor Ardesch van BWV 549. Ook langzamer gespeeld dan Koopman.Henk J schreef: ↑25 sep 2024, 08:53Koopman kan wel te snel wezen inderdaad en dat kan soms ook een rommeltje worden. Ik vind dat bij deze All of Bach opnames juist wel weer meevallen, ook de 5e triosonate of het prelude en fuge in c klein (546) die van hem online staan vind ik niet te snel en absoluut geen rommeltje. Opnames van Vernet ken ik niet echt, bij mijn eerdere opmerking zat ik meer te denken aan organisten als Van Dijk of Ardesch die mijns inziens veel te weinig articuleren. Zie dat Maanenschijn al Van Doeselaar en Havinga noemt, dat zijn organisten die ook zeker articuleren maar over het algemeen wel iets langzamer spelen dan Koopman, daar luister ik ook graag naar.Herman schreef: ↑25 sep 2024, 08:37 Nee, ik heb zo direct geen andere aanbeveling. Ik luister vaak in de auto naar Olivier Vernet. De hele cd-box ligt in de auto. Maar ik kan me deze uitvoering daarvan niet herinneren.
In mijn beleving speelt Koopman altijd te snel. Het is dan de vraag of articulatie nog wat waard is of dat het over komt als een rommeltje.
https://m.youtube.com/watch?v=TeZPSGKp75U