Er is overal wat. Mijn verhaal gaat over "grote mannen", grote bedrijven". En er zullen zeker ook refo- bedrijven zijn die zuiver handelen. En jongens die van refo-scholen afkomen, ICT-ers enzo zijn zeer gewild.HersteldHervormd schreef: ↑26 sep 2024, 20:56Volgens mij heeft justitie vooral de handen vol aan Rotterdam, Den Haag en Almere.merel schreef: ↑26 sep 2024, 15:34Eerlijk gezegd herken ik jouw reactie meer dan de verhalen dat refo's zo bekend staan om hun ijver. Justitie heeft niet voor niets zn handen vol aan UrkArja schreef: ↑26 sep 2024, 15:03 Hoe buitenstaanders naar refo's kijken?!
Wij hadden een bedrijf, en één keer kwamen er mensen van de overheid op bezoek om dingen te controleren, financieel. Mannetjes van de belasting-dienst? Mijn man had een aardig gesprek met hen. Het ging ook over vertrouwen in mensen hebben. Of je dat kon hebben. Op den duur ging het gesprek over geloof. Dat mensen eigenlijk niet te vertrouwen zijn van huis-uit. Mijn man maakte een grapje en zei: ik ben christelijk, dus check mij maar dubbel... ik geloof zelf ook dat ik niet helemaal te vertrouwen ben." Toen zei één van hen, een oudere man: onze ervaring is dat we reformatorische bedrijven inderdaad extra goed in de gaten moeten houden, daar wordt het meest gesjoemeld met geld.
Mijn man zei toen: "Jullie hebben gelijk: na dertig jaar eigen zaak, is mijn ervaring dat ik het liefst niet werk voor bedrijven die zich reformatorisch noemen. Of ze willen het zwart, of ze willen de helft van de prijs, of ze bekritiseren je tot op het bot, omdat ze denken het beter te weten dan de ingenieur, of ze willen de gemeente ontwijken en bouwen gewoon illegaal of... Ga zo maar door."
"Dat weten we, daar staan ze bekend om", zei de man.
--
Mijn man werkte het liefst met evangelische mensen. Of met mensen die niet geloven. Of met moslims. Ik vind dit erg, ja. Maar het laat wel zien, dat als er geld bij komt kijken refo's ook maar mensen zijn. Veel mensen zijn zo, maar als je de naam refo draagt, en dit gedrag vertoont... valt het (negatief) op bij niet gelovigen.
Ligon Duncan: Paulus zegt: "Zeg niet alleen dat je in de Bijbel gelooft, leef de Bijbel." Hij zegt: "Eer Gods Woord niet alleen met je woorden, eer het met je leven, anders eer je het helemaal niet."
https://www.waarstaatjegemeente.nl/nieu ... -licht/314
Maar het was schokkend om dit te horen.