Hamas wint palestijnse verkiezingen

Gian

Bericht door Gian »

Yael schreef:
Gian schreef: Ik heb er liever vrede dan oorlog. Jij niet?
Wat heeft dat met een eventuele winst van Likoed te maken?

Tja, waarom zijn bananen krom :?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
olfie

Bericht door olfie »

ndonselaar schreef:Hebben we ons wel eens afgevraagd wat er [volgens ons] zou gebeuren als de staat Israël vernietigd zou worden.
Geloof jij dat de staat Israel ooit vernietigd zal worden?

"Maar Juda zal blijven tot in eeuwigheid, en Jeruzalem van geslacht tot geslacht. En Ik zal hun bloed onschuldig verklaren, dat Ik niet onschuldig verklaard had. En de Heere zal blijven wonen op Sion." (Hosea 3: 20,21)
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Petrus

Bericht door Petrus »

olfie schreef:"Maar Juda zal blijven tot in eeuwigheid, en Jeruzalem van geslacht tot geslacht. En Ik zal hun bloed onschuldig verklaren, dat Ik niet onschuldig verklaard had. En de Heere zal blijven wonen op Sion." (Hosea 3: 20,21)
En probeer dát nou maar eens aan de Arabische c.q Moslim- wereld in zijn totaal duidelijk te maken. Zoalng ze dáár niet aanwillen zal het een bloedbad blijven geven door hetzij zelfmoordaanslagen hetzij door militaire operaties.

De HEERE verhoede dat het opnieuw komt tot een volstrekt zinloos verlies aan levens van vaders, zoons, broers en echtgenoten aan weerszijden van de scheidslijn. (en dan heb ik het nog niet eens over de kinderen en vrouwen die net zo goed slachtoffer kunnen/zullen zijn)
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

olfie schreef:
ndonselaar schreef:Hebben we ons wel eens afgevraagd wat er [volgens ons] zou gebeuren als de staat Israël vernietigd zou worden.
Geloof jij dat de staat Israel ooit vernietigd zal worden?

"Maar Juda zal blijven tot in eeuwigheid, en Jeruzalem van geslacht tot geslacht. En Ik zal hun bloed onschuldig verklaren, dat Ik niet onschuldig verklaard had. En de Heere zal blijven wonen op Sion." (Hosea 3: 20,21)
Als het ging om de ballingschap in Babel, was God heel duidelijk: 70 jaar zou de ballingschap duren.

Wanneer je eeuwigheid vertaalt als altijd, dan kom je toch wel in de problemen met de diaspora. Het is de vraag of we dít Israël wel mogen verklaren vanuit Hosea.
Yael

Bericht door Yael »

ndonselaar schreef: Als het ging om de ballingschap in Babel, was God heel duidelijk: 70 jaar zou de ballingschap duren.

Wanneer je eeuwigheid vertaalt als altijd, dan kom je toch wel in de problemen met de diaspora. Het is de vraag of we dít Israël wel mogen verklaren vanuit Hosea.

Hoe bedoel je dat precies?
olfie

Bericht door olfie »

In de rede over de laatste dingen in Lucas 21 spreekt de Here Jezus ook over Israël en Jeruzalem. Hij zegt uitdrukkelijk in vers 29: 'Let op de vijgenboom!'
De vijgenboom is in de Bijbel een symbool voor Israël.

Hosea 9:10 "Als druiven in de woestijn vond ik Israël: als vroege vijgen, als eerste opbrengst aan de vijgenboom, zag ik uw vaderen."

Als treurzang klaagt Joël in hoofdstuk 1:7 over Israël: 'Hij heeft mijn vijgenboom tot een geknakte stam gemaakt.'

De vijgenboom staat symbool voor Israël. Het wapen van het moderne Israël is een 7-armige kandelaar met twee vijgentakken op een blauwe achtergrond.

In Lucas 21:29 zegt de Heere: 'Let op de vijgenboom!' (Ook in de rede over de laatse dingen)

Ook in Lukas 21:
29 En Hij zeide tot hen een gelijkenis: Ziet den vijgeboom, en al de bomen.
30 Wanneer zij nu uitspruiten, en gij dat ziet, zo weet gij uit uzelven, dat de zomer nu nabij is.
31 Alzo ook gij, wanneer gij deze dingen zult zien geschieden, zo weet, dat het Koninkrijk Gods nabij is.
32 Voorwaar Ik zeg u, dat dit geslacht geenszins zal voorbijgaan, totdat alles zal geschied zijn.

Dat uitspruiten wijst op de grote opwekking die zal komen voordat de wederkomst zal zijn. Is dit dan geen bewijs dat Israel zal bestaan tot de wederkomst?
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Dathenum

Bericht door Dathenum »

olfie schreef:Is dit dan geen bewijs dat Israel zal bestaan tot de wederkomst?
Daar is de bijbel inderdaad duidelijk over, lees onder andere Romeinen 11 en Zacharia 12-14 maar eens. Maar daarom is het wel een zorgzame ontwikkeling dat de Palestijnen massaal op een terroristenorganisatie stemmen. En het zal nog veel erger worden.

Zacharia 12
2 Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem.
3 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Maar gelukkig staat er in psalm 121 dat de bewaarder Israels niet zal sluimeren, noch slapen.
Plaats reactie