Yael schreef:Wat heeft dat met een eventuele winst van Likoed te maken?Gian schreef: Ik heb er liever vrede dan oorlog. Jij niet?
Tja, waarom zijn bananen krom

Geloof jij dat de staat Israel ooit vernietigd zal worden?ndonselaar schreef:Hebben we ons wel eens afgevraagd wat er [volgens ons] zou gebeuren als de staat Israël vernietigd zou worden.
En probeer dát nou maar eens aan de Arabische c.q Moslim- wereld in zijn totaal duidelijk te maken. Zoalng ze dáár niet aanwillen zal het een bloedbad blijven geven door hetzij zelfmoordaanslagen hetzij door militaire operaties.olfie schreef:"Maar Juda zal blijven tot in eeuwigheid, en Jeruzalem van geslacht tot geslacht. En Ik zal hun bloed onschuldig verklaren, dat Ik niet onschuldig verklaard had. En de Heere zal blijven wonen op Sion." (Hosea 3: 20,21)
Als het ging om de ballingschap in Babel, was God heel duidelijk: 70 jaar zou de ballingschap duren.olfie schreef:Geloof jij dat de staat Israel ooit vernietigd zal worden?ndonselaar schreef:Hebben we ons wel eens afgevraagd wat er [volgens ons] zou gebeuren als de staat Israël vernietigd zou worden.
"Maar Juda zal blijven tot in eeuwigheid, en Jeruzalem van geslacht tot geslacht. En Ik zal hun bloed onschuldig verklaren, dat Ik niet onschuldig verklaard had. En de Heere zal blijven wonen op Sion." (Hosea 3: 20,21)
ndonselaar schreef: Als het ging om de ballingschap in Babel, was God heel duidelijk: 70 jaar zou de ballingschap duren.
Wanneer je eeuwigheid vertaalt als altijd, dan kom je toch wel in de problemen met de diaspora. Het is de vraag of we dít Israël wel mogen verklaren vanuit Hosea.
Daar is de bijbel inderdaad duidelijk over, lees onder andere Romeinen 11 en Zacharia 12-14 maar eens. Maar daarom is het wel een zorgzame ontwikkeling dat de Palestijnen massaal op een terroristenorganisatie stemmen. En het zal nog veel erger worden.olfie schreef:Is dit dan geen bewijs dat Israel zal bestaan tot de wederkomst?