Synode GGiN(jaarloos)
Re: Synode GGiN(jaarloos)
Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de synode na de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..! Halve pagina groot, ondertekend door Ds. Roos.
Laatst gewijzigd door Vrouwke op 19 sep 2024, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
-
- Verbannen
Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
Kan ik ook een foto plaatsen??
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
-
Abonnement kost een paar tientjes per jaar en is zeker de moeite waard.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 17:49Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
https://www.rd.nl/artikel/1078235-ds-j- ... -bedoeling
Heel netjes. Ik snap zijn punt dat de discussie hier niet over zou moeten gaan wel, maar dat is toch ook wel ook de verantwoordelijkheid van de synode zelf.
Het zou in ieder geval niet moeten verbazen dat dingen die opvallen, opvallend zijn.
Maar dat neemt niet weg, dat ik dit een heel bijbelse reactie vind.
Heel netjes. Ik snap zijn punt dat de discussie hier niet over zou moeten gaan wel, maar dat is toch ook wel ook de verantwoordelijkheid van de synode zelf.
Het zou in ieder geval niet moeten verbazen dat dingen die opvallen, opvallend zijn.
Maar dat neemt niet weg, dat ik dit een heel bijbelse reactie vind.
Dat je jij excuus moet aanbieden bij ds Roos voor de grote woorden die gebruikte richting deze man.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 17:49Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
......CvD schreef: ↑19 sep 2024, 18:47Dat je jij excuus moet aanbieden bij ds Roos voor de grote woorden die gebruikte richting deze man.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 17:49Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
Laatst gewijzigd door pierre27 op 20 sep 2024, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-
Want? Het verslag in het RD was door ds. Roos ondertekend. Het blusmiddel wat vandaag in het RD staat, voegt niks toe. Iedereen die ds. Roos een beetje kent, weet dat zijn intentie niet negatief was. Het artikel is nietszeggend en heeft enkel waarde voor mensen die ds. Roos zijn woorden extreem negatief opvatten. Zonder die bril kom je anders nooit bij het onderstaande beeld.CvD schreef: ↑19 sep 2024, 18:47Dat je jij excuus moet aanbieden bij ds Roos voor de grote woorden die gebruikte richting deze man.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 17:49Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
rd schreef: Maar door het verslag kon wel de beeldvorming ontstaan dat we geen waardering kunnen opbrengen voor bijdragen van ambtsdragers uit de Gereformeerde Gemeenten (GG) en de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Oneens. Binnen de GGiN heeft dit ook voor een storm aan negatieve reacties gezorgd t.a.v. ds. Roos, ook onder ambtsdragers. Ik geloof niet dat die de woorden "extreem negatief" opgevat hebben.
-
- Verbannen
Precies. Ik trek me dus geen van deze dingen aan, hoewel ik het waardeer dat ds. Roos zijn uitspraken enigszins rechtzet. Al blijft het feit dat het nu opeens niet meer mogelijk dat is mensen van buiten de GGiN stukjes mogen schrijven een vreemde zaak. Want dat bericht is niet herroepen.MGG schreef: ↑19 sep 2024, 19:15Want? Het verslag in het RD was door ds. Roos ondertekend. Het blusmiddel wat vandaag in het RD staat, voegt niks toe. Iedereen die ds. Roos een beetje kent, weet dat zijn intentie niet negatief was. Het artikel is nietszeggend en heeft enkel waarde voor mensen die ds. Roos zijn woorden extreem negatief opvatten. Zonder die bril kom je anders nooit bij het onderstaande beeld.CvD schreef: ↑19 sep 2024, 18:47Dat je jij excuus moet aanbieden bij ds Roos voor de grote woorden die gebruikte richting deze man.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 17:49Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
rd schreef: Maar door het verslag kon wel de beeldvorming ontstaan dat we geen waardering kunnen opbrengen voor bijdragen van ambtsdragers uit de Gereformeerde Gemeenten (GG) en de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
-
De punten die ik gehoord heb, staan nog steeds. Namelijk waarom nu en waarom dit besluit. Enkel omdat de GGiN betaalt? En sinds wanneer hebben onze dominees tijd genoeg om het extra werk op te pakken. Het gaat prima, maar opeens moet het uit het niets veranderd worden.
Laatst gewijzigd door MGG op 19 sep 2024, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan een samenvatting van het artikel in De Wachter waag ik me niet en hoe ik hier een afbeelding plaats weet ik niet..
Toch is dit soort quasi-excuses een hele stap voor de GGiN. Dat was 20 jaar geleden niet denkbaar.
Inderdaad, ik had dit niet verwacht!
MGG schreef: ↑19 sep 2024, 19:15Want? Het verslag in het RD was door ds. Roos ondertekend. Het blusmiddel wat vandaag in het RD staat, voegt niks toe. Iedereen die ds. Roos een beetje kent, weet dat zijn intentie niet negatief was. Het artikel is nietszeggend en heeft enkel waarde voor mensen die ds. Roos zijn woorden extreem negatief opvatten. Zonder die bril kom je anders nooit bij het onderstaande beeld.CvD schreef: ↑19 sep 2024, 18:47Dat je jij excuus moet aanbieden bij ds Roos voor de grote woorden die gebruikte richting deze man.GerefGemeente-lid schreef: ↑19 sep 2024, 17:49Wat is de strekking van de brief?Groot Blankenstein schreef: ↑19 sep 2024, 17:45 Ik zie net in De Wachter een mooie toelichting op de ontstane ophef over Nabij en Nabij jou. Fijn dat ze er in ieder geval zo op terug gekomen zijn..!
Ik ken ds Roos heel goed zeer goed zelfs. Maar wie begon er over met ouderling Bronkhorst moest maar zijn ambt neerleggen als hij verstandig was. Een ds Roos moest maar met emeritaat gaan.rd schreef: Maar door het verslag kon wel de beeldvorming ontstaan dat we geen waardering kunnen opbrengen voor bijdragen van ambtsdragers uit de Gereformeerde Gemeenten (GG) en de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland.
Ik geloof dat het gergem lid zelf was.
Laatst gewijzigd door CvD op 19 sep 2024, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.