Dat zijn we dan in ieder geval eens. Ik zei het gisteren wat bot, maar dat bedoelde ik dus ook.Ad Anker schreef: ↑07 sep 2024, 14:54Precies, komt op jou over... Als dat vermoeden is, zou je een vraag kunnen stellen. Wat ik van Lisse lees in het RD van vandaag is dat er al jaren een afbraakproces gaande is. Om dan nu te blijven hangen in de vraag of het gerechtvaardigd is dat een groep die gemeente wil verlaten is wat goedkoop. De vraag daaronder is: wat is er in de afgelopen jaren misgegaan, is de kerkenraad die de leiding heeft over die gemeente bereid om zelfreflectie toe te passen? Wellicht is de enige oplossing aldaar: kerkenraad treedt af, er komt een nieuwe kerkenraad die de hele gemeente vertegenwoordigt (zoals het hoort) en in een proces van herstel van vertrouwen ontstaat er een groeiende en bloeiende gemeente van Christus. Dat is simpelweg mijn hoop.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 sep 2024, 14:41 Ik had, naast jouw post die op zichzelf waarheid is, ook wel wat van de andere kant willen horen. We hoeven niet zomaar met de meningen van anderen mee te praten. Je post komt in ieder geval op mij over alsof het gerechtvaardigd zou kunnen zijn om inderdaad je tent in de rechterflank van de refogezindte maar af te breken. Dat vind ik tegenstrijdig met wat je @huisman voor de voeten gooide. Vandaar opnieuw mijn bevraging hierover.
Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Re: Gereformeerde Gemeenten
-
Hoe wil je dat regelen? Een vrije stemming is geen garantie voor succes.Ad Anker schreef: ↑07 sep 2024, 14:54Precies, komt op jou over... Als dat vermoeden is, zou je een vraag kunnen stellen. Wat ik van Lisse lees in het RD van vandaag is dat er al jaren een afbraakproces gaande is. Om dan nu te blijven hangen in de vraag of het gerechtvaardigd is dat een groep die gemeente wil verlaten is wat goedkoop. De vraag daaronder is: wat is er in de afgelopen jaren misgegaan, is de kerkenraad die de leiding heeft over die gemeente bereid om zelfreflectie toe te passen? Wellicht is de enige oplossing aldaar: kerkenraad treedt af, er komt een nieuwe kerkenraad die de hele gemeente vertegenwoordigt (zoals het hoort) en in een proces van herstel van vertrouwen ontstaat er een groeiende en bloeiende gemeente van Christus. Dat is simpelweg mijn hoop.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 sep 2024, 14:41 Ik had, naast jouw post die op zichzelf waarheid is, ook wel wat van de andere kant willen horen. We hoeven niet zomaar met de meningen van anderen mee te praten. Je post komt in ieder geval op mij over alsof het gerechtvaardigd zou kunnen zijn om inderdaad je tent in de rechterflank van de refogezindte maar af te breken. Dat vind ik tegenstrijdig met wat je @huisman voor de voeten gooide. Vandaar opnieuw mijn bevraging hierover.
Van ganser harte eens!GG links schreef: ↑07 sep 2024, 11:21 Als je zondag aan zondag niet meer gesticht wordt dan heb je geen andere keuze door weg te gaan. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Het kerkverband van de GG is allang geen eenheid meer. Kijk naar de verschillen tussen GG Houten en Barneveld
Dat zijn geen liggingsverschillen meer maar leerverschillen. Breek uw tent op uit Lisse zou ik zeggen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Als je dan zo'n echte christen bent, waarom schrijf je dan dat DIA je hierom zal haten? Dit is toch enorm invullen. Vreselijke houding!Bauke schreef: ↑07 sep 2024, 13:39Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Als je als rechtse dominee een voorwoord schrijft in een boek van de linkse dominee, dan ben je afgeschreven, klaar
Andersom is dat niet zo.
Ik weet, Dia zal me hierom haten, maar de waarheid mag gezegd worden
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Flankstaren! Mooi woord!
Ik voel me alleen niet aangesproken zolang rechts mij maar niet hinderd en mij verteld wat de normen zijn. Zolang iedereen daar zijn eigen keuzes in mag maken zal het mij een zorg zijn wat ze aan de rechterflank allemaal beweren.
-
Hoor ik nu een CGKer?GG links schreef: ↑07 sep 2024, 17:46Flankstaren! Mooi woord!
Ik voel me alleen niet aangesproken zolang rechts mij maar niet hinderd en mij verteld wat de normen zijn. Zolang iedereen daar zijn eigen keuzes in mag maken zal het mij een zorg zijn wat ze aan de rechterflank allemaal beweren.
In de meeste gevallen zal dat idd de praktijk zijn. Ik kan de raad van Paulus tenminste niet verenigen met het hokjesdenken dat hier langskomt.
Als je alles aan 1 tekst ophangt dan heb je een heel ander speelveld. . Dan mag het curatorium van de GG wel eens goed achter zijn oren krabben.
Beste vriend, dank voor uw kwalificatie van mij. Mijn excuses dar ik het niet eerder zag. Laat het niet wederzijds behoeven te zijn, maar laat ons elkaar liefhebben, en mocht het zo zijn, uit een rein hart. De liefde denkt geen kwaad. We voelen wel eens iets anders, maar we kunnen tocht niemand haten, en als we iemand moeten haten zou ik dan niet eerst eigen hart onderzoeken? Haat ik iemand? Als dat zou zou zijn dan zouden meteen als het ware dat hatende hart moeten uittrekken want haten is verkeerd. Met één uitzondering: als het de eer van God betreft. Dat zegt David in Psalm 133: Zou ik niet haten, HEERE, die U haten? En verdriet hebben in degenen die tegen U opstaan? Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij. Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart; beproef mij en ken mijn gedachten.Bauke schreef: ↑07 sep 2024, 13:39Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Als je als rechtse dominee een voorwoord schrijft in een boek van de linkse dominee, dan ben je afgeschreven, klaar
Andersom is dat niet zo.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Psalm 133 gaat over de liefde hoor!-DIA- schreef: ↑07 sep 2024, 19:49Beste vriend, dank voor uw kwalificatie van mij. Mijn excuses dar ik het niet eerder zag. Laat het niet wederzijds behoeven te zijn, maar laat ons elkaar liefhebben, en mocht het zo zijn, uit een rein hart. De liefde denkt geen kwaad. We voelen wel eens iets anders, maar we kunnen tocht niemand haten, en als we iemand moeten haten zou ik dan niet eerst eigen hart onderzoeken? Haat ik iemand? Als dat zou zou zijn dan zouden meteen als het ware dat hatende hart moeten uittrekken want haten is verkeerd. Met één uitzondering: als het de eer van God betreft. Dat zegt David in Psalm 133: Zou ik niet haten, HEERE, die U haten? En verdriet hebben in degenen die tegen U opstaan? Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij. Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart; beproef mij en ken mijn gedachten.Bauke schreef: ↑07 sep 2024, 13:39Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Andersom is dat niet zo.
Dank voor de moeite, maar dat bedoelde ik toch ook. Zag u het niet?GG links schreef: ↑07 sep 2024, 20:15Psalm 133 gaat over de liefde hoor!-DIA- schreef: ↑07 sep 2024, 19:49Beste vriend, dank voor uw kwalificatie van mij. Mijn excuses dar ik het niet eerder zag. Laat het niet wederzijds behoeven te zijn, maar laat ons elkaar liefhebben, en mocht het zo zijn, uit een rein hart. De liefde denkt geen kwaad. We voelen wel eens iets anders, maar we kunnen tocht niemand haten, en als we iemand moeten haten zou ik dan niet eerst eigen hart onderzoeken? Haat ik iemand? Als dat zou zou zijn dan zouden meteen als het ware dat hatende hart moeten uittrekken want haten is verkeerd. Met één uitzondering: als het de eer van God betreft. Dat zegt David in Psalm 133: Zou ik niet haten, HEERE, die U haten? En verdriet hebben in degenen die tegen U opstaan? Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij. Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart; beproef mij en ken mijn gedachten.Bauke schreef: ↑07 sep 2024, 13:39Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Andersom is dat niet zo.

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat staat in Psalm 139, -DIA-.