BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

DDD

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door DDD »

merel schreef: 03 jul 2024, 13:59
DDD schreef: 03 jul 2024, 11:09 Dat is goed om te weten. Dank!

Voor het dakterras bij kantoor heb ik er veel zomerbloeiers vandaan.
Zijn de planten goed? Ik merk namelijk wel met de groente en het fruit dat het geen A kwaliteit.
Dat is heel ingewikkeld. Ik denk het wel. Er gaan er wel eens dood, maar dat lijkt bij planten te horen. En het ligt ook aan de hoeveelheid zon en de potgrond misschien, want ik heb ook niet overal nieuwe potgrond in gedaan. Maar over het algemeen staan ze er prachtig bij.

Bovendien, ik had er ook nog twee van Intratuin (omdat ik daar toch was) en daarvan is er ook één die het half heeft begeven.

Ik maak me meer zorgen over de vraag of er niet zoveel gif in zit dat alle insecten er dood van gaan. Maar ook dat komt ook voor bij de gevestigde orde.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Ik heb een pot supergreens gekocht om een gedeelte van mijn broodmaaltijden te vervangen. Iemand bekend met dit soort eten?
refo

Bericht door refo »

Volgens de winkels die het verkopen moet het heel goed zijn. :livre
CvD

Bericht door CvD »

Ik volg het komkommer dieet. Een ik moet zeggen dat goed lukt. Ik mag alles eten behalve komkommer.
Arja

Bericht door Arja »

CvD schreef: 06 sep 2024, 14:35 Ik volg het komkommer dieet. Een ik moet zeggen dat goed lukt. Ik mag alles eten behalve komkommer.
Dus: het-alles-behalve-komkommer-dieet?
CvD

Bericht door CvD »

Arja schreef: 06 sep 2024, 19:15
CvD schreef: 06 sep 2024, 14:35 Ik volg het komkommer dieet. Een ik moet zeggen dat goed lukt. Ik mag alles eten behalve komkommer.
Dus: het-alles-behalve-komkommer-dieet?
:haha
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Volgens de winkels die het verkopen moet het heel goed zijn. :livre
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Ik snap dat gevoelige punten leuk zijn om grapjes over te maken, maar dit was natuurlijk wel een serieuze vraag en ook niet perse een grappig onderwerp, vind ik zelf.
merel

Bericht door merel »

Herman schreef: 06 sep 2024, 13:54 Ik heb een pot supergreens gekocht om een gedeelte van mijn broodmaaltijden te vervangen. Iemand bekend met dit soort eten?
Welke granen zijn het? Het schijnt goed te zijn om te variëren met diverse ( volkoren) granen. Al heb ik ook wel eens gelezen dat 'wij' eigenlijk te veel granen eten en dit beter kunnen vervangen door veel meer groentes te eten.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

merel schreef: 06 sep 2024, 21:50
Herman schreef: 06 sep 2024, 13:54 Ik heb een pot supergreens gekocht om een gedeelte van mijn broodmaaltijden te vervangen. Iemand bekend met dit soort eten?
Welke granen zijn het? Het schijnt goed te zijn om te variëren met diverse ( volkoren) granen. Al heb ik ook wel eens gelezen dat 'wij' eigenlijk te veel granen eten en dit beter kunnen vervangen door veel meer groentes te eten.
Het zijn geen granen. Ik heb een green juice, wat iets zou moeten zijn met groente, fruit, probiotica. Ervaring één is dat het niet te nassen is.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Herman schreef: 07 sep 2024, 09:41
Het zijn geen granen. Ik heb een green juice, wat iets zou moeten zijn met groente, fruit, probiotica. Ervaring één is dat het niet te nassen is.
Ik denk dat je het vooral als een supplement moet zien. Wel een prima supplement, lijkt mij uit jouw omschrijving.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Posthoorn schreef: 07 sep 2024, 11:09
Herman schreef: 07 sep 2024, 09:41
Ik denk dat je het vooral als een supplement moet zien. Wel een prima supplement, lijkt mij uit jouw omschrijving.
Klopt ja, ik dacht eerst daar mijn ochtendboterhammen mee te kunnen vervangen, maar dan eet je geen vezels meer. Dus nu maar een glaasje opgedronken en kijken hoe mijn gestel erop gaat reageren.
merel

Bericht door merel »

Waarom niet 's morgens havermout of magere kwark met muesli ( geen cruesli) en fruit, 's middags een soep of salade met noten en/ of peulvruchten en 's avonds 'gewoon' met de pot mee eten.
DDD

Bericht door DDD »

Er is van Quaker ook Cruesli met een B-logo. Zonder extra suikers en met pecannoten en walnoten. Ontdekt in Frankrijk, maar ook in Nederland te koop. Helaas nog niet bij Aldi of Lidl, dus ik hoop dat ze hier meelezen als hun naam valt.

Want bij Lidl zijn bijna alle ontbijtgranen c of erger.
Arja

Bericht door Arja »

merel schreef: 07 sep 2024, 13:45 Waarom niet 's morgens havermout of magere kwark met muesli ( geen cruesli) en fruit, 's middags een soep of salade met noten en/ of peulvruchten en 's avonds 'gewoon' met de pot mee eten.
Ik eet havermout als lunch en ontbijt. De beste havermout voor mij de glutenvrij volkoren havermout van de Albert Hein. Vezelrijk en vol van smaak. Je kunt kiezen tussen havervlokken en havermout.

Volkoren havermout: 11 gram vezels per 100 gram mout of vlokken. Ongeveer 4,9 gram vezels per portie
Bruin brood: 1,8 tot 2,3 gram vezels per snee, afhankelijk van welk soort brood.

Is echt een aanrader voor degenen, die jeuk krijgen van granen. Ik doe dit zeker al 3 jaar. Mijn bloed is OK, en nooit problemen met gevolgen van te weinig vezels. Havermout is erg verzadigend en je houdt het er lang op vol.
Plaats reactie