Juist. Dus waarom moet men dan HHK worden in Lisse?
Gereformeerde Gemeenten
-
- Verbannen
Re: Gereformeerde Gemeenten
De toon van GG links is niet die van het respect waar hier al meer over gesproken is.
Vroeger kon een ds Lamain een voorwoord schrijven in een boekje van ds Huisman.
Dat is het , wat helaas niet meer kan.
Vroeger kon een ds Lamain een voorwoord schrijven in een boekje van ds Huisman.
Dat is het , wat helaas niet meer kan.
Wat ik niet begrijp aan de argumentatie om hhk te worden (“geen reden meer voor afgescheiden bestaan”).
Hhk is hier het (recent) gescheurde kerkverband. Hoezo geen reden meer voor afgescheiden bestaan denk ik dan.
Gg is het sinds 1907 gefuseerde kerkverband na allerlei eerdere afscheidingen.
Hhk is hier het (recent) gescheurde kerkverband. Hoezo geen reden meer voor afgescheiden bestaan denk ik dan.
Gg is het sinds 1907 gefuseerde kerkverband na allerlei eerdere afscheidingen.
-
- Verbannen
Gelukkig zijn er nog wel steeds gemeenten waar men preken leest van ds. G. van Reenen en ds. C.G. Vreugdenhil (in een gemeente) en ds. M. Golverdingen, ds. A. Hoogerland, ds. J. Karens, ds. J. Koster en ds. A.T. Vergunst (in een andere gemeente).
Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Als je als rechtse dominee een voorwoord schrijft in een boek van de linkse dominee, dan ben je afgeschreven, klaar
Andersom is dat niet zo.
Ik weet, Dia zal me hierom haten, maar de waarheid mag gezegd worden
-
- Verbannen
Het is echt onzin wat je hier zegt. Bovendien heeft ds. Van Laar nog een huwelijk bevestigd enige tijd geleden in Houten. Het is dus gewoon mogelijk.GG links schreef: ↑07 sep 2024, 11:21 Als je zondag aan zondag niet meer gesticht wordt dan heb je geen andere keuze door weg te gaan. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Het kerkverband van de GG is allang geen eenheid meer. Kijk naar de verschillen tussen GG Houten en Barneveld
Dat zijn geen liggingsverschillen meer maar leerverschillen. Breek uw tent op uit Lisse zou ik zeggen.
Lees Johannes 17. Hoe kun je zulke dingen bewaren als je beiden dezelfde God en Heere dient?
Voor de duidelijkheid, ik doelde op de forummer GGlinksBauke schreef: ↑07 sep 2024, 13:39Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Als je als rechtse dominee een voorwoord schrijft in een boek van de linkse dominee, dan ben je afgeschreven, klaar
Andersom is dat niet zo.

Verder helemaal eens met je post. Men is veel veroordelender geworden.
Direct een kruis achter je naam.
-
- Verbannen
Ds. Brons heeft het e.e.a. over Hellenbroek onderzocht, wat ook in rechtse kringen van de GG van harte ontvangen is, dus je bewering gaat niet helemaal op.Bauke schreef: ↑07 sep 2024, 13:39Persoonlijk denk ik dat rechts veel minder verdraagzaam of zelf onverdraagzaam is t.o.v. links, dan andersom.
Andersom is dat niet zo.
Vind je ds. Brons links?
-
- Verbannen
Inderdaad.
Als men nu zo voor interne eenheid is moeten de leidslieden stappen zetten.
Neem bv ruilbeurten.
Stap over je schaduw heen en ruil met iedereen.
Dan ben je echt intern verbindend bezit.
Als men nu zo voor interne eenheid is moeten de leidslieden stappen zetten.
Neem bv ruilbeurten.
Stap over je schaduw heen en ruil met iedereen.
Dan ben je echt intern verbindend bezit.
Laatst gewijzigd door HHR op 07 sep 2024, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat bepaalde gemeenten en dominees ook een enorm kruis achter hun naam hebben gekregen vanaf de andere kant, links zo je wilt. Die kunnen, ook hier op het forum bij voorbaat niets goed doen. Mannen als ds. Van Boven, Al-chalabi, Schot, Moens, Beens, Van Dieren.
Het ligt echt allemaal niet zo eenzijdig.
Het ligt echt allemaal niet zo eenzijdig.
-
- Verbannen
Ja, maar dan krijg je zowel in Genemuiden als in Houten opmerkingen zoals @GG links hier neerschrijft. Ik weet niet of je dat moet willen. En als je het al wil, moet je het sowieso van te voren niet bekendmaken.
@Job, Dat klopt opzich ook wel, maar dat zijn juist wel de predikanten die andere(n) geluiden be(ver)oordelen.
Begrijpelijk dat daar reactie op komt.
Begrijpelijk dat daar reactie op komt.
GerefGemeente-lid schreef: ↑07 sep 2024, 13:40Het is echt onzin wat je hier zegt. Bovendien heeft ds. Van Laar nog een huwelijk bevestigd enige tijd geleden in Houten. Het is dus gewoon mogelijk.GG links schreef: ↑07 sep 2024, 11:21 Als je zondag aan zondag niet meer gesticht wordt dan heb je geen andere keuze door weg te gaan. Dat lijkt me niet zo'n probleem. Het kerkverband van de GG is allang geen eenheid meer. Kijk naar de verschillen tussen GG Houten en Barneveld
Dat zijn geen liggingsverschillen meer maar leerverschillen. Breek uw tent op uit Lisse zou ik zeggen.
Klopt. Dat kan in Houten. Ds. Chalabi en ds. De Heer preken hier ook wel eens. Ds.Vreugdenhil wordt op menig kansel geweigerd. Ga mij nu niet in de schoenen schuiven dat mijn toon respectloos is. @Bauke: helemaal mee eens.