Synode GGiN(jaarloos)
Re: Synode GGiN(jaarloos)
Wat is JARZ?
Het kostte me 3 seconden googlen om het te vinden. https://jarz.nl/
Dan heb ik mezelf toch 1 seconde bespaard door te vraag hier te stellen. Maar door je nu te bedanken is die winst weer vervlogen..Zeeuw schreef: ↑05 sep 2024, 18:25Het kostte me 3 seconden googlen om het te vinden. https://jarz.nl/
Bedankt;)
Haha, ach, je weet nu in ieder geval dat deze avonden in de mooiste provincie van het land gehouden worden.Bourdon16 schreef: ↑05 sep 2024, 18:33Dan heb ik mezelf toch 1 seconde bespaard door te vraag hier te stellen. Maar door je nu te bedanken is die winst weer vervlogen..Zeeuw schreef: ↑05 sep 2024, 18:25Het kostte me 3 seconden googlen om het te vinden. https://jarz.nl/
Bedankt;)
Ik zou zeggen: verdiep jezelf erin als dit een oprechte vraag is. In hoe hij preekte. Hoe zijn levensloop was. Wat er kerkelijk gebeurt is.pierre27 schreef: ↑05 sep 2024, 15:22Wat was er zondig aan?Groot Blankenstein schreef: ↑05 sep 2024, 08:17 Zolang zaken als de schorsing van Ds. Kok er als open kerkelijke zonden en wonden liggen, is er misschien ook weinig verblijdend nieuws te verwachten..
Er is veel over te vinden. In het topic wat ik hierboven deelde staan al wat links om eventueel mee te beginnen.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Dat was deze link viewtopic.php?t=15522&start=45
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Dit is wel echt verhelderend!
Ik las eens bij een oudvader dat je alleen mag trouwen met een wedergeboren christen. Tegenwoordig is het criterium: trouwen met iemand van je eigen kerkverband. Het geloof in je kerkverband is zo in de plaats gekomen van het geloof in Christus Jezus...
Ik las eens bij een oudvader dat je alleen mag trouwen met een wedergeboren christen. Tegenwoordig is het criterium: trouwen met iemand van je eigen kerkverband. Het geloof in je kerkverband is zo in de plaats gekomen van het geloof in Christus Jezus...
Heb abonnement op de Daniel opgezegd omdat er geen scribenten van de HHK in schrijven.
-
.
Laatst gewijzigd door MGG op 05 sep 2024, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat de oudvaders geen verschil zagen tussen wedergeboren zijn en lid zijn van het kerkverband. Er was er lange tijd maar één.BSH schreef: ↑05 sep 2024, 19:26 Dit is wel echt verhelderend!
- Maanenschijn
Het is toch niet nodig om de spot te gaan drijven?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Misschien was het wat te flauw. Ik zal op dit forum geen grapjes maken met het lage niveau van de argumenten.
Ik heb daar al zoveel over gelezen, mede omdat ik zelf in Veenendaal geboren ben. Maar jij geeft aan dat er kerkelijke zonden liggen op dit vlak, dan vraag ik wat er zondig aan was. Dat er wonden zijn dat geloof ik graag.Groot Blankenstein schreef: ↑05 sep 2024, 19:07Ik zou zeggen: verdiep jezelf erin als dit een oprechte vraag is. In hoe hij preekte. Hoe zijn levensloop was. Wat er kerkelijk gebeurt is.pierre27 schreef: ↑05 sep 2024, 15:22Wat was er zondig aan?Groot Blankenstein schreef: ↑05 sep 2024, 08:17 Zolang zaken als de schorsing van Ds. Kok er als open kerkelijke zonden en wonden liggen, is er misschien ook weinig verblijdend nieuws te verwachten..
Er is veel over te vinden. In het topic wat ik hierboven deelde staan al wat links om eventueel mee te beginnen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.