Synode GGiN(jaarloos)
Re: Synode GGiN(jaarloos)
Alles overziende, wordt er best wel veel gevraagd van kinderen: vertrouwd maken met het lezen, de zinsbouw en de grammatica van de Statenvertaling, het leren en begrijpen van de dogmatische en de subculturele verschillen tussen de GGiN en GG/OGG etc.
Ja, terwijl 'laat de kinderen tot Mij komen en verhinder ze niet'.
Wat was er zondig aan?Groot Blankenstein schreef: ↑05 sep 2024, 08:17 Zolang zaken als de schorsing van Ds. Kok er als open kerkelijke zonden en wonden liggen, is er misschien ook weinig verblijdend nieuws te verwachten..
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik zie geen tegenstrijdigheid. Nabij (Jou) is een GGiN blad, zonder uitzondering. Het staat gewoon in de colofon. Dus de vergelijking met RD, Terdege etc. klopt niet. En het lijkt me logisch dat in de Nabij dan voornamelijk GGiN scribenten schrijven, net zoals dit in de Daniel altijd GG scribenten zijn. Ik was niet op de synode, dus geen idee wat er met de uitspraak bedoeld is en of het zo is gezegd. Voor mij heeft dat ook geen toegevoegde waarde om dit besluit te onderbouwen of het ermee eens te zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 sep 2024, 13:40Nee hoor. Ik denk met name over de woorden 'verwarring in die kinderhoofdjes'. We kunnen doordeweeks dus wel bij elkaar naar de kerk, maar als een GG-scribent iets schrijft over een niet-theologisch onderwerp, dan is het verwarrend zou voor kinderen, los even van het feit of 'Nabij jou' wel of niet GGiN zou (moeten) zijn.Inwoner schreef: ↑05 sep 2024, 13:32Dan moet je dat tegen degenen zeggen die op de synode hierover het woord hebben gevoerd.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 13:29 De hele discussie is compleet uit zijn verband gerukt. Het gaat niet om wel of niet bij elkaars predikanten naar kerk kunnen en/of leerverschillen. Dat is een non-discussie. Het gaat erom dat het wen GGiN blad is, en dat daar GGiN scribenten in schrijven. En dat is prima. Het issue is niet groter. Leerstellige artikelen kom ik nooit tegen in de Nabij (Jou). Dus de discussie die nu gaande is raakt kant nog wal.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Kan @Simon0812 die tegenstrijdigheid voor mij uitleggen?
Betekent dit dat men ook maar geen abonnement meer moet nemen op het RD, de GezinsGids en/of de Terdege? Stel je voor dat er een interview in staat met een GG-gezin, of nog erger een PKN-echtpaar...
Wat is dan je bedoeling met je reageren? Het artikel in het RD heeft het nodige stof doen opwaaien. Binnen Refoforum en ook in real life. Scribenten die consciëntieus bijdragen hebben geleverd aan het blad, maar niet van de GGN zijn, worden via een verslag in het RD bedankt. Hen wordt duidelijk gemaakt dat hun inbreng niet meer wenselijk is. Reden: ze behoren niet tot de GGN.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 16:16Ik zie geen tegenstrijdigheid. Nabij (Jou) is een GGiN blad, zonder uitzondering. Het staat gewoon in de colofon. Dus de vergelijking met RD, Terdege etc. klopt niet. En het lijkt me logisch dat in de Nabij dan voornamelijk GGiN scribenten schrijven, net zoals dit in de Daniel altijd GG scribenten zijn. Ik was niet op de synode, dus geen idee wat er met de uitspraak bedoeld is en of het zo is gezegd. Voor mij heeft dat ook geen toegevoegde waarde om dit besluit te onderbouwen of het ermee eens te zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 sep 2024, 13:40Nee hoor. Ik denk met name over de woorden 'verwarring in die kinderhoofdjes'. We kunnen doordeweeks dus wel bij elkaar naar de kerk, maar als een GG-scribent iets schrijft over een niet-theologisch onderwerp, dan is het verwarrend zou voor kinderen, los even van het feit of 'Nabij jou' wel of niet GGiN zou (moeten) zijn.Inwoner schreef: ↑05 sep 2024, 13:32Dan moet je dat tegen degenen zeggen die op de synode hierover het woord hebben gevoerd.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 13:29 De hele discussie is compleet uit zijn verband gerukt. Het gaat niet om wel of niet bij elkaars predikanten naar kerk kunnen en/of leerverschillen. Dat is een non-discussie. Het gaat erom dat het wen GGiN blad is, en dat daar GGiN scribenten in schrijven. En dat is prima. Het issue is niet groter. Leerstellige artikelen kom ik nooit tegen in de Nabij (Jou). Dus de discussie die nu gaande is raakt kant nog wal.
Betekent dit dat men ook maar geen abonnement meer moet nemen op het RD, de GezinsGids en/of de Terdege? Stel je voor dat er een interview in staat met een GG-gezin, of nog erger een PKN-echtpaar...
Kom nou toch.... Als je het er mee eens bent, leg deze manier van handelen dan eens uit?
En waar ik nog steeds naar op zoek ben: wat maakt nou dat de GGN de enige ware kerk is? Want dat onderbuikgevoel krijgt steeds meer vorm.
Simon, het blad gaat ook uit van de VBSO(omdat Nabij voortkomt uit Criterium van de VBSO) en VBSO heeft een bredere achterban. Daar wringt de schoen.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 16:16Ik zie geen tegenstrijdigheid. Nabij (Jou) is een GGiN blad, zonder uitzondering. Het staat gewoon in de colofon. Dus de vergelijking met RD, Terdege etc. klopt niet. En het lijkt me logisch dat in de Nabij dan voornamelijk GGiN scribenten schrijven, net zoals dit in de Daniel altijd GG scribenten zijn. Ik was niet op de synode, dus geen idee wat er met de uitspraak bedoeld is en of het zo is gezegd. Voor mij heeft dat ook geen toegevoegde waarde om dit besluit te onderbouwen of het ermee eens te zijn.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 sep 2024, 13:40Nee hoor. Ik denk met name over de woorden 'verwarring in die kinderhoofdjes'. We kunnen doordeweeks dus wel bij elkaar naar de kerk, maar als een GG-scribent iets schrijft over een niet-theologisch onderwerp, dan is het verwarrend zou voor kinderen, los even van het feit of 'Nabij jou' wel of niet GGiN zou (moeten) zijn.Inwoner schreef: ↑05 sep 2024, 13:32Dan moet je dat tegen degenen zeggen die op de synode hierover het woord hebben gevoerd.Simon0612 schreef: ↑05 sep 2024, 13:29 De hele discussie is compleet uit zijn verband gerukt. Het gaat niet om wel of niet bij elkaars predikanten naar kerk kunnen en/of leerverschillen. Dat is een non-discussie. Het gaat erom dat het wen GGiN blad is, en dat daar GGiN scribenten in schrijven. En dat is prima. Het issue is niet groter. Leerstellige artikelen kom ik nooit tegen in de Nabij (Jou). Dus de discussie die nu gaande is raakt kant nog wal.
Omdat in de GGiN een zuivere afsnijdende leer verkondigd wordt. Die leer is de zuivere waarheid. En die leer is buiten het kerkverband weinig tot niet te horen.
-
De laatste zin is neem ik aan ironisch bedoeld?
Laatst gewijzigd door MGG op 05 sep 2024, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, deze zin is echt serieus gemeend.
-
Door jou of degene die deze stelling bezigt?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Ik dacht al, ken je helemaal niet zo
-
Waar dan wel?Gerson schreef: ↑05 sep 2024, 17:04Ach man....
Volgens mij is die leer in de GGN weinig meer te horen
- Maanenschijn
Ik moest ook even denken….Bertiel schreef:Ik dacht al, ken je helemaal niet zo
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.