Die lijdende vorm heb ik expres maar zo gedaan, omdat ik dat zelf ook niet weet. Sommige kerkleden wellicht wel, anderen niet.DDD schreef: ↑04 sep 2024, 08:52 Maar door de lijdende vorm is onduidelijk of je bedoelt dat dat streven onder 1 ook van de betrokken kerkleden afkomstig is. Dat denk ik niet. Dat is iets wat ze ondergaan. En dat kan gaan wringen. Vandaar ook dat de GG en de GGiN zo'n enorme uitstroom hebben van betrokken kerkleden.
Synode GGiN(jaarloos)
Re: Synode GGiN(jaarloos)
-
Niet elk besluit hoeft toch op begrip te rekenen? Soms begrijp ik iets echt niet. Zolang het niet om kerntaken gaat onderwerp ik mij aan besluiten die ik niet begrijp.Piet Puk schreef: ↑04 sep 2024, 08:53 Er is mij gevraagd om te reageren op bepaalde dingen. Ik proef echter in bepaalde reacties een bepaalde vooringenomenheid en soms is een oordeel al geveld. Ik vraag me dan af of het zin heeft om te antwoorden.
En nee, dit is voor mij geen verkapte manier om de vragen te ontwijken. Ik beantwoord ze vraag, maar mis in sommige reacties begrip
Ik vind dit niet oké. Piet geeft een plausibel antwoord. Er wordt niet over dwaalleraren gesproken. Dat moeten we er niet van maken. Piet heeft het ook over kerkelijk besef. Daar mag je wat van vinden maar kreten als 'bizar' helpen niets.
Volgens mij leest de jeugd het blad toch al niet. Daarmee is de "kerkelijk besef" discussie n.a.v. van dit blad een non-discussie.
Maar begrijp ik het nu goed dat het een kerkelijk blad wordt, meegezonden met de WS?
Ds. Roos stelde toch voor het niet meer met de WS de laten versturen en er een abonnement constructie van te maken?
Maar begrijp ik het nu goed dat het een kerkelijk blad wordt, meegezonden met de WS?
Ds. Roos stelde toch voor het niet meer met de WS de laten versturen en er een abonnement constructie van te maken?
Het persbericht in de krant is dermate summier, dat je natuurlijk niet tot het inzicht kan komen dat wel of niet een afgewogen oordeel is gegeven ter vergadering. En op sommige punten is het verslag gewoon kolderiek en dat is jammer. Beide elementen versterken hier de al aanwezige kennis/vooroordelen van deze groepering.Piet Puk schreef: ↑04 sep 2024, 08:53 Er is mij gevraagd om te reageren op bepaalde dingen. Ik proef echter in bepaalde reacties een bepaalde vooringenomenheid en soms is een oordeel al geveld. Ik vraag me dan af of het zin heeft om te antwoorden.
En nee, dit is voor mij geen verkapte manier om de vragen te ontwijken. Ik beantwoord ze vraag, maar mis in sommige reacties begrip
-
Je laatste alinea klopt. Een abonnement constructie en distributie via het RD zou een plus zijn voor het milieuWim Anker schreef: ↑04 sep 2024, 09:00 Volgens mij leest de jeugd het blad toch al niet. Daarmee is de "kerkelijk besef" discussie n.a.v. van dit blad een non-discussie.
Eens Piet. Er wordt hier met grote woorden gesproken. Ik heb ook mijn vragen maar het lijkt onmogelijk om dat oordeelvrij te doen. Tegelijkertijd is het wel een heel bepalend verschijnsel waarbij velen zich betrokken weten. In de GG gebeurt precies hetzelfde.Piet Puk schreef: ↑04 sep 2024, 08:53 Er is mij gevraagd om te reageren op bepaalde dingen. Ik proef echter in bepaalde reacties een bepaalde vooringenomenheid en soms is een oordeel al geveld. Ik vraag me dan af of het zin heeft om te antwoorden.
Vanwaar het woord 'kolderiek'. Kun je dat nader duiden?Herman schreef: ↑04 sep 2024, 09:01Het persbericht in de krant is dermate summier, dat je natuurlijk niet tot het inzicht kan komen dat wel of niet een afgewogen oordeel is gegeven ter vergadering. En op sommige punten is het verslag gewoon kolderiek en dat is jammer. Beide elementen versterken hier de al aanwezige kennis/vooroordelen van deze groepering.Piet Puk schreef: ↑04 sep 2024, 08:53 Er is mij gevraagd om te reageren op bepaalde dingen. Ik proef echter in bepaalde reacties een bepaalde vooringenomenheid en soms is een oordeel al geveld. Ik vraag me dan af of het zin heeft om te antwoorden.
Ik kan hier wel eens een artikeltje plaatsen uit het blad. Hieraan ontleen ik ook een beetje dat het blad totaal niet wordt gelezen.
Bijvoorbeeld dat de ouderling van Vriezenveen het achterhoedegevecht krachtig ter hand gaat nemen.Ad Anker schreef: ↑04 sep 2024, 09:03Vanwaar het woord 'kolderiek'. Kun je dat nader duiden?Herman schreef: ↑04 sep 2024, 09:01Het persbericht in de krant is dermate summier, dat je natuurlijk niet tot het inzicht kan komen dat wel of niet een afgewogen oordeel is gegeven ter vergadering. En op sommige punten is het verslag gewoon kolderiek en dat is jammer. Beide elementen versterken hier de al aanwezige kennis/vooroordelen van deze groepering.Piet Puk schreef: ↑04 sep 2024, 08:53 Er is mij gevraagd om te reageren op bepaalde dingen. Ik proef echter in bepaalde reacties een bepaalde vooringenomenheid en soms is een oordeel al geveld. Ik vraag me dan af of het zin heeft om te antwoorden.
-
- Verbannen
-
- Verbannen
Ik vind het bizar dat je die predikanten uit ander kerkverband niet als vrienden mag gaan zien..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Kolderiek is ook de opmerking dat de grammatica van de SV bestudeerd moet worden door jongeren.
En die 'chaos in de kinderhoofden'.
En die 'chaos in de kinderhoofden'.
Dat is ook het antwoord dat ik aan MGG wil geven (in zijn bericht over die kindhuwelijken).
Jeugdbladen worden niet door de jeugd gelezen, maar door ouderen. Die het dan aan hun kinderen geven: 'kijk, dit artikel moet je eens lezen'. Wat vervolgens niet gebeurt.
Dat blijkt steeds weer uit onderzoek, o.a. bij de lezers van de Daniël, enz.