Ik herinner me een keer een interview met ds. A. Versluis
Synode GGiN(jaarloos)
- FlyingEagle
-
Re: Synode GGiN(jaarloos)
Als je de verstaanbaarheid een drogreden noemt, dan heb je weinig met jongeren in de gemeente van doen.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hardliner? Hij is gewoon heel duidelijk. Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. Denk dat we dan heel veel discussies niet zouden voeren, omdat we genoeg hebben aan onszelfHHR schreef: ↑03 sep 2024, 16:54 Daarom is de focus van een deel van de GG , die zo graag eenheid zoekt met GGiN zo onbegrijpelijk.
Men wil het niet.
En Ouderling Thomson, lijkt me in dit interview een aardige kerel: https://www.rd.nl/artikel/736443-alexan ... redikanten maar komt in het artikel over de GS toch wel over als een hardliner. :)
Nee, er staat nog veel meer in waar je niet vrolijk van wordt..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Daarom ben je waarschijnlijk geen lid van de GGiN. Maar de onderbouwing ervan was goed gefundeerd op Gods WoordGroot Blankenstein schreef: ↑03 sep 2024, 20:15Nee, er staat nog veel meer in waar je niet vrolijk van wordt..
Dat kan alleen als iemand naast taalkundig zeer begaafd tevens anderszins niet zo goed ingelicht is.
Maar goed. Hij pleit er ook voor om samen met jongeren bijbel te lezen om het hen zo te leren. Dat lijkt me een nobel streven. Ik ben benieuwd hoeveel van deze kerkenraden dat dan ook doen. Ik vrees dat velen van hen zich daar veel te belangrijk voor vinden. Maar goed, als je dat werkelijk doet, dan kom je er snel achter dat dit onbegonnen werk is.
Die onderbouwing heb ik in het artikel gemist. Wellicht dat die op de synode wel is gegeven?Piet Puk schreef: ↑03 sep 2024, 20:22Daarom ben je waarschijnlijk geen lid van de GGiN. Maar de onderbouwing ervan was goed gefundeerd op Gods WoordGroot Blankenstein schreef: ↑03 sep 2024, 20:15Nee, er staat nog veel meer in waar je niet vrolijk van wordt..
-
ja zeker, ik doe kerkelijk het e.e.a met jongeren en ze begrijpen geen snars van de SV, ook niet de VWO-ers
dus drogreden is hoogst ongepast
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Misschien zijn er wel meer GGiN leden dan niet-GGiN leden die verdrietig worden van zulke berichten. Ik ken in ieder geval behoorlijk wat mensen uit de GGiN die hier echt niet blij van worden.Piet Puk schreef: ↑03 sep 2024, 20:22Daarom ben je waarschijnlijk geen lid van de GGiN. Maar de onderbouwing ervan was goed gefundeerd op Gods WoordGroot Blankenstein schreef: ↑03 sep 2024, 20:15Nee, er staat nog veel meer in waar je niet vrolijk van wordt..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Dat denk ik ook. Het is diep treurig.
Het is ook niet op feiten gegrond. Ik doe wel eens spelenderwijs wat testjes aan tafel bij betrokken kerkleden die om welke reden dan ook aan de SV GBS vasthouden, maar daar bakken kinderen (en trouwens soms ook ouders) ook niets van.
Ik zou zelf de synodeleden wel eens willen bevragen, maar beter nog: laat iemand met verstand van zaken dat doen. Dan zou het snel over zijn met zulke bespiegelingen.
Het is ook niet op feiten gegrond. Ik doe wel eens spelenderwijs wat testjes aan tafel bij betrokken kerkleden die om welke reden dan ook aan de SV GBS vasthouden, maar daar bakken kinderen (en trouwens soms ook ouders) ook niets van.
Ik zou zelf de synodeleden wel eens willen bevragen, maar beter nog: laat iemand met verstand van zaken dat doen. Dan zou het snel over zijn met zulke bespiegelingen.
Klopt, maar omdat ik het kerkverband hier om een bepaalde reden in bescherming neem, ga ik die hier niet gevenKonijntje schreef: ↑03 sep 2024, 20:40Die onderbouwing heb ik in het artikel gemist. Wellicht dat die op de synode wel is gegeven?Piet Puk schreef: ↑03 sep 2024, 20:22Daarom ben je waarschijnlijk geen lid van de GGiN. Maar de onderbouwing ervan was goed gefundeerd op Gods WoordGroot Blankenstein schreef: ↑03 sep 2024, 20:15Nee, er staat nog veel meer in waar je niet vrolijk van wordt..
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 03 sep 2024, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies, het staat ook in de Bijbel dat ze het niet snappen. Maar om dan iemand te classificeren als 'weinig met jongeren te hebben '. Ik vind het nogal wat.