Een ervaring is een feit.GerefGemeente-lid schreef: ↑03 sep 2024, 08:10Ik vind zulke uitspraken echt ronduit stuitend, generaliserend, denigrerend en eigenlijk zelfs discriminerend.Forummer schreef: ↑03 sep 2024, 06:58Het is nu eenmaal een feit dat de donkere kledingdragers niet bekend staan om het uitleven van de blijdschap die onlosmakelijk met het geloof verbonden is, maar meer bekend staat om de ijver waarmee zij die blijdschap bij anderen de kop indrukken. En dan druk ik mij heel netjes uit.Geytenbeekje schreef: ↑02 sep 2024, 22:55Wie zegt dat de donkere kledingdragers de minder-donkere kledingdragers veroordeelt?DDD schreef: ↑02 sep 2024, 22:52 Het is te vrezen dat er van de oorspronkelijke GG van zeg 50 jaar geleden nauwelijks nog iets over is. Heel spijtig. Maar je kunt zulke nieuwe leden niet gemakkelijk tegenhouden. Ik heb in een andere gemeente van wat naderbij gezien wat het doet. Dan komen er ineens donker geklede mensen de kerk in, en dat geeft toch een andere sfeer. Mensen die altijd al in de gemeente zijn geweest, voelen zich er steeds minder thuis, en als de kerkenraad niet oplet, of zelfs daarin mede een welbehagen heeft, dan wordt de gemeente verwoest.
Dus ja, dat is verwoestend voor het gemeenteleven
Het is geen feit, maar de bescheiden mening van jouw persoon, gebaseerd op jouw eigen ervaringen in het verleden, om continue de Gereformeerde Gemeenten te bashen.
Ik hoop dat je hiermee stopt. Lees Zondag 43 en leg je hart en uitspraken er eens naast.
Als jij feiten weet dat zwart geklede mensen wervend bezig zijn voor de kerk, meld dat dan.