Gezinsvorming

Bertiel

Re: Gezinsvorming

Bericht door Bertiel »

Insiders van de wat oudere generatie begrijpen dit wel
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef: 02 sep 2024, 07:54 Je moet wat sinds hotel Irene gesloten is…

Zou niet weten waarom die sites niet onder Gods voorzieningen zou vallen.
Dat is wel heel erg lang geleden, hotel Irene.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 02 sep 2024, 07:46 Ik moest nog even denken aan datingapps en datingwebsites voor christenen in hetzelfde licht. Enerzijds staat het mij een beetje tegen, het is te geforceerd in mijn ogen. Ook een partner krijg je van God, moet je dat dan op die manier opzoeken? Het komt toch over als een soort marktplaats voor relaties. Aan de andere kant zijn er inmiddels genoeg gelukkige huwelijken uit voort gekomen, het kan dus wel.

Hoe zien jullie dit?
Je bent wel erg lijdzaam. Stop je je talenten in de grond of die je er wat mee?
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Geen idee wat je bedoeld met hotel Irene.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het ''uitkiezen'' op een datingwebsite wel heel erg aanwezig is.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef: 02 sep 2024, 08:30
HersteldHervormd schreef: 02 sep 2024, 07:46 Ik moest nog even denken aan datingapps en datingwebsites voor christenen in hetzelfde licht. Enerzijds staat het mij een beetje tegen, het is te geforceerd in mijn ogen. Ook een partner krijg je van God, moet je dat dan op die manier opzoeken? Het komt toch over als een soort marktplaats voor relaties. Aan de andere kant zijn er inmiddels genoeg gelukkige huwelijken uit voort gekomen, het kan dus wel.

Hoe zien jullie dit?
Je bent wel erg lijdzaam. Stop je je talenten in de grond of die je er wat mee?
Dat eerste valt wel mee. Dat tweede kan ik niet zo goed plaatsen, maar ik laat het me graag uitleggen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 02 sep 2024, 08:31 Dat eerste valt wel mee. Dat tweede kan ik niet zo goed plaatsen, maar ik laat het me graag uitleggen.
Eerder in dit topic maakte een soortgelijke opmerking. Als God het wil / niet wil. Dat maakt wel heel erg lijdzaam, als mens heb je ook verantwoordelijkheid te nemen.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef: 02 sep 2024, 08:33
HersteldHervormd schreef: 02 sep 2024, 08:31 Dat eerste valt wel mee. Dat tweede kan ik niet zo goed plaatsen, maar ik laat het me graag uitleggen.
Eerder in dit topic maakte een soortgelijke opmerking. Als God het wil / niet wil. Dat maakt wel heel erg lijdzaam, als mens heb je ook verantwoordelijkheid te nemen.
Zeker, ik snap wat lijdzaamheid betekent. Maar misschien wil je uitleggen waarom je dat in mijn berichten terugvind?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 02 sep 2024, 08:36
Zeker, ik snap wat lijdzaamheid betekent. Maar misschien wil je uitleggen waarom je dat in mijn berichten terugvind?
Het ging over anticonceptie. Als God ziet dat je niet in staat bent om meer kinderen op te voeden, dan zorgt Hij dat je geen kinderen meer krijgt. Nu ook weer over het vinden van een partner. Dingen komen niet vanzelf aanwaaien. Dat noem ik verantwoordelijkheid nemen en niet lijdzaam afwachten.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

HersteldHervormd schreef: 02 sep 2024, 08:30

Geen idee wat je bedoeld met hotel Irene.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het ''uitkiezen'' op een datingwebsite wel heel erg aanwezig is.
Hotel Irene was in de jaren 90 van de vorige eeuw een fysieke vorm van een dating-app; evenals Oude Duikenburg, als je die term soms langs hoort komen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bij ons op het dorp was er ook één, namelijk, die voor heel Zeeland belangrijk was. Maar die zullen jullie wel niet bedoelen. De eigenaar was overigens ook afkomstig uit de plaats waar @Ambtenaar familie heeft wonen.
ejvl

Bericht door ejvl »

Hoe zien jullie dit?
Citaat van Marijke Rots op https://refoweb.nl/vragenrubriek/31183/vol-huis/:
Je kunt als mens niet alle dingen naar je hand zetten, maar je mag zéker je hemelse Vader vragen om te zorgen. Je héle leven heeft toch te maken met het vertrouwen dat God je leven leidt? Betekent dat dan ‘afwachten’: lees lijdzaam toezien en je min of meer slachtoffer van de omstandigheden voelen? Nee, zeker niet! Bidden en werken gaan samen. Je hebt immers ook je verstand gekregen, je creativiteit in denken én uitvoeren! Met áltijd de vraag: Heere, help mij om zó te leven als U dat van mij vraagt.
Het is dan beiden, een partner krijg je van God maar dat betekent ook dat je mag "werken". Dus actief op zoek, voor de een is dat een datingsite, de ander iets anders.
Ook bij gezinsvorming. In mijn ogen is het niet, we gebruiken geen anticonceptie want God weet wat goed is, maar het gaat om de intentie. Als het is om rijk te worden, hoge carrière maken bijvoorbeeld, is dat wat anders dan de gezondheid van een of beide ouders of de woonruimte waarin geleefd wordt. Een ook die zaken kunnen principieel per persoon verschillen. Daar is niet een harde lijn van dit is goed en dat niet.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef: 02 sep 2024, 09:09 Bij ons op het dorp was er ook één, namelijk, die voor heel Zeeland belangrijk was. Maar die zullen jullie wel niet bedoelen. De eigenaar was overigens ook afkomstig uit de plaats waar @Ambtenaar familie heeft wonen.
Hotel Irene was op/net buiten, jouw dorp.
refo

Bericht door refo »

Hoe zien jullie dit?
Redelijk off-topic, deze vraag.
Om hem weer on-topic te brengen: kinderen zijn een erfdeel des Heeren, maar als je als man en vrouw niets doet, komt dat erfdeel er niet.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

GerefGemeente-lid schreef: 02 sep 2024, 09:09 Bij ons op het dorp was er ook één, namelijk, die voor heel Zeeland belangrijk was. Maar die zullen jullie wel niet bedoelen. De eigenaar was overigens ook afkomstig uit de plaats waar @Ambtenaar familie heeft wonen.
Beide, zowel in Oostkapelle als in Elspeet waren fysieke dating-apps avant-la-lettre.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 02 sep 2024, 11:15
Beide, zowel in Oostkapelle als in Elspeet waren fysieke dating-apps avant-la-lettre.
Jaja, dat was mij wel bekend. Het fenomeen bestaat nog steeds, al heet het nu geen Irene meer.
Plaats reactie