Ik weet het niet zo goed. Evangeliseren is volgens mij het gesprek met mensen aangaan, belangstelling tonen, ze vertellen over de genade van God. Niet vrij anoniem behoorlijk stevige taal ins blaue hinein te gebruiken. Het is dapper, maar ergens ook weer niet ofzo.vriend-en-metgezel schreef: ↑28 aug 2024, 17:08Deze man heeft ook geprrreekt voorrr de gerrreforrrmeerrrde gemeente van Borrrselle:Zeeuw schreef: ↑27 aug 2024, 11:19Ik zou er gerust naast gaan staan, maar geloof veel meer in persoonlijk contact dan deze manier van evangeliseren. Zeker in Vlissingen.Henk J schreef: ↑26 aug 2024, 21:35 Deze man is wat minder introvert: https://youtu.be/c1fWD-Dby2c?si=YQqfXdLHa0PeC8IP
Over straatevangelisatie gesproken.... Vind wel dat je een zekere vorm van vrijmoedigheid hebt als je zo op straat preekt. Kunnen we veel kritiek op hebben maar zouden we ernaast gaan staan?
https://m.youtube.com/watch?v=ErrGS-iNTAk
Ik heb op zich respect voor zijn bevlogenheid en gedrevenheid. Tegelijkertijd zou ik het niet fijn vinden als hij voor mijn kerk stond te evangeliseren.
(Straat)evangelisatie
Re: (Straat)evangelisatie
Die man heeft ook voor de Oud Ger Gem op Urk gepreekt/geëvangeliseerd. Bijzonder was dat mensen daar wel tegen hem gingen praten, en hem zelfs een visje gaven. Ze vroegen ook of hij mee ging naar de kerk met hen. Zo is Urk dan ook wel weer, maar ik moet zeggen dat hij erg opdringerig was en de mensen ook niet echt goed liet uitpraten. Hij kwam ook gelijk met opmerkingen dat mensen het niet in een kerkgebouw moeten zoeken, daar is het niet te vinden, alleen bij Jezus. Persoonlijk vind ik het dan jammer van hem, dat hij toch een vooroordeel heeft over die kerken, en er zelf niet naar binnen stapt...
Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A145R met Tapatalk
Ik vind het vooral irritant als iemand een ander niet uit laat praten. Hij blijft maar praten en luistert niet. Wellicht bereikt hij toch mensen (soms zijn Gods wegen wonderlijk). Tegelijkertijd mag je denk ik best bedenkingen hebben op de wijze waarop deze man mensen benaderd.
Helemaal eens met de bedenkingen. Maar wat je er ook van vindt, ik las wel een dringende vraag in zijn beschrijving onder zijn Borsselse filmpje:
waarom spreek ik dan ZOVEEL kerkelijke mensen met zo WEINIG zekerheid?
waarom spreek ik dan ZOVEEL kerkelijke mensen met zo WEINIG zekerheid?